مقالات کاربردی

توالت ریملس Rimless چیست؟| تفاوت توالت فرنگی ریملس RIMLESS و عادی

تفاوت توالت های فرنگی ریملس RIMLESS و عادی

توالت ریملس Rimless چیست ؟

ریملس چیست ؟ در توالت های فرنگی قدیمی معمولا به خاطر وجود لبه در محل آبریز به داخل کاسه توالت و نوع طراحی آنها امکان دسترسی آسان جهت تمیز کردن در برخی از قسمت های توالت فرنگی وجود ندارد. در نتیجه جرم و آلودگی به مرور زمان در آن قسمت ها بیشتر و بیشتر می شود.

در توالت ریملس (Rimless)، عدم وجود لبه آبریز  باعث شده تا تمامی قسمت های کاسه توالت قابل دسترسی باشند و هیچ لکه و جرمی از دید و دسترس پنهان نمی ماند. به همین دلیل این نوع از توالت ها از نظر بهداشتی برتری بزرگی نسبت به انواع دیگر دارند.

در تصویر زیر می توان به وضوح تفاوت در نحوه نظافت بین این دو مدل را با هم مقایسه کرد.

نحوه کارکرد این توالت ها چگونه است؟

یکی از تفاوت های چشمگیر این مدل از توالت ها که موجب برتری دو چندان آن نسبت به گونه های دیگر می شود نحوه ی فلاش یا تخلیه آب می باشد. در مدل های ریملس به دلیل اینکه آب به صورت یکنواخت تخلیه میشود، به همه سطوح میرسد و بر خلاف توالت فرنگی های دیگر، توسط نازلهای خروجی متداول تقسیم بندی نمی شود.همین موضوع باعث شده تا هیچ ردی از آب به صورت رسوب در دراز مدت بر جا نماند. همچنین از نظر بهداشتی نیز این سیستم تخلیه بسیار برتر عمل می کند. در مورد بازسازی سرویس بهداشتی بیشتر بدانید.

از نظر ظاهری و در نگاه اول تفاوتی در ظاهر توالت های Rimless و Rimmed  وجود ندارد ولی به محض باز کردن درب توالت فرنگی متوجه این تفاوت خواهید شد. هنگام لمس کناره های داخل کاسه میتوان پی برد که هیچ نازلی در اطراف وجود ندارد. ولی همانطور که در تصویر مشاهده می کنید تخلیه آب معمولا از قسمت پشت توسط دو خروجی در چپ، راست و یک تا چند نازل به سمت پایین انجام می گیرد.

  ۱۰ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ (بررسی مزایا + معایب)

مزایای استفاده از توالت ریملس چیست؟

  • بهداشتی بودن و نظافت آسان:

به دلیل نحوه تخلیه و رسیدن آب به تمام نقاط کاسه ی توالت و همچنین دسترسی کامل به تمامی قسمت های بدنه جهت نظافت

  • صرفه جویی در مصرف آب :

طراحی خاص سیستم تخلیه در توالت های ریملس باعث صرفه جویی حداقل 30 درصدی در مصرف آب می شود.

  • صدای بسیار کمتر در هنگام فلاش کردن :

تولید صدای کمتر به دلیل عدم وجود سوراخ های متعدد جهت تخلیه آب مخزن یکی دیگر از مزایا و مشخصه های بارز این نوع توالت ها می باشد.

  • طراحی مدرن و امروزی:

حذف برخی پیچیدگی های متداول در سیستم تخلیه، باعث آزادی بیشتر در طراحی شکل ظاهری این مدل از توالت فرنگی ها شده و منجر به نوآوری و تنوع در اشکال آن ها شده است.

  • مقرون به صرفه بودن:
  دلایل گرفتگی سینک ظرفشویی + تکنیک رفع گرفتگی خانگی

در نهایت قیمت تمام شده توالت های ریملس بسیار اقتصادی و بعضا پایین تر از مدل های عادی داخل بازار می باشد و همین امر به همراه مزیت هایی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم باعث شده آینده بسیار خوبی را برای توالت های فرنگی Rimless  پیش بینی شود. در مورد رفع گرفتگی توالت فرنگی بیشتر بدانید.

منبع:

وبسایت بازرگانی گلزار اتصال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *