مقالات کاربردی

انواع مدل دکوراسیون اتاق خواب کوچک + عکس مدرن و شیک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

داشتن ایده مناسب برای مدل دکوراسیون اتاق خواب کوچک، دیزاین اتاق خواب کوچک دخترانه و پسرانه از آن دست کارهای سخت در چیدمان منزل است. چرا که در سال‌ها اخیر به دلایل مختلف متراژ خانه‌ ها و به تبع اتاق خواب‌ ها کوچک‌ تر شده‌ است. بنابراین مثل گذشته نمی‌توان لوازم زیادی را درون اتاق خواب‌ها جای داد؛ و همین موضوع باعث نگرانی و کلافگی بسیاری از آدم‌ها شده‌است! اگر شما هم هنوز نمی‌دانید که برای دیزاین اتاق‌ خواب‌هایتان چه باید بکنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با انواع طرح دکوراسیون اتاق خواب کوچک آشنا شوید و از آن‌ها ایده بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک چه تفاوتی با اتاق خواب بزرگ دارد ؟ دکوراسیون اتاق خواب

برای آشنایی با طراحی اتاق خواب کوچک دونفره یا همان دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مهم‌ترین تفاوت اتق خواب‌های کوچک با اتاق خواب‌های بزرگ در تعداد و اندازه فیزیکی لوازمی است که درون آن‌ها قرار می‌دهید. با صرف نظر از محدودیت بودجه مالی، قاعدتا هنگام خرید لوازم برای دیزاین یک اتاق خواب بزرگ محدودیتی قائل نمی‌شوید. درحالی‌که هنگام انتخاب لوازم برای دیزاین اتاق خواب کوچک، دقت و وسواس بیش‌تری به خرج می‌دهید تا فضای زیادی در اتاق اشغال نشود. در ادامه نمونه دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک را خواهیم دید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

8 نکته برای بهترین طراحی و مدل دکوراسیون اتاق خواب کوچک

به‌طور عمومی چند نکته بسیار مهم در طراحی اتاق خواب کوچک و دکوراسیون اتاق خواب کوچک وجود دارد؛ که بهتراست به آن‌ها توجه کنید:

  1. کل اتاق را فرش نکنید! درصورت داشتن کف‌پوش مناسب اتاق، حتما از زیبایی آن استفاده کنید و روی آن را با فرش نپوشانید؛ درغیراین‌صورت، همه‌جای اتاق را موکت کنید تا فضا بازتر دیده‌شود.
  2. تا حد امکان از قراردادن انواع اکسسوری‌ها مانند آباژور، روی زمین خودداری کنید؛ بهتر‌است از نوع دیواری آن‌ها استفاده نمایید.
  3. برای دیوارها به‌جای استفاده از رنگ‌ها یا دیوارپوش‌های تیره، از رنگ یا دیوارپوش روشن استفاده کنید.
  4. خوب است به‌جای تخت خواب‌های بزرگ، از تخت‌خواب‌های کوچک‌تر و کم‌جا استفاده کنید.
  5. می‌توانید به‌جای قراردادن کتاب‌ها در یک کتابخانه ایستاده، آن‌ها را در شلف‌های دیواری بچینید.
  6. سعی کنید پردهایی را انتخاب کنید که هم رنگ‌شان روشن‌تر باشد و هم ساده‌تر باشند؛ تا فضا را بزرگ‌تر نشان بدهند.
  7. به‌جای لوسترهایی با طراحی کلاسیک و شلوغ، یک لوستر مدرن و ساده در ابعاد نه چندان بزرگ استفاده کنید.
  8. فراموش نکنید که هرچقدر دکوراسیون اتاق خواب کوچک ساده‌تر و مینیمال‌تر باشد، نمای بهتری خواهد داشت.
  4 علت سفت شدن شیر اهرمی چیست؟ + 3 علت شل شدن شیر اهرمی

دکوراسیون اتاق خواب کوچک بزرگسال

از مهم‌ترین لوازم اولیه برای دکوراسیون اتاق خواب بزرگسالان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخت خواب
  • کمد یا رگال لباس
  • میز و صندلی کار
  • کتابخانه

که در تصاویر زیر به‌صورت مختصر درمورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

برای بهینه‌سازی فضا از تخت خوابی استفاده کنید که ارتفاع بیش‌تری دارد؛ تا بشود از فضای زیر تخت برای قراردادن میز و صندلی کار یا حتی کتابخانه و رگال لباس‌ها بهره برد. پیشنهاد می‌کنیم اگر متراژ اتاق خواب‌تان خیلی کم است، و کمد دیواری هم ندارد، به‌جای یک کمد ایستاده از رگال‌های ساده و مینیمال برای لباس‌هایتان استفاده کنید.

گاهی دل‌تان می‌خواهد در دکوراسیون اتاق خواب کوچک یک فرد بزرگسال، فضایی حتی کوچک برای نشستن داشته‎‌باشید؛ طوری‌که اتاق خواب زیاد هم اشغال نشود؛ در چنین وضعیتی می‌توانید یک مبل تخت‌خواب‌شو رو انتخاب کنید. تا موقع استراحت یک تخت خواب گرم و نرم داشته‌باشید و در مواقع نیاز یک مبل شیک و مرتب!

درضمن فراموش نکنید که به منظور ایجاد فضای مطالعه یا کار، میز و صندلی‌ های ساده و کم‌جا را انتخاب کنید. درباره انواع دکوراسیون داخلی در مقاله اختصاصی آن بخوانید. اگر به هر دلیلی دوست ندارید که فضای کار و مطالعه‌تان مختلط با فضای استراحت‌تان باشد، می‌توانید از انواع جداکننده برای تفکیک این دو فضا کمک بگیرید. فقط دقت کنید که این جداکننده نباید ضخامت خیلی زیادی داشته‌باشد؛ در غیراین‌صورت ممکن است خود جداکننده بخش زیادی از اتاق خواب کوچک را اشغال کند. عناصر جداکننده می‌توانند انواع پاراوان، شیشه‌های مات، دیوارهای پیش‌ساخته، انواع پرده و …. باشند. حتی می‌توان از آن‎‌ها برای تفکیک فضای حمام و سرویس بهداشتی با اتاق خواب استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق خواب یک نفره کوچک

اگر به دنبال دیزاین اتاق خواب یک نفره کوچک هستید، باید بگوییم که کار شما بسیار راحت‌تر از دیگران خواهدبود! شنیده‌اید که می‌گویند همیشه و همه‌جا برای یک نفر جا هست؟ ما هم باید به شما بگوییم که معمولا دکوراسیون اتاق خواب یک‌ نفره بسیار ساده‌تر از اتاق خواب‌های دیگر است. به‌عنوان مثال به تصاویر زیر و نکات ذکرشده برای هرکدام توجه کنید:

دکوراسیون اتاق خواب

اگر فضایی خارج از اتاق خواب کوچک‌‌تان را به محل مطالعه یا کار اختصاص داده‌اید، تنها یک تخت خواب و کمد یا رگالی برای سازماندهی لباس‌هایتان کافی به‌نظر می‌رسد! شاید کمی عجیب و بیش‌ازحد ساده به نظر برسد، اما موقع طراحی دکوراسیون اتاق خواب یک نفره کوچک‌تان متوجه می‌شوید که چه فضایی از اتاق خواب‌تان اشغال می‌شود!

دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس

برای پیدا کردن ایده مدل دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس به تصاویر زیر و نکات هرکدام خوب دقت کنید:

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، یکی از بهترین روش‌های بهینه‌سازی اتاق خواب کوچک عروس، انتخاب یک تخت خواب ساده و کم‌جاست. تخت خواب عضو اصلی و جدانشدنی اتاق خواب عروس است؛ به‌هیچ عنوان به فکر حذف آن نیافتید! درعوض بهتر است به‌جای انتخاب تخت خواب‌های بزرگ و جاگیر، یک تخت خواب ساده و جمع‌وجور تهیه کنید.

دکوراسیون اتاق کوچک

برای جداکردن محل استراحت (تخت خواب) از محل مطالعه یا کار (میز و صندلی) در دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس، می‌شود یه پرده زیبا و هماهنگ با تم رنگی اتاق خواب نصب کرد. از دیگر روش‌های بهینه‌سازی دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس، انتخاب تخت خوابی است که سطح زیر آن خالی است! به این ترتیب می‌توان بعضی از لوازم اضافه را زیر آن جا داد؛ البته توجه داشته‌باشید که چیدمان این لوازم طوری باشد که از دید هر بیننده‌ای پنهان بماند؛ وگرنه محیط اتاق را شلوغ و بی‌نظم نشان می‌دهد.

  0 تا 100 نصب شیرآلات توکار + طریقه نصب شیرآلات در انواع ارتفاع

دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

یکی از فاکتورهای مهم در دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی استفاده از قالیچه‌های کوچک با طرح‌های اصیل ایرانی است. همین‌طور می‌توان از اکسسوری‌های کوچک سفالی یا سرامیکی هم در بعضی نقاط اتاق خواب یا کنار پنجره استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

به‌کارگیری طرح‌های اسلیمی در سرویس خواب و پرده اتاق هم می‌تواند ایده جالبی باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

ممکن است کار دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان کمی سخت‌تر به نظر برسد. اما اصلا نگران نباشید. در اتاق خواب یک نوجوان فقط کافی است که از هر فضایی حداکثر بهره را ببرید. به‌این‌ترتیب کار دیزاین اتاق خواب کوچک نوجوان نه تنها سخت نیست، بلکه لذت‌بخش هم می‌شود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

شما می‌توانید مانند عکس بالا، با چیدن چند کوسن یا بالش بزرگ روی تخت خواب، آن را تبدیل به یک مبل راحتی بی‌نقص کنید؛ با این حساب هم تخت خواب در اتاق دارید و هم یک مبل راحتی برای دورهمی‌های دوستانه و خودمانی یک نوجوان و دوستانش. می‌توانید به کمک شلف‌های دیواری فضای بیش‌تری در دیزاین اتاق خواب کوچک یک نوجوان ایجاد کنید تا محیط منظم‌تر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

اگر با خواهر یا برادرتان، دوست یا همکلاسی‌تان هم‌اتاق هستید، این بخش از مقاله مخصوص شماست:

برای استفاده بهینه از محیط در دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره، درصورت خالی بودن فضا، حتما آن را با عنصری مهم پر کنید. فرقی ندارد که این عنصر مهم میز مطالعه یا کار باشد، و یا یک کمد یا رگال لباس.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

با رو‌به‌روی هم قراردادن تخت خواب‌ها می‌توانید فضای کوچک اتاق خوب دو نفره را کمی بزرگ‌تر و جادارتر نشان دهید. تخت خواب‌های کشویی نیز می‌توانند کمک زیادی در دیزاین کردن اتاق خواب کوچک دو نفره شما بکنند. با این حساب اتاق مرتب‌تر هم دیده‌می‌شود.

  ۱۰ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ (بررسی مزایا + معایب)

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

برای بهترین دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه جوان کافی است به نکات زیر توجه کنید:سعی کنید تم رنگی اتاق خواب دخترانه را روشن انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود محیط اتاق دلبازتر و بزرگ‌تر از حد واقعی خودش به چشم بیاید. برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌توانید همه‌چیز را در یک ردیف قراردهید. یعنی نیازی نیست که تمام لوازم دورتادور اتاق خواب کوچک دخترانه شما چیده شوند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه

با رعایت نکات زیر در دیزان و دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه دیگر اتاق خواب‌تان کوچک و کم‌جا دیده نمی‌شود:

به جای استفاده از یک تخت خواب بزرگ و جاگیر، پیشنهاد می‌کنیم از یک تخت خواب ساده و کم‌جا استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه

در یک اتاق خواب کوچک پسرانه هم می‌توان همه‌چیز را در یک ردیف چید، تا همیشه محیط مرتب و منظم به نظر برسد. شما هم اگر پیشنهاد یا ایده‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و دکوراسیون اتاق کوچک دخترانه دارید، در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

برخی سوالات متداول

دکوراسیون اتاق خواب کوچک چگونه باید باشد ؟

1. کل اتاق را فرش نکنید! درصورت داشتن کف‌پوش مناسب اتاق، حتما از زیبایی آن استفاده کنید و روی آن را با فرش نپوشانید؛ درغیراین‌صورت، همه‌جای اتاق را موکت کنید تا فضا بازتر دیده‌شود. 2. تا حد امکان از قراردادن انواع اکسسوری‌ها مانند آباژور، روی زمین خودداری کنید؛ بهتر‌است از نوع دیواری آن‌ها استفاده نمایید. و...

دیزاین اتاق خواب کوچک نوجوان باید چگونه باشد ؟

با چیدن چند کوسن یا بالش بزرگ روی تخت خواب، آن را تبدیل به یک مبل راحتی بی‌نقص کنید؛ با این حساب هم تخت خواب در اتاق دارید و هم یک مبل راحتی برای دورهمی‌های دوستانه و خودمانی یک نوجوان و دوستانش.

2 thoughts on “انواع مدل دکوراسیون اتاق خواب کوچک + عکس مدرن و شیک

  1. زهرا سادات گفت:

    سلام ممنون از نکات خوبی که درباره دکوراسیون اتاق خواب کوچک گفتید بسیار عالی بود

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *