مقالات کاربردی

0 تا 100 آموزش نصب شیر حمام + نصب دوش حمام

نصب شیر حمام

خانه مکانی برای آسایش و تجدید قوای ماست؛ در نتیجه باید از دکوراسیون و تجهیزاتی زیبا و با دوام در آن استفاده کنیم تا حس آرامش و آسایش را به ما القا کند. از این‌رو زمانی که تجهیزات خانه‌هایمان قدیمی، فرسوده و یا از کار افتاده شوند نیاز به تعویض خواهند داشت. یکی از موضوعاتی که در این میان مطرح است، نصب برخی از این تجهیزات می‌باشد که ممکن است برای بعضی افراد سخت باشد.

یکی از آن‌ها دوش حمام است که ما در این مقاله به طور کامل و به زبانی ساده برروی آن تمرکز کرده‌ایم. با آگاهی نسبت به مراحل نصب شیر حمام می‌توانید خود برای انجام آن‌ها اقدام کنید. در ادامه به وسایل و ابزاری که برای نصب این شیرآلات و هم‌چنین دوش و علم دوش نیاز داریم، اشاره کرده و سپس به آموزش نصب شیر دوش حمام و نحوه نصب شیر حمام خواهیم پرداخت. با اموزش نصب دوش حمام همراه ما باشید.

راهنمای نصب شیر حمام

در زمان نوسازی خانه و یا تعویض تجهیزات قدیمی یا فرسوده، یکی از تجهیزاتی که بسیار حائز اهمیت است شیر و دوش حمام است. چرا که به دلیل استفاده مکرر و برخورد آب با آن‌ها، عمرشان کوتاه‌تر خواهد شد و ممکن است زودتر فرسوده شوند. در نتیجه به دلیل این‌که نصب شیر و دوش حمام نسبتا آسان است، ممکن است شما نیز بخواهید که آن‌ها را خودتان نصب کنید. دراین‌صورت، شما نیاز به راهنمای نصب شیر حمام خواهید داشت. اما در درجه اول باید نکات مهمی را هنگام خرید شیر و دوش در نظر بگیرید. اما این نکات چیست؟

راهنمای نصب شیر حمام

  ۱۰ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ (بررسی مزایا + معایب)
و شیک
  حمام لاکچری: 19 طرح حمام لوکس و شیک جدید

6 نکته طلایی راهنمای خرید شیر حمام و دوش

  1. در نظر گرفتن اندازه و ابعاد حمام خانه‌تان
  2. در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی
  3. تصمیم‌گیری در رابطه با ویژگی‌هایی که در دوش حمام نیاز دارید
  4. در نظر گرفتن میزان بودجه مالی‌تان
  5. انتخاب نوع شیر و دوش حمام ایده‌آل
  6. مدت زمان گارانتی شیر و دوش حمام

برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع دوش حمام را مطالعه کنید. هم‌چنین با تنوعی که دوش‌ها و شیرآلات موجود در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم دارند می‌توانید به‌راحتی انواع دوش حمام و شیرآلات بهداشتی خارجی را در آن انتخاب و ثبت سفارش کنید. اما پس از تهیه و خرید دوش و شیر حمام، به مرحله فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای نصب شیر حمام می‌رسیم.

راهنمای نصب دوش حمام

لوازم مورد نیاز برای نصب شیر حمام

برای سهولت در نصب شیر و دوش حمام بهتر است که پیش از شروع کار خود این ابزار و وسایل را تهیه کنید، چرا که هنگام کارگذاشتن شیر و دوش به آن‌ها نیاز خواهید داشت؛ پس چه بهتر که همه‌شان را پیش از شروع کار آماده کنید. این لوازم ابزارآلات مهمی هستند؛ از جمله:

  • پارچه برای خشک کردن آب‌ باقی‌مانده روی بدنه شیرآلات و دوش حمام
  • آچار آلن برای باز و یسنه کردن پیچ‌های آلن موجود در شیر و دوش حمام
  • آچار لوله‌کشی یا آچار فرانسه بزرگ برای محکم کردن قطعات
  • نوار تفلون برای آب‌بندی کردن اتصالات حمام
  • دریل برای ایجاد سوراخ روی دیوار برای قرار دادن دوش حمام و دیگر متعلقاتش روی آن
  • پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو برای کمک به باز و بسته کردن پیچ های معمولی
  11 ترفند تمیز کردن دستشویی و حمام + هر آنچه باید بدانید

مهم‌ ترین نکات قبل از نصب دوش حمام

پس از فراهم کردن لوازم مورد نیاز برای نصب شیر حمام، زمان نصب آن‌ها می‌رسد. باید در نظر داشته باشید که به غیر از خرید شیرآلات، گاهی اوقات لازم خواهد بود که قطعات جانبی و لوازم جزئی را نیز جداگانه تهیه کنید؛ چرا که در مراحل نصب به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

البته در اکثر مواقع در بسته‌بندی شیرآلات و دوش حمام، کلیه قطعات جزئی و مورد نیاز قرار دارند و نیاز به خرید مجزای آن‌ها نخواهد بود. در‌صورتی‌که بخشی از این لوازم در بسته‌بندی وجود نداشتند، حتما پیش از شروع به نصب شیر و دوش حمام، نسبت به تهیه این قطعات اقدام کنید. در مورد سفت شدن شیر اهرمی بخوانید.

آموزش نصب شیر دوش حمام

مراحل نصب شیر حمام به‌ صورت گام به گام

در این قسمت با طریقه نصب شیر دوش حمام همراه ما باشید. پیش از انجام هرکاری، باید شیر فلکه یا کنتور آب را به کلی قطع نمایید تا امکان باز کردن شیرآلات قدیمی – بدون فوران آب – وجود داشته باشد. در برخی از ساختمان‌ها شیر فلکه حمام به‌صورت جداگانه می‌باشد. دراین‌صورت، تنها با قطع کردن آن شیر فلکه بخش ورودی آب حمام قطع می‌شود، بدون این‌که آب در سایر بخش‌های خانه قطع شود. شما می‌توانید بنابر نوع سیستم آب ساختمان، آن را قطع کنید.

1. در مرحله اول وصل کردن دوش حمام، باید شیر دوش حمام را باز کرده و اجازه دهید تا هر مقدار آبی که داخل لوله‌ها باقی مانده است، به طور کامل تخلیه شود.

2. شیر دوش جدید را در جای شیر دوش قبلی قرار دهید. به یاد داشته باشید به کمک نوار تفلون آن را به خوبی آب‌بندی کنید تا در هنگام استفاده، آب از آن نشت نکند.

3. از آچار فرانسه کمک بگیرید تا به خوبی شیر در جای خود محکم شده و در جلوگیری از نشتی آب کمک کند. در نتیجه، هیچ‌گونه نشتی وجود نداشته باشد.

4. اکنون برای نصب سردوش حمام، لازم است که واشر را در بخش مهره سردوش بزرگ جای‌دهید. در اکثر مواقع واشر در جعبه خود دوش موجود است، درغیراین‌صورت از تهیه آن اطمینان حاصل فرمائید.

مراحل نصب شیر حمام به‌صورت گام به گام

5. حالا با دست خود سردوش بزرگ را بر قسمت علم‌ دوش قرار داده و به آرامی آن را جا بزنید.

6. در این مرحله از روش نصب دوش حمام (نحوه نصب دوش حمام) برای محکم کردن پیچ‌های آلن از آچار آلن می‌توانید استفاده کنید.

7. برای نصب گوشی تلفنی دوش حمام، کافی است که شستی فنری را با دست خود نگاه داشته و از سمت پایین آن را روی بدنه علم بلند جای‌دهید. سپس مطمئن شوید که در جای خود محکم و ثابت شده است.

8. در هشتمین گام راهنمای نصب دوش حمام (طریقه نصب سه راهی دوش)، شیر اصلی دوش حمام را با فشار دست به علم دوش متصل کنید. فراموش نکنید طوری آن را قرار دهید که دسته شیر به سمت مقابل قرار گرفته باشد.

9. در این مرحله از آموزش نصب شیر حمام (طریقه نصب دوش حمام) به همراه دوش، پیچ‌های آلنی که در بخش‌های برنجی قسمت انتهایی اتصال سردوش بزرگ و نیز شیر دوش حمام قرار دارند را باز کنید؛ و بخش‌های برنجی را کاملا از جای خود خارج نمایید.

10. سپس نقاط لازم برای قرار دادن قطعه‌های برنجی را با کمک دریل سوراخ کرده و رول پلاک‌ها را در آن‌ها قرار دهید.

پیشنهاد می شود مقاله سرویس بهداشتی مدرن را مطالعه کنید.

نصب دوش حمام

11. قطعه‌های برنجی را به کمک پیچ‌ها در دیوار ثابت کرده و به کمک پیچ‌های آلن بخش کامل دوش و شیر را در جای خود محکم کنید.

12. حال شلنگ کوتاه را به وسیله واشرهای موجود از یک طرف به ورودی بخش جلویی شیر حمام و از سمتی دیگر در زیر سوپاپ شیر دوش وصل نمایید.

13. شلنگ بلند را به همان شکل از طرفی به گوشی دستی و از طرفی دیگر به ورودی عقبی شیر حمام متصل نمایید. پیشنهاد می شود از انواع شیر توکار گلزار هوم دیدن فرمایید.

  حمام مستر چیست؟ + بررسی ویژگی حمام مستر

مقاله در یک نگاه

زمانی که ما تصمیم به تغییر دکوراسیون و تجهیزات خانه می‌گیریم، هم از طرفی برایمان خوشایند خواهد بود و هم از طرفی ناخوشایند. ناخوشایندی‌هایی که امکان دارد برای ما پیش بیایند، ممکن است به دلیل نداشتن بودجه کافی، نداشتن اطلاعات کافی و هم‌چنین نداشتن راهنمای درست نصب شیر حمام (نحوه بستن شیر حمام) باشد.

در این مقاله سعی شده است تا با راهنمایی آسان، موارد و مراحل مورد نیاز در آموزش نصب شیر دوش حمام به شما توضیح داده شود. هم‌چنین، دررابطه با بودجه باید بگوئیم که شما می‌توانید دوش‌های با کیفیتی را با قیمت‌های مناسب‌تر و به صرفه‌تر در بازار پیدا کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره علت چكه كردن شير آب را بخوانید.

برخی سوالات متداول:

مراحل نصب دوش حمام چگونه است؟

گام اول: پیش از انجام هرکاری، باید شیر فلکه یا کنتور آب را به کلی قطع نمایید تا امکان باز کردن شیرآلات قدیمی (بدون فوران آب) وجود داشته باشد. در برخی از ساختمان‌ها شیر فلکه حمام به‌صورت جداگانه می‌باشد. دراین‌صورت، تنها با قطع کردن آن شیر فلکه بخش ورودی آب حمام قطع می‌شود و ...

برای نصب شیر حمام به چه ابزار و وسایل زیر نیاز است ؟

آچار قابل تنظیم آچار لوله کشی یا آچار فرانسه بزرگ نوار تفلون پیچ گوشتی دوسو و چهارسو و ...

2 thoughts on “0 تا 100 آموزش نصب شیر حمام + نصب دوش حمام

  1. علی گفت:

    سلام ممنون از توضیحات خوبی که درباره نصب دوش حمام گفتید. عالی بود.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *