مقالات کاربردی

روش تعویض درب توالت فرنگی | طریقه نصب درب توالت فرنگی

تعویض درب توالت فرنگی

به دلیل توصیه‌های پزشکی، بسیاری از افراد از انواع توالت فرنگی استفاده می‌کنند. اما گاهی اوقات با این مشکل روبه‌رو می‌شویم که درب توالت فرنگی به دلایل مختلف خراب شده و به درستی باز و بسته نمی‌شود. در بعضی مواقع نیز به لحاظ زیبایی و تمیزی، درب توالت فرنگی بسیار قدیمی و کهنه به نظر رسیده و مایل به تعویض آن هستیم؛ اما نمی‌دانیم که چطور باید این کار را انجام دهیم.

یا حتی به دلیل عدم آگاهی از قیمت درب توالت فرنگی، تعویض آن را به تعویق می‌اندازیم. به هر ترتیب مراحل تعویض درب توالت فرنگی آن‌قدرها پیچیده نیست و با مطالعه و اجرای نکات گفته‌شده در این مقاله، خودتان به تنهایی می‌توانید این کار را انجام دهید. با نحوه بستن درب توالت فرنگی با ما همراه باشید.

درب توالت فرنگی چیست؟

به پوششی که روی بخش نشیمن توالت فرنگی یا وال هنگ قرار می‌گیرد، درب توالت فرنگی می‌گویند. این بخش از توالت فرنگی به منظور رعایت بیش‌تر بهداشت و زیبایی بصری محیط طراحی و ساخته می‌شود.

درب توالت فرنگی از چه بخش‌ های تشکیل شده‌ است؟

معمولا اکثر درب‌های توالت فرنگی از دو بخش اصلی زیر تشکیل شده‌اند:

⦁ بخش کفی که دقیقا روی قسمت نشیمن کاسه توالت قرار می‌گیرد.

⦁ بخش اصلی درب که با بسته شدن آن، روی حفره کاسه پوشانده می‌شود.

⦁ لولاها برای باز و بسته شدن درب توالت فرنگی که بهتر است جنس‌شان از استیل ضد زنگ باشد.

انواع درب توالت فرنگی

انواع درب توالت فرنگی از نظر متریال به سه گروه بزرگ زیر تقسیم می‌شوند:

⦁ چوب (مانند درب انواع توالت فرنگی المپیا ساخت ایتالیا)

⦁ PP یا همان پلی‌پروپیلن (مانند درب انواع وال هنگ بوچی ساخت ترکیه)

⦁ PVC (کیفیت پایین‌تری نسب به دیگر متریال دارد)

اما از نظر مکانیزم باز و بسته شدن، به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند:

درب توالت فرنگی آرام‌بند

درب توالت فرنگی معمولی

پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره روش استفاده از توالت فرنگی را بخوانید.

  ۱۰ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ (بررسی مزایا + معایب)

تعویض درب توالت فرنگی

دلایل خراب شدن درب توالت فرنگی

انواع درب توالت فرنگی ممکن است به دلایل مختلفی خراب شوند؛ که مهم‌ترین‌شان عبارت‌اند از:

⦁ شکستگی

فرقی ندارد که درب توالت فرنگی شما از چه متریالی ساخته شده‌باشد؛ فراموش نکنید که با وارد کردن ضربه محکم یا قراردادن جسم سنگین روی آن، ممکن است درب دچار شکستگی یا ترک‌خوردگی شود.

⦁ تغییر رنگ

ممکن است بر اثر شستشو با مواد شوینده نامناسب درب توالت فرنگی تغییر رنگ دهد، و کدرتر شود. حتی امکان دارد که به مرور زمان و به دلیل کیفیت پایین متریال، درب توالت فرنگی تغییر رنگ دهد؛ که دراین‌صورت پیشنهاد می‎‌‌کنیم حتما از درب‌هایی استفاده کنید که از یکی از متریال زیر ساخته شده‌باشد:

⦁ چوب(مانند درب انواع توالت فرنگی المپیا ساخت ایتالیا)

⦁ PP یا همان پلی‌ پروپیلن (مانند درب انواع وال هنگ بوچی ساخت ترکیه)

⦁ متورم شدن درب‌ های چوبی

درصورتی‌که درب توالت فرنگی چوبی را در تماس مستقیم جریان آب قرار دهید، طولی نمی‌کشد تا ذرات آب به درون آن نفوذ می‌کند؛ در نتیجه بخش‌های چوبی متورم شده و رنگ آن پوسته می‌دهد و به راحتی از بین می‌رود. پیشنهاد می شود درباره سیستم تخلیه توالت فرنگی بخوانید.

  مزایا و معایب سینک گرانیتی که پیش از خرید باید بدانید!

نصب درب توالت فرنگی

⦁ زنگ‌ زدگی لولاهای آرام‌ بند درب توالت فرنگی

گاهی متوجه می‌شوید که درب توالت فرنگی به سختی باز و بسته می‌شود. مخصوصا در درب‌های آرام‌بند که بعد از مدتی قابلیت آرام‌بند بودن خود را از دست می‌دهند. این اتفاق زمانی می‌افتد که لولاهای استیل آن دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی شده‌باشد.

برای پیشگیری از چنین اتفاقی دو راه دارید:

⦁ از تماس ذرات آب با لولاهای درب توالت فرنگی یا وال هنگ جلوگیری کنید. (هرچند که با رعایت تمام نکات باز هم ممکن است به مرور زمان لولاها آسیب ببینند.)

⦁ توالت فرنگی یا وال هنگی نصب کنید که از ضد زنگ بودن لولاهای آن مطمئن باشید؛ دراین‌صورت هیچ‌گاه لولاها دچار پوسیدگی یا زنگ‌زدگی نمی‌شوند. به همین جهت ما انواع وال هنگ بوچی که مجهز به لولاهای استیل ضد زنگ هستند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. توالت های دیواری بوچی از پنج سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم برخوردارند.

طریقه نصب درب توالت فرنگی

تعویض درب توالت فرنگی

پیش از هر چیزی توجه داشته‌باشید که برای تعویض در توالت فرنگی باید به دو مورد زیر مهم دقت کنید تا درب کاملا متناسب و استاندارد آن را خریداری نمایید:

⦁ سایز

⦁ استاندارد توالت فرنگی فعلی

مشکلات درب توالت فرنگی نامناسب

درصورتی‌که درب توالت فرنگی کم‌ترین ناهماهنگی با سایز توالت فرنگی فعلی شما را داشته‌باشد، امکان نصب آن وجود نداشته یا نصب به شکل ناقص اتفاق می‌افتد.

ابعاد استاندارد درب توالت فرنگی

ابعاد درب های توالت فرنگی معمولا معادل سایزهای زیر هستند:

⦁ ۳۵*۴۰

⦁ ۳۷*۴۲

⦁ ۳۵*۴۳

⦁ ۳۶*۴۴

⦁ ۳۸*۴۵

⦁ ۳۸*۴۷

درب توالت فرنگی کشویی

لازم به ذکر است که درب‌های توالت فرنگی کشویی این قابلیت را دارند که تا اندازه‌ای حدود 2 سانتی‌متر جابه‌جا شده و کمی انعطاف‌پذیری بیش‌تری به لحاظ سایز دارند.

درب توالت فرنگی

آموزش طریقه نصب درب توالت فرنگی به صورت گام به گام

برای نصب یا تعویض درب توالت فرنگی نیازی به تکنسین فنی ندارید؛ چرا که در این بخش از مقاله طریقه نصب درب توالت فرنگی را به‌صورت گام به گام آموزش داده‌ایم؛ و هر نکته مهمی که حین نصب آن باید رعایت کنید را به شما یادآوری کرده‌ایم. فقط کافی‌ست همه کارها را مطابق با مراحل زیر انجام دهید:

⦁ ابتدا باید مهره‌های نگهدارنده درب فعلی را از بخش زیرین نشیمن‌گاه باز کنید (دقت کنید که حین بازکردن مهره‌ها فشار مضاعف به آن‌ها وارد نشده و احیانا دچار شکستگی نگردند).

⦁ درب توالت را به راحتی از محل آن جدا سازید. معمولا این مهره‌ها به راحتی باز شده و حتی نیازی به استفاده از ابزار خاصی نخواهیدداشت.

⦁ پس از برداشتن درب، بخش زیر آن را به خوبی شستشو داده و خشک نمایید.

⦁ سپس درب جدید را در محل درب قبلی قرار داده و مهره‌ها را جا بیندازید (باید مهره‌ها به‌درستی در جای خود قرار بگیرند).

⦁ حال پیش از تعویض درب توالت فرنگی، چندین بار آن را باز و بسته کرده و از عملکرد صحیحش مطمئن شوید.

  0 تا 100 راهنمای نصب روشویی کابینتی + مراحل کامل نصب

قیمت انواع درب توالت فرنگی در گلزارهوم

با توجه به انواع توالت فرنگی و وال هنگ‌های موجود در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم، درب هر یک به‌صورت مجزا نیز عرضه می‌گردد. بنابراین با خرید وال هنگ یا توالت فرنگی از این فروشگاه هیچ جای نگرانی برای تامین لوازم جانبی آن از جمله درب توالت فرنگی نخواهید داشت. قیمت انواع درب توالت فرنگی در این فروشگاه براساس قیمت روز یورو و به‌صورت لحظه‌ای در همین وبسایت به‌روزرسانی می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله طریقه نصب درب توالت فرنگی (نحوه نصب درب توالت فرنگی) را به‌صورت گام به گام به شما آموزش دادیم. روش نصب درب توالت فرنگی پنج مرحله‌ای در 90% مواقع برای تعویض درب توالت فرنگی کاربرد دارد. فقط باید نکات ذکرشده در هر مرحله را رعایت کنید تا عملیات نصب به درستی انجام بپذیرد. درصورت بروز هرگونه مشکلی در مراحل نصب می‌توانید با بخش خدمات شرکت بازرگانی گلزار در ارتباط باشید؛ و در بخش نظرات نیز می‌توانید تجربه خود در این زمینه را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

برخی سوالات متداول:

اجزای درب توالت فرنگی چیست؟

بخش کفی که دقیقا روی قسمت نشیمن کاسه توالت قرار می‌گیرد/بخش اصلی درب که با بسته شدن آن، روی حفره کاسه پوشانده می‌شود. / لولاها برای باز و بسته شدن درب توالت فرنگی که بهتر است جنس‌شان از استیل ضد زنگ باشد.

درب توالت فرنگی نامناسب چه مشکلاتی بوجود می آورد؟

درصورتی‌که درب توالت فرنگی کم‌ترین ناهماهنگی با سایز توالت فرنگی فعلی شما را داشته‌باشد، امکان نصب آن وجود نداشته یا نصب به شکل ناقص اتفاق می‌افتد.

2 thoughts on “روش تعویض درب توالت فرنگی | طریقه نصب درب توالت فرنگی

  1. علیرضا گفت:

    سلام ممنون از آموزش خوبتون درباره نصب درب توالت فرنگی خیلی مفید بود

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *