مقالات کاربردی

طراحی به سبک تلفیقی چیست و چه کاربردی در طراحی دکوراسیون دارد؟

سبک تلفیقی

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی چیست؟ خیلی از افراد برای دکوراسیون داخلی خانه خود طراحی‌هایی فراتر از طراحی کاملا مدرن و یا کاملا کلاسیک را می‌پسندند. درواقع به‌دنبال چیزی متفاوت هستند. اگر شما نیز در این دسته از افراد هستید شناخت طراحی تلفیقی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.طراحی به سبک تلفیقی نوعی طراحی دکوراسیون است که نه مدرن و نه کلاسیک محسوب می‌شود. در این نوع طراحی از سبک‌های مختلف به شکلی تازه استفاده می‌شود. در این سبک، ابتکار عمل و خلاقیت حرف اول را می‌زند. کسانی که به‌دنبال طراحی دکوراسیون خانه خود به سبک تلفیقی هستند، از تغییر هراسی ندارند. دکوراسیون به سبک تلفیقی یک طراحی بسیار منحصربه‌فرد است که در دنیای امروز هنر مدام مطرح می‌شود. اگر شما هم به‌دنبال یک طراحی دکوراسیون خلاقانه، متمایز و تازه می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. پس از معرفی سبک دکوراسیون تلفیقی، در ادامه به اصول اولیه طراحی به سبک تلفیقی و سپس کاربرد‌های آن در طراحی سرویس بهداشتی خواهیم پرداخت.

اصول اولیه سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

در درجه اول برای تکمیل معرفی سبک دکوراسیون تلفیقی و ایجاد شناخت بهتر این سبک به اصول اولیه آن پرداخته‌ایم. یکی از اولین نکاتی که باید به آن توجه داشت، تشخیص این سبک از طراحی در مقایسه با سایر سبک‌هاست. هم‌چنین برای اجرای طراحی تلفیقی در خانه‌مان، شناخت و استفاده درست از المان‌های این سبک می‌باشد. بنابراین توجه شما را به اصول اولیه سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی جلب می‌کنیم.

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌ های طراحی تلفیقی چیست؟

  • در سبک تلفیقی باید از دو تا چهار سبک مختلف استفاده کرده و آن‌ها را با هم تلفیق کنید.
  • اساس این نوع طراحی، یک سبک کلاسیک و یا تاریخی می‌باشد که تغییر کرده است.
  • ترکیب‌بندی در سبک تلفیقی به ما اجازه می‌دهد تا چندین متریال مختلف را در دکوراسیون خود مورد استفاده قرار دهیم. به این شکل شما می‌توانید از ترکیب سنگ، چوب، آهن، شیشه و پارچه در دکوراسیون خود استفاده نمایید. حتی استفاده از اثاثیه پلاستیکی در سبک تلفیقی نیز امکان پذیر است.
  • برخلاف سبک مدرن، در سبک تلفیقی نیازی نیست تا تنها از رنگ‌های روشن استفاده کنید. معمولا در این سبک از رنگ روشن تنها به‌عنوان پیش‌زمینه استفاده می‌شود. درضمن رنگ‌های دکوراسیون و اسباب و اثاثیه باید از رنگ‌های طبیعی انتخاب شوند.
  • هماهنگی در المان‌های مختلف دکوراسیون همانند اثاثیه، لوازم دکوری، رنگ‌ها، متریال مورد استفاده و بافت‌های مختلف در این سبک بسیار حائز اهمیت است. اساس سبک تلفیقی، هارمونی یا همان هماهنگی بین المان‌های مختلف است. در این نوع طراحی سبک‌های مختلف را باید به‌گونه‌ای که هارمونی داشته باشند باهم تلفیق کنید.
  • با ابتکار و خلاقیت و ترکیب المان‌های کلاسیک و سنتی به‌همراه المان‌های مدرن و نوین، طرح‌های جدیدی را می‌توان با این سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی خلق کرد. پیشنهاد می شود از جدیدترین مدل های شیرآلات بهداشتی گلزارهوم دیدن فرمایید.
  0 تا 100 تعویض شیر و علمک دستشویی + تعویض شیر ظرفشویی

برای سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی باید از چه نوع اسباب و اثاثیه‌ ای استفاده کنیم؟

زمانی که وارد خانه‌ای می‌شوید که به سبک تلفیقی طراحی شده، همه چیز به لطف این سبک با هم هماهنگ به‌نظر می‌رسد. اگر قصد دارید از سبک تلفیقی در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، حتما باید کاربرد اثاثیه خود را در نظر بگیرید.

  • در سبک تلفیقی، اثاثیه باید راحت، کاربردی و زیبا باشند.
  • هم‌چنین هماهنگی بین اجزای مختلف اسباب و اثاثیه را حتما در نظر داشته باشید.
  • ترکیب میز و صندلی نهارخوری لوکس با سرویس غذاخوری مدرن و مینیمال به‌همراه یک فرش ایرانی، می‌تواند در سبک تلفیقی، منطقی و زیبا به نظر برسد.
  • در سبک تلفیقی، تناسب، زیبایی و خاص بودن فضا و هم‌چنین آزادی مهم‌ترین المان‌هایی هستند که حتما باید رعایت شوند.

تمامی این‌ موارد طراحی را به سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی که بسیار خاص و متفاوت است ختم می‌کنند. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید چینی آلات بهداشتی کلیک کنید.

معرفی سبک دکوراسیون تلفیقی

در سبک تلفیقی باید چه بافتی داشته باشیم؟

در بازار بافت‌های مختلفی وجود دارند که استفاده از آن‌ها به ما اجازه خلق نماها و حالت‌های مختلفی را می‌دهند. اما در استفاده از آن‌ها برای سبک‌های مختلف، دنبال کردن الگوهای خاصی وجود دارد که سبک طراحی تلفیقی نیز از آن مستثنا نیست.

  • سبک تلفیقی به استفاده از پارچه‌های طبیعی و سبک‌های شرقی کلاسیک و هم‌چنین طرح‌های هندسی تمایل بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید از پارچه‌های بدون طرح و ساده به عنوان پرده یا ملحفه استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید حس زندگی در فضای خانه شما جریان داشته باشد و درعین‌حال از سبک تلفیقی نیز استفاده کنید؛ می‌توانید چند کوسن روشن، پرده‌های زیبا، فرشی اصیل و یک پارچه مبلی شطرنجی به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید. به‌این‌صورت هم دکوراسیون خانه شما از سبک تلفیقی پیروی خواهد کرد و هم ظاهری پرانرژی خواهد داشت. با انواع دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

طراحی تلفیقی

کاربرد سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی!

ممکن است شما از خود بپرسید که آیا از سبک تلفیقی در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی نیز می‌توان استفاده کرد؟ آیا می‌توان از ترکیب المان‌های مدرن و کلاسیک در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خود استفاده نماییم؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است! استفاده از طراحی به سبک تلفیقی در خانه برای هیچ‌کجای آن محدودیتی ندارد.

درواقع شما آزاد هستید تا در هربخش از خانه خود که می‌خواهید، این نوع دکوراسیون را به‌کار ببرید. در ادامه باهم نگاهی بر چگونگی استفاده از المان‌ها برای ایجاد سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی برای سرویس بهداشتی خواهیم کرد.

  13 بهترین ایده دکوراسیون اتاق خواب + تصویر
  • دقت در انتخاب رنگ‌ ها

در سبک تلفیقی، شما دایره گسترده‌ای در انتخاب رنگ خواهید داشت. بنابراین با کمی خلاقیت و بازی با رنگ‌ها، قادر به ایجاد طرح‌های متنوع و متفاوتی خواهید بود. می‌توان با استفاده از رنگ‌های متضاد، ترکیب بسیار زیبایی را خلق کرد. پس حتما از دو تا سه رنگ متضاد در طراحی دکوراسیون تلفیقی سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. به المان‌هایی که قرار است سبک تلفیقی شما را شکل دهند دقت کنید. آیا می‌خواهید یکی از المان‌های سرویس (مانند کابین روشویی) بیش از دیگر المان‌ها دیده شود؟ پس رنگ این المان را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده و تلاش کنید تا سایر اجزاء سرویس بهداشتی خانه خود را با آن هماهنگ کنید. بهتر است در سرویس بهداشتی خود بین سه تا چهار رنگ مختلف را به کار ببرید. استفاده بیش ‌از اندازه از رنگ‌های مختلف می‌تواند باعث ایجاد آشفتگی ظاهری شود.

در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم می‌توانید محصولات مختلف بهداشتی ساختمانی را برای ایجاد طراحی به سبک تلفیقی برای سرویس بهداشتی خانه خود را تهیه کنید. پیشنهاد می شود نمونه‌هایی از دکوراسیون لاکچری را ببینید.

  • استفاده از بافت‌ های مختلف

یکی از مهم‌ترین مزایای فضای تلفیقی آزاد گذاشتن شما در انتخاب بافت‌های مختلف است. درواقع شما می‌توانید از متریال‌های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال در سبک تلفیقی دکوراسیون داخلی می‌توانید از تلفیق چوب و سنگ، یک ترکیب نرم و محکم و هم‌چنین براق و در‌عین‌حال مات ایجاد کنید. درنتیجه ظاهری بسیار شیک و درعین‌حال ساده و خلاقانه را ایجاد کرده‌اید. انتخاب یک صندلی چوبی قدیمی و قرار دادن آن در کنار یک سبد مدرن برای جای‌دادن حوله‌ها، می‌تواند مثال مناسب دیگری از این نوع طراحی باشد. با دکوراسیون مدرن بیشتر آشنا شوید.

طراحی به سبک تلفیقی

  • استفاده از اکسسوری متنوع

برای القای بیش‌ترین تاثیر سبک تلفیقی در فضای سرویس بهداشتی، می‌توانید از اکسسوری‌های متنوعی استفاده کنید. اکسسوری حمام و سرویس بهداشتی قادر به تاثیرگذاری قابل توجهی در فضای داخلی سرویس بهداشتی شما هستند. بهتر است انتخاب‌های هوشمندانه‌ و خلاقانه‌ای در این خصوص داشته باشید. برای مثال در سبک تلفیقی دکوراسیون داخلی می‌توانید از گلدان‌های کلاسیک و نفیس برای ترکیب با دکوری بسیار مینیمال و ساده استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از اکسسوری‌های چوبی در سرویس بهداشتی استفاده کرده و آن‌ها را با وسایل دکوری فلزی ترکیب کنید. به این ترتیب فضایی با سبک دکوراسیون تلفیقی در سرویس بهداشتی خانه خود تعبیه خواهید کرد. شما می‌توانید اکسسوری‌های کاربردی مختلف را از فروشگاه اینترنتی گلزارهوم خریداری کنید.

  لیست 12 ایده دکوراسیون پذیرایی در سال 2024

مقاله در یک نگاه

در انواع طراحی‌های داخلی خانه، سبک‌های متفاوتی وجود دارند که هرکدام رنگ و بویی خاص به خانه ما می‌بخشند. خیلی از ما با سبک‌های کلاسیک و مدرن که در بسیاری از خانه‌ها به‌کار می‌روند آشنا هستیم. اما ممکن است برای خانه خود، طراحی دکوراسیونی متفاوت‌تر از آن‌چه به‌طور معمول استفاده می‌شود را ترجیح دهیم.در‌این‌صورت به طراحی داخلی متفاوت تلفیقی خواهیم رسید. ما در این مقاله ضمن معرفی به اصول اولیه سبک تلفیقی دکوراسیون داخلی به همراه کاربرد آن در سرویس بهداشتی پرداخته‌ایم؛ تا شما عزیزانی که به دنبال طراحی دکوراسیون اصولی متفاوتی هستید به خوبی از آن بهره‌مند شوید. به نظر شما بهترین راه برای طراحی دکوراسیون داخلی به شکل تلفیقی چیست؟ نظرات خود را پیرامون معماری تلفیقی با ما ودیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول

ویژگی‌ های طراحی تلفیقی چیست؟

در سبک تلفیقی باید از دو تا چهار سبک مختلف استفاده کرده و آن‌ها را با هم تلفیق کنید - اساس این نوع طراحی، یک سبک کلاسیک و یا تاریخی می‌باشد که تغییر کرده است - ترکیب‌ بندی در سبک تلفیقی به ما اجازه می‌دهد تا چندین متریال مختلف را در دکوراسیون خود مورد استفاده قرار دهیم. به این شکل شما می‌توانید از ترکیب سنگ، چوب، آهن، شیشه و پارچه در دکوراسیون خود استفاده نمایید.

برای سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی باید از چه نوع اسباب و اثاثیه‌ ای استفاده کنیم؟

در سبک تلفیقی، اثاثیه باید راحت، کاربردی و زیبا باشند - هم‌چنین هماهنگی بین اجزای مختلف اسباب و اثاثیه را حتما در نظر داشته باشید - ترکیب میز و صندلی نهارخوری لوکس با سرویس غذاخوری مدرن و مینیمال به‌همراه یک فرش ایرانی، می‌تواند در سبک تلفیقی، منطقی و زیبا به نظر برسد -

2 thoughts on “طراحی به سبک تلفیقی چیست و چه کاربردی در طراحی دکوراسیون دارد؟

  1. سجاد گفت:

    سلام ممنون از مقاله خیلی خوبتون درباره سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *