مقالات کاربردی

اصول نظافت توالت فرنگی چیست +معرفی 5 روش

نظافت توالت فرنگی

نظافت توالت فرنگی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ بهداشت شخصی است. قطعا کمتر کسی داوطلب شست‌و‌شو و تمیز کردن توالت فرنگی خواهد شد، اما اقدام به شست‌وشوی مکرر آن ضروری است. توالت فرنگی یکی از مکان‌های اصلی رشد میکروب و باکتری است. اصول تمیز کردن توالت فرنگی و نظافت آن از آنجایی بسیار مهم می شود که معمولا این توالت‌ها در فضای مرطوب قرار دارند. در اینجا سعی کرده‌ایم تا تمام تجهیزات، مراحل، و اصول تمیز کردن توالت فرنگی را کاملا به شما معرفی کنیم. در این مقاله به معرفی ۵ روش ساده برای نظافت توالت فرنگی می‌پردازیم.

اصول تمیز کردن توالت فرنگی

پیش از نظافت توالت فرنگی

نظافت از آن کارهای پرمشقت و پرفکری است که کمتر کسی به ریز جزییات آن فکر می‌کند. کثیفی مثل هر مشکل دیگری نیاز به بررسی دارد. در واقع، پیش از نظافت توالت فرنگی باید بررسی کنید که اوضاع چقدر بد است. وصیه می‌شود حداقل هر هفته یک بار توالت فرنگی خانگی خود را نظافت کنید. اما به هر دلیلی قبل از دست به کار شدنُ، میزان کثیفی بدنهُ، کاسه و در توالت فرنگی را بررسی کنید.

مواد لازم جهت نظافت توالت فرنگی

پس از بررسی وخامت اوضاع، بسته به اینکه چقدر زمان برای تمیز کردن توالت فرنگی دارید، دست به کار شوید. ابتدا به معرفی تمام تجهیزات و مواد لازم برای تمیز کردن اصولی توالت فرنگی می‌پردازیم. سپس، با معرفی ۵ روش مختلف، می‌توانید روش مورد نظر خودتان برای تمیز کردن توالت فرنگی را به کار ببرید.

اگر قصد خرید توالت فرنگی را دارید به شما پیشنهاد می شود مقاله بهترین توالت فرنگی را مطالعه کنید تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

روش تمیز کردن توالت فرنگی چیست

۱. تجهیزات مورد نیاز برای نظافت توالت فرنگی

● دستکش اصلی‌ترین وسیله در اصول نظافت توالت فرنگی است. بهتر است جنس این دستکش‌ها ضخیم و ساق آن‌ها بلند باشد.
● برس و مسواک بهداشتی شیرآلات معمولا در هر سرویس بهداشتی موجود است. اگر به فکر نظافت توالت فرنگی خود به شکل تمام و کمال هستید، بد نیست از ۳ نوع فرچه دسته دارد، دستی و مدادی استفاده کنید.
● اسفنج، اسکاچ، دستمال و حوله نیز از ملزومات نظافت توالت فرنگی به حساب می‌آیند. بهتر است چندین اسفنج و دستمال برای تمیزکاری اصولی توالت فرنگی داشته باشید.

۲. مواد شوینده و پاک‌کننده لازم برای نظافت توالت فرنگی

● مایع جرم‌گیر عصای دست شما برای تمیز کردن هر گونه توالت فرنگی خواهد بود. بهتر است از برندهای شناخته شده استفاده کنید.
● انواع سفید‌کننده و یا مواد شوینده حاوی سفید کننده از جمله موادی هستند که باید در خانه داشته باشید. در این بین برندهایی مانند سیف قوی‌تر عمل می‌کنند و دست شما را برای نظافت توالت فرنگی باز می‌گذارند.
● تمیزکننده‌های توالت در انواع قیمت‌ها و سایزها و در برندهای مختلف از فروشگاه‌ها قابل خریداری هستند. برای نظافت توالت فرنگی خود حتما به یکی از آن‌ها نیاز دارید.
● سرکه، جوش‌شیرین، آب مقطر، روغن درخت چای، یا روغن زیتون نیز به شما در نظافت توالت فرنگی به روش خانگی کمک خواهد کرد.
● اسانس‌های خوشبوکننده همچون اسطوخودس و گریپ فروت را فراموش نکنید. این دو نه تنها خاصیت ضد‌عفونی کردن دارند بلکه بوی بسیار مطبوعی به فضای حمام یا دستشویی برمی‌گردانند.

روش تمیز کردن توالت فرنگی

۳. زمان مورد نظر برای نظافت توالت فرنگی

بسته به حوصله و وقت شما، و البته اوضاع توالت فرنگی، کار نظافت توالت فرنگی ممکن است بین ۱۰ دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد. در روش آب داغ شما در عمل به حداکثر ده دقیقه زمان برای یک شست و شوی سطحی در نظافت توالت فرنگی خود نیاز دارید. در حالی که برای یک تمیزکاری ۳ گام، به همراه معطر کردن و ضدعفونی کردن توالت فرنگی، به حدود ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

اگر می خواهید در مورد بیده اطلاعاتی کسب کنید به شما پیشنهاد می شود مقاله بیده چیست را مطالعه کنید و در مورد انواع آن اطلاعات کسب کنید.

۵ روش تمیز کردن و نظافت توالت فرنگی

هیچ روش ثبت شده بخصوصی برای نظافت توالت فرنگی وجود ندارد، اما روش‌های تجربی خوبی هستند که بسته به امکانات و زمان شما، می‌توانند کمک‌کننده باشند.

۱. روش ۳ گام برای نظافت توالت فرنگی

● در روش ۳ گام ابتدا کاسه توالت را تمیز کنید. برای این کار، انواع شوینده‌های مختلف و برس دسته‌دار را به کار ببرید. اگر در قسمت مشخصی جرم بیشتری وجود داشت، از جرم‌گیر برای از بین بردن و نظافت توالت فرنگی استفاده کنید.
● دومین گام در نظافت توالت فرنگی، تمیز کردن درپوش است. در این مرحله از یک حوله و یک برس کوچک مسواکی استفاده کنید. لبه‌های درپوش را خوب بشویید و تمیز کنید.
● و در گام سوم به دنبال بدنه توالت فرنگی بروید. با اسپری سفید‌کننده تمام بدنه را خیس کنید. سپس با یک اسفنج نرم روی آن بکشید. در آخر آن را آبکشی کنید.
● حواستان به بخش‌های پنهان بدنه باشد. در نظافت توالت فرنگی، تمیز کردن پایه توالت و مخزن پشت آن را فراموش نکنید. اگر تمیز کردن این مناطق دشوار است، از فرچه دسته بلند استفاده کنید.

مراجل نظافت توالت فرنگی

۲. روش خانگی نظافت توالت فرنگی

● برای نظافت توالت فرنگی به روش خانگی می‌توانید این ترکیب را در یک آب‌پاش مخلوط کنید. سه چهارم فنجان بوراکس، یک فنجان سرکه سفید، قطره اسانس روغن اسطوخودوس، قطره اسانس لیمو.
● ابتدا سیفون را بکشید و با استفاده از برس توالت، اطراف کاسه را خیس نمایید. سپس کل محلول را داخل کاسه توالت بریزیم و در کاسه را برای ۵ یا ۶ ساعت ببندید.
● می‌توانید محلول را روی بدنه توالت فرنگی هم بریزید. پس از گذشت چند ساعت، مجدد سیفون را بکشید. سپس همه جا را آبکشی کنید.

۳. نظافت توالت فرنگی با آب داغ

اگر عجله بسیار زیادی دارید، این روش را امتحان کنید. برای نظافت توالت فرنگی کمی پودر رخت‌شویی روی کاسه و بدنه توالت فرنگی بریزید. سپس با فشار آب داغ همه جا را تمیز کنید.

اگر شما هم عادت به توالت ایرانی دارید و میخواهید از این پس از توالت فرنگی استفاده کنید به شما پینشهاد می شود مقاله روش استفاده از توالت فرنگی را مطالعه کنید.

۴. معطر کردن در نظافت توالت فرنگی

برای معطر کردن توالت فرنگی می‌توانید از خوشبو‌کننده‌های مختلف استفاده کنید. و یا می‌توانید در روش‌های مختلف نظافت خانگیُ، ترکیب اسانس‌های فروتی یا اسطوخودوس اضافه کنید.

۵. گندزدایی در نظافت توالت فرنگی

برای گندزدایی و ضدعفونی کردن توالت فرنگی، قرص‌های مخصوصی وجود دارند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را در بازار تهیه کنید.

روش نظافت توالت فرنگی

جمع‌ بندی

بهتر است بدانید مهم‌ترین نکته در اصول تمیز کردن توالت فرنگی استمرار در انجام آن است. این کار خوشایند یا راحت نیست، اما با احتمال بیماری‌های مختلفی که زمانبر و هزینه‌بر هستند، انجام این کار ضروری است. در کنار تمام روش‌های راحت و شیمیایی نظافت توالت فرنگی، روش‌های خانگی را فراموش نکنید. با استفاده از مواد ارزان قیمت و در دسترس، براحتی می توانید به دور از مواد شیمیایی سلامت و بهداشت محیط زندگی خود را حفظ کنید. و در آخر لازم است تاکید کنیم که گاهی نظافت چاره کار نیست. اگر توالت فرنگی شما قدیمی شده باشد، حرفه‌ای‌ترین محصولات نیز کاری برای پاک‌سازی آن انجام نخواهد داد. در اینجا گلزار هوم در کنار شما خواهد بود تا یک گام سریعتر به سمت یک فضای بهداشتی و شیک بردارید. حتما سری به محصولات ما بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *