مقالات کاربردی

بهترین ایده تزیین دیوار آشپزخانه مدرن درسال 2024

تزیین دیوار آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود. از همین رو دکوراسیون آن باید مانند دیگر بخش‌های منزل و حتی بیش‌تر از آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای تغییر و تزیین دیوار آشپزخانه وجود دارد.

گزینه‌های زیادی وجود دارند که می‌توان در دکوراسیون آشپزخانه از آن‌ ها بهره‌ گرفت. مانند

  • رنگ و نوع کابینت‌ها
  • کف‌پوش
  • پنجره
  • پرده
  • قفسه‌ها
  • سقف

اما بی‌شک تزیین دیوار آشپزخانه یکی از مهم‌ترین عواملی است که چهره کلی آشپزخانه شما را تحت تاثیر قرارخواهدداد. شما می‌توانید انواع تزیینات کلاسیک و مدرن را برای دیوارهای آشپزخانه به‌کارببرید و یک دیوار آشپزخانه مدرن بسازید. در این مقاله سعی شده تا جدیدترین ایده‌ها در زمینه تزیین دیوار آشپزخانه با وسایل ساده برای شما آورده‌شود تا بتوانید بهترین گزینه را براساس فضا و سلیقه خود انتخاب نمایید.

محتوا پنهان
1 17 ایده‌ مختلف برای تزیین دیوار آشپزخانه با وسایل ساده

17 ایده‌ مختلف برای تزیین دیوار آشپزخانه با وسایل ساده

در ادامه به انواع تزیینات دیوار آشپزخانه اشاره می کنیم.

ایده برای تزیین دیوار آشپزخانه

⦁ تزیین دیوار خالی آشپزخانه به سبک روستیک

در این نوع از دکوراسیون توجه و تمرکز به‌روی استفاده از عناصر طبیعی برای تزیین دیوار خالی آشپزخانه است. به‌طور حتم سبک روستیک (طراحی دیوار اشپزخانه با چوب) می‌تواند یک فضای دنج و منحصربه‌فرد را در آشپزخانه شما به‌وجودآورد. برای این منظور شما می‌توانید از انواع سبزیجات زنده و گیاهان دارویی به‌صورت گلدان‌های دیواری یا آویز روی دیوارهای خالی آشپزخانه خود استفاده‌کنید؛ تا نمایی طبیعی و زیبا که الهام‎بخش طبیعت است را در فضای آشپزخانه به‌وجودآورید. شما می‌توانید مواد و عناصر فلزی و چوبی از ظروف و قاب‌ها را نیز در کنار یک‌دیگر بر روی دیوارهای اشپزخانه به‌کارببرید.

  0 تا 100 انواع دکوراسیون داخلی به زبان ساده + معرفی 7 سبک

⦁ دیزاین دیوار آشپزخانه با سبدهای فلزی با محصولات تازه

اگر می‌خواهید از فلز به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کنید به شما سبدهای سیمی پیشنهاد می‌شود که میتوانید با آن دیوار تزئینی آشپزخانه را دکور کنید.. شما می‌توانید این سبدهای سیمی را به دیوار آشپزخانه خود نصب کنید تا آن‌ها را درخشان‌تر جلوه دهید. سپس سبدها را با محصولات تازه‌ای که از بازار خریداری کرده‌اید، پر نمایید. این تزئین در ایجاد یک سبک روستیک نیز کمک می‌کند. این نوع دکوراسیون برای مدت طولانی در تزیین اشپزخانه قابل‌استفاده‌است.

مدل تزیین دیوار آشپزخانه

⦁ دکوراسیون دیوار آشپزخانه به‌ کمک قاب و ظروف نقره ای

اگر به دنبال تزیین دیوار آشپزخانه به سبکی کاملاً هنری و منحصربه‌فرد هستید، می‌توانید از چند تصویر قدیمی همراه با یک قاب نقره‌ای یا وسایل نقره‌ای که قابل نصب روی دیوار هستند، استفاده کنید. برای این منظور شما حتی می‌توانید قاب‌های قدیمی را با اسپری نقره‌ای به خوبی رنگ کنید. هم‌چنین می‌توانید برخی از ظروف نقره‌ای را روی دیوار آویزان نمایید. انواع دکوراسیون آشپزخانه ترکیه  را مشاهده کنید.

⦁ چیدمان و تزیین دیوار آشپزخانه با استفاده از تصاویر و عکس‌ ها

شما می‌توانید از انواع تصاویر و عکس‌ها به شکلی خلاقانه برای دیزاین دیوار آشپزخانه استفاده کنید. تصاویر و مناظر روستایی و طبیعی گزینه بسیار خوبی برای این منظور هستند؛ زیرا هیچ‌وقت خسته‌کننده به نظر نمی‌رسند و می‌توانند فضای آشپزخانه شما را هیجان‌انگیزتر و شاداب‌تر نشان دهند.

⦁ تزیین دیوار آشپزخانه با وسایل ساده ای مثل میوه های مصنوعی

شما می‌توانید دیوارهای آشپزخانه خود را با جعبه‌های میوه تزیین کنید و درون آن‌ها میوه‌های مصنوعی قراردهید. این می‌تواند تلفیقی از رنگ‌های مختلف را روی دیوارهای آشپزخانه شما ایجاد کند. اگر میخواهید با آشپزخانه های خاص و شیک و لاکچری بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می شود انواع آشپزخانه  لاکچری را مشاهده کنید.

ایده تزیین دیوار آشپزخانه

⦁ استفاده از حروف و علایم چوبی بازیافت شده در دکوراسیون دیوار آشپزخانه

تزیینات دیواری می‌توانند غیرمعمول باشند. وقتی‌که صحبت از طراحی دیوارهای آشپزخانه می‌شود، بهتراست از برخی مواد بازیافتی مانند چوب یا پالت‌های اصلاح‌شده استفاده‌کنید. این باعث می‌شود تا شما بتوانید آشپزخانه خود را به‌گونه‌ای خاص و حرفه‌ای طراحی کنید. این ایده را می‌توانید برای اتاق‌های دیگر خانه نیز به‌کارببرید.

  لیست 12 ایده دکوراسیون پذیرایی در سال 2024

بهترین ایده تزیین دیوار آشپزخانه

⦁ طراحی دیوار آشپزخانه به شکل تخته سیاه

شما می‌توانید از یک دیوار به شکل تخته‌سیاه استفاده کنید؛ و با استفاده از رنگ‌های گچی روی آن طرح‌های زیبا نقاشی کنید. هم‌چنین می‌توان از آن به‌عنوان یک سرگرمی برای اعضای خانواده استفاده کرد. به‌این‌صورت که از آن‌ها بخواهید تا منوی غذایی روز خود را روی آن بنویسند یا هر کدام یک جمله زیبا برای آغاز روز روی تخته‌سیاه حک کنند. رنگ‌های گچی و یک دیوار خالی می‌تواند به فضای داخلی شما در آشپزخانه جلوه‌ای باورنکردنی ببخشد و آن را بسیار خاص جلوه دهد.

طراحی دیوار آشپزخانه

⦁ آویز بوهو در دیزاین دیوار آشپزخانه

بسیاری از سبک‌های بوهو، دکوراسیونی مدرن را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورند. ظاهر آن را بسیار زیباتر و درخشان‌تر جلوه می‌دهند. برای این منظور کافیست شما یکی از انواع آویزهای بوهو را روی دیوار خود نصب کنید تا از ایجاد سبکی مدرن و خلاقانه لذت ببرید.

⦁ تزیین دیوار اپن آشپزخانه با پانل الکتریکی سه بعدی

پانل الکتریکی سه بعدی نیز یک گزینه برای تزیین دیوار آشپزخانه و یک طرح دیوار آشپزخانه جذاب است. بنابراین هنگام طراحی آشپزخانه آن را فراموش نکنید. روش‌های زیادی برای طراحی آن وجود دارد. مثلا می‌توانید از این قطعات الکتریکی بر روی دیوار اپن استفاده کنید و یک سبک مدرن را به آشپزخانه بدهید. برای این منظور فقط کافی‌ست که طرح مورد نظر خود را برای پنل، متناسب با دکوراسیون آشپزخانه یا ایده ذهنی خود انتخاب کنید.  در مورد تزیین اپن اشپزخانه بیشتر بدانید.

⦁ چاپ پاپ رنگی برای تزیین دیوار آشپزخانه

اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را فقط با چاپ تزئین کنید، بهتر است از چاپ پاپ رنگی استفاده کنید. فقط کافی‌ست، یک رنگ شاد و سرزنده را برای تزیین دیوار آشپزخانه خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که قبل از نصب آن را آزمایش کنید.

دیزاین دیوار آشپزخانه

⦁ دیزاین دیوارهای آشپزخانه با آثار هنری

آشپزخانه معمولاً اولین فضایی است که بیش‌تر افراد برای نمایش هنر و سلیقه خود به آن فکر می‌کنند. کارهای هنری که روی دیوارهای آشپزخانه به نمایش گذاشته می‌شوند، می توانند زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای را به فضا بدهند. از همین‌رو برای تزیین دیوار آشپزخانه می توانید کارهای هنری را انتخاب کنید. تصاویر گرفته‌شده از کتاب‌های آشپزی قدیمی می‌توانند تزیینات عالی برای دیوار آشپزخانه باشند.

دیزاین دیوارهای آشپزخانه

⦁ رنگ دیوار خاکستری به همراه اجسام هندسی برای تزیین دیوار آشپزخانه

وقتی صحبت از رنگ دیوار خاکستری می‌شود، هیچ‌چیز مانند اجسام هندسی نمی‌تواند زیبایی منحصربه‌فردی برای آن ایجاد کند. این خیلی پیچیده نیست. شکل‌های هندسی در برابر دیوارهای خاکستری می‌توانند فضای آشپزخانه را شگفت‌انگیزتر از همیشه نشان بدهند.

⦁ تزیین دیوار اشپزخانه به کمک علائم زیبا و خنده دار

لازم نیست در طراحی داخلی خود همیشه از الگوهای جدید پیروی کنید. بلکه با تزیین برخی نشانه‌های فان و خنده‌دار می‌توان نوع خاصی از دکوراسیون مدرن را در آشپزخانه ایجاد کرد. برای این منظور می‌توانید از انواع استیکرها و اموجی‌های خنده‌دار به‌صورت برجسته روی دیوارها استفاده کنید.

تزیین دیوارهای خالی اشپزخانه

⦁ پوستر فلزی و تزیین دیوار آشپزخانه

پوسترهای فلزی یک ایده تزیین دیوارآشپزخانه است که می‌توانند تأثیر زیادی در فضای داخلی از جمله آشپزخانه داشته‌باشند. گزینه‌های زیادی برای استفاده از این نوع پوسترها وجود دارند که ظاهر فلزی آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

⦁ حروف و علایم برش لیزری در تزیین دیوار اشپزخانه

هیچ محدودیتی در مورد آن‌چه می‌توانید با چوب برش لیزری به‌دست‌آورید، وجود ندارد. تخیل شما می‌تواند در این‌جا بسیار کارساز شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که یک طراحی با کامپیوتر انجام دهید تا نشانه و الگوی جذابی برای تزیین دیوار اشپزخانه ایجاد کنید.

طراحی دیوارهای آشپزخانه

⦁ باز هم ظروف حصیری در طراحی دیوارهای آشپزخانه!

اگر دوست دارید دکوراسیون آشپزخانه شما نمایی از فرهنگ مناطق بندری یا ساحلی داشته‌باشد می‌توانید از انواع ظروف حصیری بزرگ برای تزیین دیوارها در آشپزخانه استفاده‌کنید. این ظروف حصیری بزرگ می‌توانند در انواع و اشکال مختلف در کنار یکدیگر قراربگیرند. پیشنهاد میشود مطلب ما در خصوص دکوراسیون سرویس بهداشتی را بخوانید.

دیزاین دیوارهای آشپزخانه با آجرهای تزیینی

⦁ دیزاین دیوار آشپزخانه با آجرهای تزیینی یا آنتیک

اگر به دنبال یک دکوراسیون و سبک جدید برای آشپزخانه خود هستید. استفاده از انواع آجرهای تزئینی و آنتیک می‌تواند گزینه خوبی برای این منظور باشد و ایده تزیین دیوار آشپزخانه است. شما می‌توانید حتی از انواع رنگ‌ها به‌صورت آبرنگی روی آجرهای ساده برای خلق یک دکوراسیون متفاوت‌تر استفاده کنید. البته این به سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید به جای ترکیب رنگ‌ها براساس نوع کابینت‌ها و قفسه‌ها از رنگ‌های سرد و گرم برای رنگ‌آمیزی آجرهای معمولی استفاده کنید.

  چطور آشپزخانه لاکچری با حداقل هزینه در سال 1402 داشته باشیم؟

سخن آخر

ایده‌های زیاد دیگری برای تزیین دیوار آشپزخانه وجود دارد. فقط کافی‌ست از خلاقیت خود استفاده کنید و طرحی نوآورانه و جذاب انتخاب نمایید. استفاده از رنگ‌های جسورانه و انواع قفسه‌ها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. هم‌چنین می‌توانید یک تم هنری بر اساس اشکال گیاهان و جانوران بر روی دیوارهای آشپزخانه ایجاد نمایید.

به‌طور حتم دوست ندارید مدام به یک دیوار ساده خیره شوید! استفاده از این گزینه‌ها می‌توانند فضای آشپزخانه را برای شما جذاب‌تر و دلنشین‌تر نمایند. اگر شما هم ایده برای دیوار خالی آشپزخانه دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول

برای تزیین دیوار آشپزخانه چه کنیم؟

به انواع تزیینات دیوار آشپزخانه اشاره می کنیم: تزیین دیوار خالی آشپزخانه به سبک روستیک - دیزاین دیوار آشپزخانه با سبدهای فلزی - دکوراسیون دیوار آشپزخانه به‌ کمک قاب و ظروف نقره ای و ...

دیوار اپن آشپزخانه را چگونه تزیین کنیم؟

پانل الکتریکی سه بعدی نیز یک گزینه برای تزیین دیوار آشپزخانه است. بنابراین هنگام طراحی آشپزخانه آن را فراموش نکنید. روش‌های زیادی برای طراحی آن وجود دارد. مثلا می‌توانید از این قطعات الکتریکی بر روی دیوار اپن استفاده کنید و یک سبک مدرن را به آشپزخانه بدهید.

2 thoughts on “بهترین ایده تزیین دیوار آشپزخانه مدرن درسال 2024

  1. سودابه گفت:

    سلام وقت بخیر
    یکی از ایده ها برای تزیین دیوار اشپزخانه با وسایل ساده استفاده از گیاهان است. هم به اشپزخونه روحیه میده هم ارزونه.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از پیشنهاد خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *