مقالات کاربردی

دوش حمام هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

دوش هوشمند

دوش حمام هوشمند یکی از محصولات دنیای مدرن امروزی است که با جایگزین کردن آن با دوش حمام معمولی سردوش، می توان ضمن بهره بندی از تکنولوژی روز دنیا از مزایای خاص آن نیز بهره مند شد. بدیهی است که هوشمند شدن دوش حمام، بسیاری از معضلات دوش های معمولی و شیر حمام فعلی منزل شما را برطرف خواهد ساخت و این فرصت را به شما می دهد تا تجربه متفاوتی از حمام کردن داشته باشید.

دوش حمام هوشمند چیست؟

دوش حمام هوشمند اگر چه همان عملکرد قابل انتظار دوش های حمام را دارد، اما با داشتن قابلیت تنظیمات خاص، می تواند مشکلات مختلفی چون تنظیم آب گرم و سرد، هدررفت آب، سرد شدن ناگهانی آب و … را کنترل کرده و تقریبا حمام را بدون هیچ گونه مشکلات و اختلالی از نقطه شروع تا پایان همراهی سازد. شما این امکان را خواهید داشت که برای ساعت های مختلف روز یا استفاده افراد مختلف (کاربران گوناگون) خانواده، تنظیمات متفاوتی را در نظر گرفته و اعمال کنید. پیشنهاد می شود مقاله شیرالات هوشمند چیست را مطالعه کنید.

  10 اصل نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام که باید بدانید + عکس

به طور نمونه ممکن است یکی از اعضای خانواده به دوش صبحگاهی خنک علاقه مند بوده و دیگری مایل به دوش آب داغ باشد. با استفاده از این مدل دوش، امکان اعمال تنظیمات از پیش وجود دارد و به این شکل هر یک از افراد می تواند نوع حمام مورد نظر خود را تجربه کند. (بدون آن که نیاز به تنظیم دستی آب وجود داشته باشد.) در مورد انواع دوش حمام بیشتر بدانید.

دوش حمام هوشمند

در زیر بخشی از مزایای دوش حمام هوشمند را دنبال می کنیم:

مزایای دوش حمام هوشمند

اصلی ترین مزایای این سبک از دوش های حمام مدرن به شرح زیر هستند:

1. جلوگیری از هدررفت آب

با در نظر گرفتن تنظیمات خاص این دسته از دوش های حمام و خروجی بهینه آب حین قرارگیری شخص زیر دوش، از هدر روی آب به شکل معنادار و مناسبی جلوگیری می شود. این یکی از اصلی ترین مزایایی است که در این عصر که با کمبود آب در چرخه طبیعت روبرو هستیم، قابل توجه بوده و در دراز مدت بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در مورد حمام مستر بیشتر بدانید.

2. تنظیم هوشمندانه آب

تنظیم هوشمندانه آب، یکی از مهم ترین مزیت هایی است که می توان برای دوش های حمام هوشمند برشمرد. این مزیت باعث می شود که هر یک از افراد خانواده بتواند تنظیمات جداگانه ای برای استفاده خود روی دوش اعمال کرده و فارغ از اشتراک این تنظیمات، هر یک با فعال کردن تنظیمات خاص خود، از حمام لذت ببرد.

به این شکل همان طور که گفتیم این احتمال وجود دارد که یکی از افراد خانواده مایل به استفاده از دوش آب سرد در صبحگاه بوده و فردی دیگر دوش آبگرم را ترجیح دهد. حتی برای یک کاربر نیز این امکان وجود دارد که مایل به استفاده از شرایط متفاوتی حین دوش گرفتن در ساعت های مختلف باشد و می تواند روی مدل های هوشمند به خوبی این الگوهای متفاوت را پیاده سازی کند.

  پنل دوش حمام چیست + آموزش نصب پنل حمام و کاربرد آن

3. جلوگیری از سرد شدن آب

احتمالا شما نیز تجربه کرده اید که گاهی اوقات با باز کردن آب گرم در بخشی دیگر از خانه، آب ورودی حمام کمی سرد شده و تعادل قبلی خود را از دست می دهد.

این اتفاق در شرایطی که از پنل دوش هوشمند استفاده کرده باشید، کاملا کنترل شده و بلافاصله پس از باز شدن آب در بخشی دیگر از ساختمان، تعادل سازی سریع و مجدد آب صورت گرفته و شخصی که در حال دوش گرفتن است، چیزی از این موضوع متوجه نشده و اختلالی در درجه حرارت آب، احساس نخواهد کرد. پیشنهاد می شود مقاله ما در خصوص نصب شیر حمام را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

دوش حمام هوشمند چیست؟

دوش حمام هوشمند اگر چه همان عملکرد قابل انتظار دوش های حمام را دارد، اما با داشتن قابلیت تنظیمات خاص، می تواند مشکلات مختلفی چون تنظیم آب گرم و سرد، هدررفت آب، سرد شدن ناگهانی آب و … را کنترل کرده و تقریبا حمام را بدون هیچ گونه مشکلات و اختلالی از نقطه شروع تا پایان همراهی سازد.

مزایای دوش حمام هوشمند چیست؟

1. جلوگیری از هدررفت آب 2. تنظیم هوشمندانه آب 3. جلوگیری از سرد شدن آب.

2 thoughts on “دوش حمام هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

  1. علی گفت:

    ممنون بابت معرفی پنل دوش هوشمند خیلی خوب بود

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *