مقالات کاربردی

بررسی 8 مورد از مزایا و معایب شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی

دانستن مزایا و معایب شیرآلات طلایی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد قبل از خرید آن‌هاست. اکثر فروشنده‌ها برای افزایش میزان فروش خود بدون آن‌که حرفی از معایب این شیرالات بزنند، بی‌وقفه از آن‌ها تعریف می‌کنند! بنابراین افراد بعد از مدت کوتاهی ممکن است نسبت به شیرآلاتی که تهیه کرده‌اند، دلزده شوند!

اما دیگر جای نگرانی نیست؛ چون در این مقاله 8 مورد از مهم‌ترین مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی را صادقانه به شما گفته‌ایم؛ تا بتوانید موقع خریدن آن‌ها راحت‌تر انتخاب کنید و هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید. از شيرآلات بهداشتی گلزار هوم دیدن نمایید .

انواع شیرآلات طلایی بهداشتی

به‌طور کلی شیرآلات طلائی به دو گروه زیر تقسیم ‌می‌شوند:

  • طلایی براق
  • طلایی مات (که با نام طلامات هم شناخته می‌شوند)

ناگفته نماند که خواص و ویژگی هر دو نوع براق و مات تقریبا با هم یکسان بوده و تفاوتی جزئی دارند. اما عمدتا از آلیاژ برنج ساخته‌شده‌اند؛ تا بتوانند مقاومت خوبی در برابر عوامل فرسایشی خارجی داشته‌باشند. در مورد انواع شیرآلات بهداشتی بیشتر بخوانید.

  4 علت سفت شدن شیر اهرمی چیست؟ + 3 علت شل شدن شیر اهرمی

مزایا شیرآلات طلایی

فرقی ندارد که شیرآلات شما طلایی براق باشد یا مات؛ چرا که هر دو نوع آن به‌طور کلی دارای مزایای زیر هستند:

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

1. کیفیت و دوام شیرآلات طلایی نسبت به دیگر رنگ‌ها بسیار بالاتر است!

بله درست است! شیرآلات طلایی که به روش PVD آبکاری شده‌اند، نسبت به دیگر شیرآلات کیفیت و دوام بسیاری بالاتر دارند. درصورتی‌که نکات مربوط به شست‌وشو و نگهداری از شیرالات طلائی را رعایت کنید، می‌توانید سال‌ها بدون نیاز به آبکاری مجدد از آن‌ها استفاده کنید.

2. برای لوکس‌ تر نشان دادن فضا نیازی به طراح داخلی ندارید!

شیرالات طلائی به خودی خود در فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا حمام بیش‌تر از دیگر تجهیزات و اکسسوری‌ها به چشم می‌آیند؛ و فضا را لوکس‌تر و زیباتر از چیزی که هست نشان می‌دهند. در نتیجه با نصب شیرآلات طلایی براق یا طلایی مات نباید دغدغه کمک گرفتن یا نگرفتن از یک طراح داخلی را داشته‌باشید. همین که محیط را تمیز و مرتب نگه‌دارید، کفایت می‌کند؛ مابقی کار را به رنگ لوکس و زیبای شیرآلات‌تان بسپارید!

معایب شیرآلات طلایی

3. شیرآلات طلایی خودشان را با جزئیات خانه شما هماهنگ می‌ کنند!

جدا از بحث لوکس‌تر نشان دادن محیط، خوب است بدانید که برای ست کردن انواع شیرالات طلایی مات یا براق، با دیگر اجزای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی نیازی به آن ندارید که همه‌چیز را تغییر دهید. چون خاصیت رنگ طلایی این است که به راحتی با دیگر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود.

در معماری داخلی چه رنگ‌ هایی با طلایی ست می‌ شوند؟

از جمله رنگ‌هایی که با طلایی ست می‌شوند و می‌توانند جذابیت زیادی به دکوراسیون منزل شما ببخشند، عبارت‌اند از:

  • سفید
  • مشکی
  • تمامی رنگ‌های طیف خاکستری
  • تمامی رنگ‌های طیف قرمز
  • تمامی رنگ‌های طیف سبز
  • تمامی رنگ‌های طیف آبی

توجه داشته‌باشید که تا حد امکان از رنگ زرد در کنار رنگ طلایی استفاده نکنید. به‌عنوان مثال اگر شیرآلات‌تان طلایی مات یا براق است، نباید برای کابینت‌ها رنگ زرد را انتخاب کنید. در مورد نگهداری شیرآلات بیشتر بخوانید.

 

مزایا شیرآلات طلایی

4. رنگ طلایی براق جزئیات را بیش‌ تر نشان می‌ دهد

بین انواع رنگ‌ها، رنگ‌های براق و اصطلاحا آینه‌ای، به‌خاطر سطح صاف و صیقلی‌شان جزئیات طراحی را بهتر و بیش‌تر از دیگر انواع رنگ‌های مات نشان می‌دهند. بنابراین اگر دوست دارید که همیشه از دیدن تمام ظرافت‌ها و پیچ‌وخم‌های شیرآلات منزل‌تان لذت ببرید، حتما آن‌ها را در رنگ طلایی براق انتخاب کنید. تا فضایی لوکس‌تر و زیباتر از قبل داشته‌باشید.

5. شیرآلات طلایی مات با شما مهربان‌ ترند!

شیرآلات طلایی مات هم به اندازه نوع براق‌شان زیبا و لوکس هستند. با این تفاوت که در بحث نظافت و شست‌وشو به اندازه شیرالات طلائی براق به شما سخت نمی‌گیرند! یعنی جای تماس شیر با دست یا جای قطرات ریز آب، روی بدنه شیرآلاتی که نوع رنگ‌شان مات است، به اندازه نوع براق آن‎‌ها به چشم نمی‌آید. و این یک فاکتور بسیار مهم هنگام انتخاب شیرآلات طلایی به حساب می‌آید.

6. رنگ طلایی فقط مختص شیرآلات کلاسیک نیست!

درست است که شیرآلات طلایی کلاسیک تنوع بیش‌تری در طراحی ظاهری خود دارند؛ اما این روزها طراحان شیرآلات مدرن نیز از به‌کاربردن این رنگ فاخر و لوکس در کارهای خود غافل نشده‌اند! بنابراین حتی اگر طرفدار سبک طراحی مدرن هم که باشید، باز هم می‌توانید با نصب شیرآلات طلایی مدرن در منزل‌تان ظاهری لوکس و زیبا به ‌آن ببخشید.

  دوش حمام هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

 

معایب شیرآلات طلایی

معایب شیرآلات طلایی چیست؟ شیرآلات طلائی به لحاظ فنی و سطح کیفیت نه تنها هیچ مشکلی ندارند، بلکه بسیار هم زیبا و شکیل هستند؛ و می‌توانند تاثیر بسیار خوبی روی جلوه دیگر لوازم و اکسسوری‌های منزل شما بگذارند. اما اگر بخواهیم با نگاهی سخت‌گیرانه این شیرهای زیبا و جذاب را مورد نقد قرار دهیم، تنها به دو مورد زیر می‌رسیم:

1. قیمت شیرآلات طلایی نسبت به دیگر شیرالات کمی بالاتر است

شاید اولین موردی که می‌توان جزو معایب شیرآلات طلایی نام برد، قیمت بالای آن‌ها نسبت به دیگر شیرآلات موجود در بازار باشد. فرقی ندارد که شما از چه برندی و برای کدام فضای منزل‌تان این محصول را تهیه می‌کنید. درهرصورت باید بدانید که قیمت آن‌ها کمی بالاتر از محصولات مشابه در رنگ‌بندی‌های دیگر است؛ البته باتوجه به مزایایی که تا این‌جا درمورد انواع شیر الات طلایی گفته‌شد، این تفاوت قیمت تا حد زیادی منطقی و قابل قبول به نظر می‌رسد.

تفاوت شیرآلات طلایی مات با شیرآلات طلایی براق

2. شیرالات طلایی نیاز به مراقبت خاصی دارند

اگر کمی بیش‌تر روی ویژگی‌های انواع شیرآلات طلائی متمرکز شویم، خواهیم‌دید که این محصولات به دلیل حساسیت‌های بالا نیاز به مراقبت‌های خاصی نیز دارند. به‌طور خلاصه مهم‌ترین نکاتی که باید در ارتباط با مراقبت از آن‎‌ها رعایت کنید،

عبارت‌اند از:

• نظافت و شست‌وشوی اصولی به‌صورت مستمر، برای جلوگیری از تجمع رسوبات آب روی بدنه شیر که اصطلاحا به آن شوره‌زدن شیرآلات هم می‌گویند.

• عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر در نظافت این شیرها؛ که در مقاله ” تميز كردن شيرآلات طلايی” به‌طور مفصل درباره این موضوع توضیح داده‌شده‌است.

• عدم استفاده از اسکاچ یا پارچه‌های زبر و خشن برای تمیزکردن بدنه شیرآلات طلائی

مشکلات شیرآلات طلایی

اگر در جست‌وجوی یافتن مشکلات شیرآلات طلایی (شیر آب طلایی) هستید، باید بگوییم که هیچ‌گاه به هیچ مورد خاصی نخواهید رسید. همان‌طور که در بخش‌های بالاتر توضیح دادیم، این شیرالات نه تنها مشکلی ندارند، بلکه از نظر جنس بدنه و آبکاری از بعضی شیرآلات دیگر هم باکیفیت‌تر هستند.

آیا رنگ شیرآلات طلایی می‌ رود؟

بسیاری از افراد هنگام خرید این نوع شیرآلات سوال میکنند آیا شیرآلات طلایی رنگشون میره؟ برای پاسخ به این سوال با ید بگوییم دوام و ماندگاری لایه آبکاری‌شده روی شیرآلات طلائی به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد:

  1. روش آبکاری بدنه شیر مورد نظر
  2. روش و نوع مواد مصرفی برای نظافت و شست‌وشوی شیر

به‌طور کلی اگر روش آبکاری شیرالات شما PVD باشد و شما هم از روش و مواد مناسب برای نظافت آن‌ها استفاده کنید، هیچ جای نگرانی نیست؛ و می‌توانید سالیان سال یک شیر طلایی و زیبا داشته‌باشید.

چه روش‌ هایی برای آبکاری شیرآلات طلایی وجود دارد؟ و کدام‌ یک بهتر است؟

به‌طور عمده دو روش آبکاری برای این نوع شیرآلات وجود دارد:

  1. آبکاری به روش الکترواستاتیک
  2. آبکاری به روش PVD

که هردو روش خوب هستند؛ اما روش دوم هم از نظر زیبایی و یکنواختی بدنه شیرها و هم از نظر دوام و کیفیت آبکاری بسیار بهتر و قابل اعتمادتر از روش اول است. و معمولا قیمت شیرآلاتی که به روش PVD آبکاری شده‌اند نیز کمی بیش‌تر از شیرآلاتی است که به روش الکترواستاتیک این کار برایشان انجام‌شده‌است.

چه کسانی نباید شیرآلات طلایی بخرند؟

هیچ محدودیتی برای خرید و نصب شیرآلات طلایی وجود ندارد. اما اگر حس می‌کنید که فردی وسواسی هستید و از طرفی درجه سختی منطقه سکونت شما هم بالاست، بهتر است دست نگه‌دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید شیرآلات طلایی براق که کوچک‌ترین لکه‌ها را هم نمایان می‌کنند، روی خرید شیرالات طلایی مات هم فکر کنید.

بین شیرآلات طلایی براق و مات چه تفاوتی وجود دارد؟ و کدام‌یک بهترند؟

از نظر قیمت، کیفیت و دوام آبکاری نوع براق با نوع مات این شیرها تقریبا هیچ تفاوتی با هم ندارند و نمی‌توان گفت کدام‌یک بهتر است. اما شما می‌توانید باتوجه به شرایط خودتان نوع براق یا مات آن‌ها را انتخاب کنید.

چگونه از کیفیت شیرآلات طلایی مطمئن شویم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای مطمئن شدن از کیفیت انواع شیرآلات بهداشتی طلایی، خرید از برندها و فروشگاه‌های معتبر است. قطعا هرچقدر کیفیت و دوام محصول بالاتر باشد، فروشگاه گارانتی طولانی‌ مدت‌ تری بابت آن به شما ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، ارائه گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله توسط فروشگاه آنلاین گلزارهوم، اعتماد تمامی مشتریان را بابت خرید انواع شیرآلات طلایی بهداشتی جلب کرده‌است.

  ۱۰ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ (بررسی مزایا + معایب)

شیرآلات طلایی بخریم یا نه؟

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهم درباره انواع شیرآلات بهداشتی طلایی را با شما درمیان بگذاریم؛ تا بتوانید راحت‌تر درباره خرید آن‌ها تصمیم بگیرید. که 6 مورد از آن‌ها از مزایا و 2 موردشان هم درباره معایب این محصول بود.

درنتیجه از مقاله یاد گرفتید که برای انتخاب یک شیر طلایی خوب و مناسب فاکتورهای زیر را به‌عنوان اصلی‌ترین فاکتورها در نظر بگیرید:

  • نوع براق یا مات بودن رنگ شیرآلات
  • نوع آبکاری بدنه آن‌ها
  • بودجه‌ای که برای خرید شیرآلات ساختمانی در نظر گرفته‌اید
  • درجه سختی آب منطقه سکونت
  • حساس بودن یا حساس نبودن شخص خودتان نسبت به نظافت و تجمع رسوب و لکه آب روی سط شیرآلات
  • مدت‌ زمان گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه‌شده بابت محصول مورد نظر شما

برخی سوالات متداول

معایب شیرآلات طلایی کدامند ؟

1. قیمت شیرآلات طلایی نسبت به دیگر شیرالات کمی بالاتر است 2. شیرالات طلایی نیاز به مراقبت خاصی دارند

آیا رنگ شیرآلات طلایی می‌رود؟

دوام و ماندگاری لایه آبکاری‌شده روی شیرآلات طلائی به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد: 1. روش آبکاری بدنه شیر مورد نظر 2. روش و نوع مواد مصرفی برای نظافت و شست‌وشوی شیر. به‌طور کلی اگر روش آبکاری شیرالات شما PVD باشد و شما هم از روش و مواد مناسب برای نظافت آن‌ها استفاده کنید، هیچ جای نگرانی نیست؛ و می‌توانید سالیان سال یک شیر طلایی و زیبا داشته‌باشید.

2 thoughts on “بررسی 8 مورد از مزایا و معایب شیرآلات طلایی

  1. سمیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بسیار ممنون از اینکه مزایا و معایب شیرآلات طلایی رو گفتید خیلی نکات خوبی گفتین.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *