مقالات کاربردی

آموزش نحوه نصب توالت فرنگی + نکات

نصب توالت فرنگی

مهم‌ترین و ضروری‌ترین قسمت در هر سرویس بهداشتی، بخش توالت آن است؛ که ممکن است یکی از انواع ایرانی یا فرنگی و یا وال‌هنگ باشد. قاعدتا هر یک از انواع توالت روش نصبی متفاوت از دیگری دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود برای چنین کاری تا جای ممکن از متخصص آن کمک بگیرید. اما اگر به هر دلیلی خودتان مایل به انجام این کار باشید، لازم است که 0 تا 100 این کار را آموزش ببینید. بدین‌ترتیب در این مقاله طرز نصب توالت فرنگی (نحوه نصب توالت فرنگی) را به‌طور کامل یاد خواهید گرفت؛ و با استانداردها، لوازم مورد نیاز و … برای این کار آشنا خواهید شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای نصب توالت فرنگی وضعیت آن قدرها پیچیده نیست!

البته لازم است که برای طی کردن صحیح مراحل، حتما ابزار لازم را نیز در اختیار داشته و محلی که قصد نصب در آن را دارید، نیز دچار مشکل نباشد. هم‌چنین لازم است که برای اطمینان خاطر، تمام نکات مهم در نصب توالت فرنگی را رعایت کنید. پس تا انتهای این مقاله را به دقت مطالعه کنید و اگر ابهامی داشتید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح کنید. در این مقاله به طریقه نصب توالت فرنگی پرداخته ایم در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید توالت فرنگی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گلزارهوم مراجعه کرده و بهترین و استانداردترین مدل‌ها را انتخاب کنید.

آموزش نصب توالت فرنگی

راهنمای نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی مانند هر کار فنی دیگری نیازمند تخصص، مهارت و ابزار و تجهیزاتی مخصوص است؛ که در این بخش از مقاله به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای خرید توالت فرنگی را مطالعه نمایید.

  10 تکنیک رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی

استاندارد نصب توالت فرنگی

با توجه به نوع طراحی انواع توالت فرنگی، مشکلی بابت ارتفاع نصب آن‌ها نخواهید داشت. درواقع می‌توان گفت که این مورد جزو مزایای نصب توالت فرنگی است که نسبت به انواع وال هنگ دارد. تنها نکته مهم در رابطه با استاندارد نصب توالت فرنگی در نظر بگیرید، آکس آن است؛ که باید مطابق با آکس تعبیه شده در سرویس بهداشتی‌تان باشد.

اگر میخواهید در مورد دکوراسیون اتاق بیشتربدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله دیزاین اتاق خواب را مطالعه کنید.

استاندارد نصب توالت فرنگی

تجهیزات لازم برای نصب توالت فرنگی

برای نصب توالت فرنگی باید پیش از هر کاری وسایل لازم را آماده نمایید. به یاد داشته باشید که با آماده‌سازی صحیح وسایل و تجهیزات لازم برای نصب این مورد از تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام، تمام کارها با راحتی و آسودگی خاطر بیش‌تر همراه می‌شود. تجهیزات لازم برای نصب توالت فرنگی عبارت‌اند از:

  • چسب آکواریوم
  • متر
  • تراز بنایی 50 سانتی‌متری (شاقول)
  • شیر پیسوار
  • نوار تفلون
  • آچار فرانسه
  • پیچ‌گوشتی دو سویه
  • بوگیر ژله‌ای توالت فرنگی
  • دست‌کش مناسب

پیشنهاد می‌کنیم برای نصب بهتر روشویی مقاله نصب روشویی کابینتی را مطالعه کنید.

راهنمای نصب توالت فرنگی

آموزش نصب توالت فرنگی در 10 مرحله

پس از خرید توالت فرنگی مناسب سرویس بهداشتی مد نظرتان، و آماده‌کردن ابزار و تجهیزات برای نصب آن، نوبت به مراحل نصب توالت فرنگی می‌رسد؛ که در این بخش آموزش نصب توالت فرنگی را در 10 مرحله به شما ارائه داده‌ایم ، نحوه نصب توالت فرنگی بدون پیچ و با پیچ خیلی تفاوت زیادی ندارد. در ادامه با ما همراه باشید.

1. ابتدا دست‌کش‌ها را بپوشید.

2. پیچ و حلقه موم قدیمی از محل نصب را باز کنید. لازم است که درصورت وجود واشرهای قدیمی را نیز جدا نمایید. می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی دو سو برای باز کردن پیچ و حلقه موم قدیمی و جدا کردن واشرها کمک بگیرید.

3. حال نوبت نصب بوگیر ژله ای جدید و جای‌گذاری پیچ‌ها است. دقت داشته باشید که پیچ بوگیر، کاملا در جای خود محکم شده و هیچ گونه لقی نداشته باشد. برای انجام این کار کمی دقت لازم است.

4. اکنون باید کاسه را درست روی حلقه مومی قرار دهید. برای این منظور باید اطمینان حاصل کنید که پیچ‌ها به درستی داخل حفره‌های کاسه توالت قرار می‌گیرند.

5. سپس کافی است که کمی کاسه را فشار دهید تا به خوبی در سرامیک‌ها محکم گردد. جهت قیمت فلاش تانک توکار کلیک کنید.

  روش تعویض درب توالت فرنگی | طریقه نصب درب توالت فرنگی

طرز نصب توالت فرنگی

6. ممکن است بخواهید از بست‌های پلاستیکی یا تکه‌های درزگیر استفاده کنید تا پوشش رویی کاسه توالت، در محل خود کاملا ثابت و محکم شود. به‌علاوه درصورتی‌که می‌بینید کف زمین به شکل هموار نیست که توالت روی آن محکم و صاف قرار گیرد، پیش از کار، حتما کف را تراز کنید.

7. در گام پنجم نوبت به نصب مخزن توالت فرنگی می رسد. در صورتی که مایل باشید امکان انجام این کار پیش از سفت کردن پیچ ها نیز وجود دارد. البته در صورتی که پیش از سفت کردن پیچ ها، مخزن را اضافه کرده باشید، وزن توالت بالا رفته و باید احتمالا کمکی برای بلند کردن و جای گذاری آن داشته باشید.

8. اکنون برای نصب شلنگ ارتباط‌‌دهنده، باید یک سر آن را به فلکه دیواری و سر دیگر را به مخزن توالت فرنگی وصل کنید. دقت داشته باشید که حتما شلنگ مناسب و استاندارد برای این بخش تهیه نمایید.

9. حال بخش نشیمن‌گاه توالت فرنگی را به کمک پیچ‌گوشتی به توالت متصل سازید. اگر توالت فرنگی که خریداری کرده‌اید، در این بخش به‌صورت یک‌پارچه باشد، از انجام این مرحله معاف شده‌اید. به ویژه دقت داشته باشید که درب توالت فرنگی قابلیت آرام‌بند داشته باشد تا پس از استفاده از آن، درب به آرامی و بدون دخالت دست بسته شود.

10. در نهایت باید به کمک چسب آکواریوم، تمام درزهای توالت فرنگی متصل به زمین را آب‌بندی کنید و یک تمیزکاری نهایی نیز انجام دهید.

اکنون کار شما در نصب توالت فرنگی به پایان رسیده است. پیشنهاد می شود مقاله فلاش تانک توکار چیست و چه مزایا و معایبی دارد را بخوانید.

نکات مهم در نصب توالت فرنگی

نکات مهم در نصب توالت فرنگی

از اصلی‌ترین نکات مهم در نصب توالت فرنگی بعد از در نظر گرفتن اندازه آکس، یک تکه یا دو تکه بودن آن است. همان‌طور که می‌دانید نصب توالت فرنگی یک تکه بسیار آسان و سریع است؛ و نکته پیچیده‌ای ندارد. اما در نصب توالت فرنگی دو تکه لازم است ترتیب نصب اجزای آن را رعایت کنید. یعنی اول بدنه توالت فرنگی را را نصب کرده، سپس مخزن فلاش تانک آن را در جای خود قرار دهید. به‌این‌ترتیب کار نصب توالت فرنگی بسیار آسان انجام می‌شود. البته به شرطی که مراحل ده‌گانه آموزش نصب توالت فرنگی که در این مقاله ارائه شده است را به درستی و بادقت انجام دهید.

  توالت فرنگی برای فضای کوچک + آیا توالت فرنگی در فضای مجزا مناسب است ؟

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم علاوه‌ بر آموزش نصب توالت فرنگی، تمام نکات و استانداردهای توالت فرنگی را با شما درمیان بگذاریم. هرچند توصیه ما این است که ضمن تهیه بهترین و باکیفیت‌ترین جنس توالت فرنگی، حتما مراحل نصب و جای‌گذاری آن را به دست افراد ماهر و متخصص بسپارید تا کار کاملا بدون نقص انجام شود. اما اگر هم‌چنان مایل هستید که خودتان این کار را انجام دهید، با مطالعه کامل این مقاله و اجرای دقیق و درست آن می‌توانید خودتان از پس کار بربیایید! شما برای نصب توالت فرنگی چه تجربه‌ای داشته و برای تکمیل مراحل نصب آن، چه پیشنهادی می دهید؟ تجربیات خود را پیرامون روش نصب توالت فرنگی را با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول

نکات مهم در نصب توالت فرنگی چیست؟

از اصلی‌ترین نکات مهم در نصب توالت فرنگی بعد از در نظر گرفتن اندازه آکس، یک تکه یا دو تکه بودن آن است. همان‌طور که می‌دانید نصب توالت فرنگی یک تکه بسیار آسان و سریع است؛ و نکته پیچیده‌ای ندارد. اما در نصب توالت فرنگی دو تکه لازم است ترتیب نصب اجزای آن را رعایت کنید.

نحوه نصب توالت فرنگی چگونه است؟

1. ابتدا دست‌کش‌ها را بپوشید 2. پیچ و حلقه موم قدیمی از محل نصب را باز کنید. لازم است که درصورت وجود واشرهای قدیمی را نیز جدا نمایید. می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی دو سو برای باز کردن پیچ و حلقه موم قدیمی و جدا کردن واشرها کمک بگیرید و ...

2 thoughts on “آموزش نحوه نصب توالت فرنگی + نکات

  1. محسن گفت:

    سلام ممنون از آموزش نصب توالت فرنگی، به نکات خیلی خوبی اشاره کردید.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *