مقالات کاربردی

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام + نکات مهم

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

تغییرات و به‌روزرسانی‌ها در زندگی ما تحولات تاثیرگذاری را ایجاد می‌کنند؛ از تغییرات در رفتارها و عادت‌های خود گرفته تا خانه، ماشین، لوازم مورد نیاز و غیره. از این‌رو می‌توان ایجاد تغییرات در خانه را نیز یک تحول خوب در زندگی برشمرد چرا که در روحیه و آسایش ما تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. همین دلیل باعث می‌شود خیلی از ما به فکر بازسازی خانه خود، تغییر دکوراسیون آن و یا حتی خرید خانه‌ای جدید باشیم.

بازسازی خانه به‌طور کل و یا بخش‌هایی از آن، نه تنها در آسایش و آرامش ما تاثیرگذار خواهد بود، بلکه در زیباسازی خانه ما نقش مهمی خواهد داشت. درواقع خانه پرخاطره ما به دست بازسازی در قالب طراحی‌های نوین به‌روزرسانی خواهد شد! در این حین نباید از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام(بازسازی حمام و سرویس بهداشتی) غافل شد، چراکه در ایجاد تغییر و تحولات در خانه تاثیر به‌سزایی دارند. اما دلیل آن چیست؟ در ادامه به‌دلیل آن و چهار نکته کارآمد در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خواهیم پرداخت. اگر شما هم به‌دنبال بازسازی سرویس خانه‌تان هستید، پیشنهاد می‌دهیم این نکات را از دست ندهید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید!

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

همان‌طور که پیش‌تر خواندید گفتیم که در حین ایجاد تغییر و تحولات در خانه خود نباید از بازسازی سرویس بهداشتی و حمام، غافل شد. اما دلیل آن چیست؟ علت آن این است که به‌ خاطراستفاده مکرر همگانی از آن‌ها، چنین فضاهایی بیش‌تر در معرض فرسودگی قرار خواهند گرفت؛ به‌خصوص که تجهیزات و دکوراسیون درون آن‌ها معمولا با آب تماس بسیاری دارند.

بازسازی سرویس بهداشتی

در پی این موارد، نه تنها سرویس و حمام تازگی جلوه خود را از دست می‌دهند بلکه تجهیزات آن‌ها نیز فرسوده یا از کار افتاده می‌شوند. به همین دلیل توجه به این دو بخش از خانه اهمیت بالایی در بازسازی خواهد داشت.

ما در ادامه چهار نکته قابل توجه دررابطه با بازسازی آن‌ها خواهیم گفت. درواقع چهار نکته کارامدی که در نوسازی سرویس بهداشتی و تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی، تغییرات و تازگی قابل توجهی را به خانه شما اضافه می‌کنند.

در ذهن داشته باشید که اگر به این چهار فاکتور دقت کنید، می‌توانید جدا از زیبایی، به کاربرد این فضاها نیز اضافه کنید. اما پیش از آن باهم به‌طور کلی نگاهی به مراحل بازسازی سرویس بهداشتی خواهیم کرد.

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

برای آگاهی بیش‌تر، ما ابتدا به توضیح مراحل بازسازی سرویس‌ها پرداخته‌ایم. درنتیجه با شناخت کلیات آن، درک بهتری از نکات کارآمد برای نوسازی سرویس بهداشتی و حمام خواهیم داشت. ناگفته نماند که این مراحل در رابطه با بازسازی حمام نیز مشابه است. و اما مراحل بازسازی سرویس بهداشتی:

1. برنامه‌ ریزی

مهم‌ترین مرحله برنامه‌ریزی کردن برای تغییراتی‌ست که در فضای سرویس بهداشتی می‌خواهیم به‌وجود بیاوریم. باید توجه کرد که نوسازی سرویس بهداشتی تا چه میزان تحولات لازم دارد؛ آیا تنها تعویض تجهیزات داخل آن کفایت می‌کند؟ و یا بدون نیاز به تعویض آن‌ها تنها رنگ و کاشی‌کاری‌ها نیاز به تغییر دارند؟ و یا ممکن است هردوی این موارد نیاز به تغییر و تحول داشته باشند؟ درواقع با توجه به سرویس بهداشتی خانه و نیازهای خود، در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری خواهیم کرد. خلاصه موارد این مرحله عبارت‌اند از:

  • درنظر داشتن انتظاراتی که خودمان از تغییرات در سرویس بهداشتی داریم
  • بررسی تجهیزات استفاده شده در سرویس مانند (شیرآلات بهداشتی، روشویی، توالت فرنگی و …)
  • بررسی طراحی داخلی محیط آن (کاشی‌ها، رنگ‌ها، چیدمان…)
  • درنظر داشتن لوله‌کشی‌ها، برق‌کشی‌ها
  • درنظر گرفتن هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و هم‌چنین بودجه خود
  0 تا 100 آموزش بهترین روش رسوب زدایی سردوش حمام

2. تهیه تجهیزات سرویس بهداشتی و جمع‌ آوری افراد متخصص

پس از مرحله تصمیم‌گیری، به مرحله جمع‌آوری افراد متخصص خواهیم رسید. براساس تصمیم و برنامه‌ریزی که در مرحله قبل داشتیم، بنابر تغییراتی که می‌خواهیم انجام دهیم متخصصان مربوط به آن حوزه را استخدام می‌کنیم. ناگفته نماند که درصورت نیاز به تعویض تجهیزات داخلی سرویس باید آن‌ها را نیز تهیه کنید. به این ترتیب افراد متخصص بهتر می‌توانند برای نصب و جای‌گذاری آن‌ها برنامه‌ریزی و عمل کنند. برخی از افراد متخصصی که ممکن است در بازسازی به کمک‌شان نیاز داشته باشیم، عبارت‌اند از:

  • معمار
  • طراح داخلی
  • متخصص لوله‌کشی
  • متخصص برق
  • متخصص کاشی‌کاری
  • متخصص نقاشی

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تجهیزات باکیفیت و به‌صرفه برای سرویس بهداشتی خانه خود از فروشگاه اینترنتی گلزارهوم دیدن فرمایید.

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

3. تخریب سرویس بهداشتی

در این مرحله درصورت بازسازی کلی، افراد متخصص به قطع کردن تجهیزات قدیمی و تخریب فضای داخلی سرویس خواهند پرداخت. لازم به ذکر است درصورت بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب نیاز به این مرحله نخواهید داشت. از مواردی که در این مرحله می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم:

  • برداشتن تجهیزات قدیمی مانند (روشویی‌ها و شیرآلات بهداشتی ، توالت فرنگی قدیمی و …)
  • کندن کاشی‌ها
  • تخریب دیوار و یا زمین
  • کندن لوله‌ها (درصورت خرابی آن‌ها)

4. پایه‌ سازی

اگر در نظر دارید بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب را انجام دهید، به این مرحله نیز نیازی نخواهید داشت. در این مرحله برای کسانی که به بازسازی کلی نیاز دارند، افراد متخصص، لوله‌کشی‌ها و برق‌کاری‌های مناسب را مطابق با طراحی موردنظر انجام می‌دهند. برخی از موارد این مرحله:

  • تعمیر لوله‌های قبلی
  • تغییر جایگاه لوله‌ها
  • وصل کردن لوله‌های جدید
  • تغییر مسیر سیم‌کشی برق‌‌
  • تعویض سیم‌کشی‌ها
  • اضافه کردن سیم برق

5. جلوه‌ سازی

در این‌جا پایه‌های اصلی سرویس بهداشتی جای‌گذاری شده است و نوبت به جلوه‌سازی آن می‌رسد. درواقع اتفاقی که در این مرحله می‌افتد آن است که دیوارها و زمین با طراحی جدید درست می‌شوند؛ حال می‌تواند سنگ‌کاری باشد و یا کاشی‌کاری. این مرحله نیز مانند مراحل 3 و 4 (در صورت بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب) انجام نمی‌شود.

  • درست کردن زمین تخریب شده
  • گچ‌ کاری
  • کاشی‌ کاری
  • سنگ‌ کاری
  • رنگ‌ کاری

بازسازی حمام

6. زیباسازی سرویس بهداشتی و حمام

در نهایت، تجهیزات جدید خریداری شده در این مرحله براساس چیدمان جدیدی که در نظر گرفتید نصب می‌شوند. درواقع، در این مرحله سرویس بهداشتی شما با ظاهری جدید آماده به استفاده کردن می‌شود. برخی فعالیت‌های مهم این مرحله:

  • نصب توالت
  • نصب روشویی کابینتی
  • نصب کاسه روشویی
  • نصب شیرآلات
  • چیدمان لوازم دستشویی و حمام

برای خرید تجهیزات حیاتی سرویس بهداشتی و  مانند شیرآلات و روشویی‌ها، به فروشگاه اینترنتی گلزارهوم مراجعه کنید.

  دوش حمام هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

4 نکته کارآمد در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

پس از آشنایی با مراحل بازسازی سرویس بهداشتی نکات کارآمد در آن را بهتر درک خواهیم کرد. لازم به ذکر است که مراحل گفته شده و هم‌چنین نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم برای بازسازی حمام نیز صدق می‌کنند. و اما این 4 نکته کارآمد چه چیزهایی هستند؟

1. فضاسازی در سرویس بهداشتی و حمام

اولین نکته قابل توجه، فضای سرویس و یا حمام می‌باشد. یعنی ایجاد فضاهایی متفاوت در محیط سرویس و یا حمام. برای مثال جدا کردن بخش توالت از بخش روشویی در سرویس بهداشتی. لازم به ذکر است که تغییر استخوان‌بندی اصلی هر فضایی هزینه‌بر و دشوار است. اما درصورت نیاز می‌توانید این فضاسازی‌ها را با کمک گرفتن از افراد متخصص انجام دهید. برفرض مثال شما می‌توانید به نسبت متراژ فضایی که در دست دارید، بخش خیس و خشک را در حمام جدا کنید. مانند حمام خانه‌های قدیمی‌تر که ورودی به صورت جداگانه طراحی شده بود تا فضایی برای تعویض لباس، قرار دادن حوله‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر قطرات آب ایجاد شود. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره تميز كردن حمام  را بخوانید.

بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب

هم‌چنین در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام، می‌توانیم به جداسازی فضای دستشویی و حمام نیز در خانه‌هایی که این دو فضا در یک محیط مشترک قرار دارند اشاره کنیم. در نتیجه آن دو فرد از خانواده بدون ایجاد مزاحمت می‌توانند از سرویس بهداشتی و حمام هم‌زمان استفاده کنند. فراموش نکنید که منظور، حمام‌های ایستاده دارای درب نیست؛ بلکه قرار دادن دیوار‌ها و عناصر جداکننده قابل توجه است. برنامه‌ریزی یک فضا، براساس کاربرد آن فضا تعریف می‌شود. بنابراین برای مثال، اگر حمام مستر (اتاق خواب اصلی خانه) را بازسازی می‌کنید، می‌توانید از دو روشویی توکار و مجزا استفاده کنید. به‌این‌ترتیب برای یک زوج، امکان استفاده هم‌زمان از سرویس بهداشتی اتاق‌شان فراهم می‌شود. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره سرویس بهداشتی کلاسیک را بخوانید.

2. نورپردازی سرویس بهداشتی

یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی، نور آن است. تصور کنید که برای اصلاح صورت‌تان و یا کشیدن خط چشم‌تان، نور کافی در اختیار نداشته باشید. چه‌قدر همه چیز سخت‌تر خواهد شد! جدا از کاربرد نور در استفاده از این محیط‌ها، بازی با چراغ‌های متفاوت با زاویه‌‌های تابش مختلف در نمای داخلی سرویس یا حمام جادو می‌کند!

دلیل آن هم جلوه‌‌های متفاوتی است که به نمای داخلی می‌دهد. بنابراین می‌توان با نورپردازی‌های متفاوت نمای داخلی را براساس تمایلات شخصی تزئین کرد؛ برای مثال یا بسیار درخشان و یا با نور کم آرامش‌بخش کنیم. از این رو در بازسازی سرویس بهداشتی و هم‌چنین حمام، توجه به نورپردازی از نکات مهم و تاثیرگذار است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره نورپردازی سرویس بهداشتی را بخوانید.

3. مصالح سرویس بهداشتی و حمام

زمین، چراغ‌ها، کابینت‌ها، روشویی، شیرآلات و دیواره‌ها همگی نیاز دارند تا با مصالح مناسب و باکیفیتی ساخته شده باشند. بنابراین در هنگام انتخاب اسباب و تجهیزات برای سرویس و حمام باید دقت لازم به عمل آورد. در هنگام خرید اسباب و تجهیزات، جدای مصالح حواس‌تان به هماهنگ‌سازی رنگ‌ آن‌ها نیز باشد.

رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره‌ خنثی فضا را تمیز و مدرن نشان می‌دهند. در این‌جا محصولات باکیفیت مورد نیاز سرویس و حمام‌های خانه خود را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

4. زیبایی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

زیبایی، آخرین اصل از چهار نکته کارامد در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام است. ما در تک‌تک این مراحل، اصل زیبایی‌شناسی را باید در نظر بگیریم. در اینترنت و مجله‌ها می‌توانید به‌دنبال طراحی‌های مورد پسند بگردید و برای متریال‌، نورپردازی، فضاسازی و به‌طور کلی دکوراسیون داخلی از آن‌ها ایده بگیرید. استفاده از شیر حمام و شیر توالت مدرن نیز می‌تواند در بخشیدن جلوه‌ای مدرن به فضای داخلی سرویس بهداشتی و حمام شما کمک زیادی کند. در زمان هماهنگ‌سازی زیبایی محیط سرویس و حمام‌ها فراموش نکنید تا به کاربرد لوازم مختلف نیز توجه کنید. برای مثال در حمام‌ها، کشو و قفسه بسیار پرکاربرد هستند.

یا می‌توانید از فرش‌های کوچک مخصوص حمام استفاده کنید و جلوی روشویی و وان بیندازید تا آب ریخته شده را جذب کند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره طراحی سرویس بهداشتی لوکس را بخوانید.

  پنل دوش حمام چیست + آموزش نصب پنل حمام و کاربرد آن

مقاله در یک نگاه

ما در زندگی‌مان هرچند وقت یک‌بار نیاز به تغییرات داریم، تا علاوه‌بر ایجاد تحولات در حس شخصی‌مان، خودمان و اطراف‌مان را نیز به‌روزرسانی کنیم. یکی از تاثیرگذارترین تحولات، ایجاد تغییرات در محل زندگی‌مان است. دو بخش پرکاربرد خانه ما را سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها تشکیل می‌دهند.بنابراین بازسازی سرویس بهداشتی و هم‌چنین حمام خانه، نه تنها در ایجاد تحولات محیط خانه، بلکه در تغییر حال و آسایش ما تاثیر به‌سزایی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله چهار نکته اصلی این موضوع را به همراه مراحل بازسازی سرویس بهداشتی برای شما به اشتراک گذاشتیم.

در این صورت با شناخت این مراحل و نکات کاربردی، می‌توانید راحت‌تر دررابطه با نوسازی خانه خود (به‌خصوص حمام و سرویس‌های آن) تصمیم‌گیری کنید. اگر برای این تغییرات نیاز به خرید محصولات بهداشتی ساختمانی جدید دارید، از فروشگاه ما دیدن فرمایید. با تشکر از همراهی شما! اگر تجربه بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی (بازسازی دستشویی و حمام) یا بازسازی سرویس بهداشتی کوچک را دارید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ گلزارهوم به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی و حمام کدامند؟

1. برنامه‌ریزی 2. تهیه تجهیزات سرویس بهداشتی و جمع‌آوری افراد متخصص 3. تخریب سرویس بهداشتی 4. پایه‌سازی 5. جلوه‌سازی 6. زیباسازی سرویس بهداشتی و حمام.

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1. فضاسازی در سرویس بهداشتی و حمام 2. نورپردازی سرویس بهداشتی 3. مصالح سرویس بهداشتی و حمام 4. زیبایی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام.

2 thoughts on “بازسازی سرویس بهداشتی و حمام + نکات مهم

  1. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید
    ممنون از نکات خوبی که درباره بازسازی سرویس بهداشتی نوشتید.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *