مقالات کاربردی

10 تکنیک رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی

رفع گرفتگی توالت فرنگی

چه چیزی بدتر از گرفتگی توالت فرنگی وجود دارد؟ از یک طرف می‌خواهید سرریز نشده و کف سرویس را کثیف نکند؛ از طرفی دیگر در تلاش‌اید که رفع گرفتگی توالت فرنگی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اگر با چنین وضعیتی دست به گریبان هستید، خوشبختانه باید بگوییم که دو خبر خوب برایتان داریم. اول این‌که شما در این اتفاق تنها نیستید! یعنی افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که در تلاش برای رفع گرفتگی توالت فرنگی‌اند؛ اما ممکن است به دلیل ندانستن راهکارهای ارائه شده در این مقاله، نتوانند به خوبی از پس آن بربیایند.

دوم این‌که در همین مقاله‌ای که در حال مطالعه آن هستید، راه‌ها و ترفندهایی راجع‌به راه حل گرفتگی توالت فرنگی ارائه داده‌ایم که ممکن است در هیچ سایت دیگری نباشند! هرچند که همواره توصیه ما برای رفع گرفتگی توالت فرنگی، کمک گرفتن از افراد متخصص است؛ اما اگر راهکارهای ارائه شده در این مقاله را به درستی و بادقت اجرا کنید، به احتمال زیاد بتوانید خودتان از پس چنین مشکلی بربیایید.

دلایل گرفتگی توالت فرنگی

پیش از هر اقدامی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی لازم است که با دلایل بروز چنین مشکلی آشنا شوید؛ تا بتوانید در اسرع وقت آن را تشخیص، و اقدامات لازم را انجام دهید. به‌این‌ترتیب می‌توان از بروز آسیب‌های بیش‌تر جلوگیری کرده و خسارات ناشی از آن را تا حد زیادی کاهش داد. در ادامه با بررسی آمارهای یک شرکت لوله‌کشی این موضوع را تا حدی برای‌تان شفاف‌سازی می‌کنیم:

آماری سریع از مشکلات لوله کشی

یک شرکت لوله‌کشی تحقیقی در مورد این وضعیت خاص و تمام مشکلات و چالش‌های دیگر لوله‌کشی که افراد با آن‌ها برخورد داشته‌اند، تهیه و ارائه کرده است. در این‌جا چند حقیقت و عدد و رقم برگرفته از این تحقیق را بیان می‌کنیم:

  • تقریباً یک پنجم خانواده‌ها دائماً با مشکل گرفتگی توالت فرنگی دست به گریبان‌اند.
  • 15% خانواده‌ها به تازگی درگیر تعمیر راه‌آب بوده‌‌اند.
  • تقریباً یک دهم خانواده‌ها مشکل گرفتگی روشویی دارند.
  • 6% از خانواده‌ها مشکل پایین بودن فشار آب دارند.
  • 4% از خانواده‌ها مشکل زباله خردکن دارند.

  بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی و انواع آن

و موارد رایج دیگری مانند:

  • گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء خارجی که به اشتباه درون کاسه توالت می‌افتند.
  • گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع
  • گرفتگی توالت با مو
  • گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی
  • و …

کدام مورد بیش‌تر از دیگر موارد برای‌تان ملموس‌تر بود؟ به هرحال مشکل لوله‌کشی هر کدام از این موارد که باشد، قطعا دوست دارید در سریع‌ترین زمان ممکن از شر آن خلاص شوید؛ درست است؟

راه حل گرفتگی توالت فرنگی

5 نکته مهم که باید قبل از رفع گرفتگی توالت فرنگی بدانید!

1. قبل از هر چیز از سیفون و یا کلید فلاش تانک فاصله بگیرید. وقتی توالت گرفته است، این‌که دائماً سیفون را بکشید فقط کف دستشویی شما را کثیف خواهد کرد. حتما به جای این کار، سراغ تلمبه یا به اصطلاح لوله‌بازکن می‌روید. ولی این کارتان نیز اشتباه است!

2. نکته مهم این است که همه لوله‌بازکن‌ها مثل هم نیستند. متداول‌ترین لوله‌بازکن آن نوعی است که برای روشویی به کار می‌رود؛ همان تلمبه‌هایی که پلاستیکی فنجانی به انتهای دسته آن چسبیده است. ولی توالت فرنگی که دچار گرفتگی شده، به تجهیزاتی فراتر از این احتیاج دارد.

3. اگر نتوانستید خودتان گرفتگی توالت را رفع کنید، بهتر است با لوله‌کش تماس بگیرید.

4. با ابزار مناسب و اقدام درست، می‌توانید به سرعت گرفتگی توالت فرنگی (گرفتگی دستشویی فرنگی) را باز و تعمیر کنید. مشکلات لوله‌کشی می‌توانند در هرجایی از سرویس بهداشتی رخ دهند.

5. هیچ وقت از ماده شیمیایی لوله‌بازکن در توالت استفاده نکنید. مواد شیمیایی تند و قوی ممکن است باعث تحریک پوست و چشمان شما شده و به لوله‌های سیستم لوله کشی ساختمان نیز آسیب برسانند.

 سیفون روشویی یکی از اجزای اصلی روشویی سرویس های بهداشتی است پس برای دیدن آموزش بستن سیفون روشویی همینجا کلیک کنید.

لوله‌ بازکن چیست؟

لوله‌بازکن مخصوص توالت، لبه‌ی پلاستیکی نرمی دارد که داخل قسمت فنجانی تلمبه کشیده شده است؛ این قسمت باعث می‌شود که تلمبه، لوله توالت را بهتر باز کند. دقت داشته باشید که برای توالت از تلمبه مخصوص خود استفاده کنید و برای کاسه روشویی نیز از تلمبه مخصوص خود روشویی. یعنی از یکی برای دیگری استفاده نکنید! که راجع‌به این موضوع علاوه‌بر مسئله کارآیی، مسئله‌ی بهداشت هم مطرح است. بنابراین توجه داشته باشید که به لوله‌بازکن یا تلمبه‌ای احتیاج دارید که متناسب با داخل کاسه‌ی توالت باشد.

6 روش رفع گرفتگی توالت فرنگی

تا این‌جا متوجه شدید که گرفتگی توالت فرنگی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. حال نوبت آن است که با راه حل‌های این مشکل، مخصوصا رفع گرفتگی توالت به روش خانگی آشنا شوید و بدانید چگونه گرفتگی توالت فرنگی را تعمیر کنید؟

رفع گرفتگی توالت با مدفوع

1. رفع گرفتگی توالت به روش خانگی با تلمبه یا لوله باز کن

آماده هستید که از تلمبه برای باز کردن توالت استفاده کنید؟ اگر لوله‌بازکن را برداشته‌اید، برای گرفتن بهترین نتیجه به راهنمای گام به گام کارشناسی ما که در ادامه آمده است، عمل کنید:

1. تلمبه یا همان لوله‌بازکن را با کمی فشار داخل کاسه‌ی توالت فرنگی ببرید. هدف این است چیزی که باعث گرفتگی لوله شده را به بیرون هل بدهید. دقت کنید که  در زاویه مناسبی نسبت به توالت قرار داشته باشید و لوله‌بازکن را هم در زاویه مناسب برای رفع گرفتگی توالت فرنگی قرار دهید. همچنین از این روش میتوانید برای باز کردن لوله ها ی حمام نیز استفاده کنید.

2. سعی کنید حرکت‌تان سریع و پشت سر هم باشد؛ تا جسمی که باعث گرفتگی توالت شده، از مجرای توالت فرنگی خارج شود.

3. قبل از این‌که سیفون را بکشید اطمینان حاصل کنید که مسیر عبور آب به داخل فاضلاب کاملا باز شده است. جهت خرید فلاش تانک توکار کلیک کنید.

روش رفع گرفتگی توالت فرنگی

2. رفع گرفتگی توالت با دستمال کاغذی به کمک چوب لباسی

برای باز کردن توالت فرنگی این روش هم بسیار کمک می کند . چه آب از راه آب به کندی پایین برود، یا کاملاً گرفته باشد، یک راه حل ساده برای آن وجود دارد. رفع گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی سیمی! تنها کافی‌ست:

  1. یک چوب لباسی یا همان رخت‌آویز سیمی را صاف کنید.
  2. سپس یک قلاب کوچک در انتهای آن ایجاد کنید.
  3. قلاب را در راه آب وارد کرده و شروع به ماهی‌گیری نمایید!
  4. مو، دستمال کاغذی یا هر چیز دیگری که در آن گیر کرده و راه آب را بسته است، را بیرون بیاورید.

  توالت فرنگی برای فضای کوچک + آیا توالت فرنگی در فضای مجزا مناسب است ؟

3. راه حل گرفتگی توالت فرنگی با سرکه و جوش شیرین

اگر ماهی‌گیری‌تان نتیجه نداد، توصیه می‌کنیم از یک راه طبیعی، اما مؤثر برای دست یافتن به اعماق لوله استفاده کنید؛ یعنی ترکیب جوش شیرین و سرکه! گاز حاصل از این ترکیب هر ماده کثیف و چربی که در لوله‌ها مانده باشد پاک می‌کند و راهِ آب باز می‌شود.

1. یک سوم فنجان، جوش شیرین را با یک سوم فنجان سرکه مخلوط کنید و آن را داخل راه آب بریزید.

2. حواس‌تان باشد که سریع عقب بروید چون این ترکیب کف می‌کند.

3. تا جایی که می‌شود بگذارید بماند. یک ساعت نتیجه بخش است اما بهتر است که بگذارید یک شب بماند. پیشنهاد می شود درباره تعویض درب توالت فرنگی بخوانید.

رفع گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

4. رفع گرفتگی توالت با مدفوع به وسیله مایع ظرفشویی!

در این بخش به رفع گرفتگی توالت فرنگی با مایع ظرفشویی می پردازیم. اگر گرفتگی توالت فرنگی مربوط به تجمع حجم زیادی از مدفوع در بخشی از لوله‌کشی باشد، می‎‌توانید از این روش استفاده کنید؛ ناگفته نماند که به جای مایع ظرفشویی از مایع دستشویی و یا شامپو هم می‎‌توان استفاده کرد (که ما دراین مقال به اختصار به آن مایع ظرفشویی می‌گوییم):

  • نصف فنجان مایع ظرفشویی را درون کاسه توالت فرنگی بریزید.
  • 10 دقیقه صبر کنید.
  • سپس 2 تا 3 لیتر آب جوش را درون کاسه توالت بریزید.

این کار باعث ازهم‌گسیختگی ساختار موادی می‌شود که باعث گرفتگی توالت فرنگی شده‌اند.  جهت خرید و مشاهده قیمت وال هنگ کلیک کنید.

روش رفع گرفتگی توالت فرنگی

5. راه حل گرفتگی توالت فرنگی با آب جوش

درصورتی‌که گرفتگی توالت فرنگی مختصر باشد، این روش برای رفع آن مناسب است. برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با آب جوش می‌توانید یک سطل آب جوش را درون کاسه توالت بریزید؛ سپس بعد از گذشت چند دقیقه آن را با آب ولرم یا سرد بشویید.

6. روش رفع گرفتگی توالت فرنگی با صابون

در این روش صابون علاوه‌بر رفع گرفتگی توالت فرنگی، بوی بد فاضلاب را هم تا حد زیادی از بین می‌برد. فقط کافی‌ست به ترتیب زیر عمل کنید:

  • صابون را درون لوله فاضلاب قرار داده و مقداری آب جوش درون کاسه توالت بریزید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا صابون کاملا نرم شود.
  • سپس یک سطل آب جوش را درون کاسه توالت بریزید. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید شیرآلات سرویس بهداشتی گلزار هوم کلیک کنید.

رفع گرفتگی توالت به روش خانگی

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، انجام امور لوله‌کشی آن‌قدرها هم سخت نیست. هرچند درصورت حاد بودن مشکل در تماس گرفتن با متخصص فنی تردید نکنید. به هر حال ما سعی کردیم در این مقاله رایج‌ترین راهکارها برای رفع گرفتگی توالت به روش خانگی را به شما آموزش دهیم؛ اما اگر این ترفندها جهت حل مشکل گرفتگی توالت فرنگی جواب نداد، مجبورید با کمک گرفتن از یک فرد حرفه‌ای هرچه سریع‌تر اقدام به حل مشکل کنید. در بخش نظرات تجربیات خود را از رفع گرفتگی توالت فرنگی با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

  راهنمای خرید توالت فرنگی + 9 نکته مهم در خرید انواع توالت فرنگی

برخی از سوالات متداول

دلایل گرفتگی توالت فرنگی چه مواردی می باشد؟

گرفتگی توالت فرنگی با اشیاء خارجی که به اشتباه درون کاسه توالت می‌افتند - گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع - گرفتگی توالت فرنگی با مو - گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و …

روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی کدامند؟

1. رفع گرفتگی توالت به روش خانگی با تلمبه یا لوله باز کن 2. به کمک چوب لباسی 3. با سرکه و جوش شیرین 4. رفع گرفتگی توالت با مدفوع به وسیله مایع ظرفشویی 5. با آب جوش و ...

2 thoughts on “10 تکنیک رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی

  1. یاردوستی گفت:

    ممنون از نکاتی که درمورد رفع گرفتگی توالت فرنگی گفتید.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *