مقالات کاربردی

0 تا 100 راهنمای نصب روشویی کابینتی + مراحل کامل نصب

نصب روشویی کابینتی

استفاده از انواع روشویی کابینتی رواج زیادی پیدا کرده است. از طرفی ممکن است با فکر کردن به قیمت نصب روشویی کابینتی و حضور یک کارشناس فنی، از تهیه این محصول برای سرویس بهداشتی منزل‌تان منصرف شوید. درصورتی‌که اگر نسبت به راهنمای نصب روشویی کابینتی نیز آگاهی داشته باشید، می‌توانید فرایند نصب را به تنهایی پیش برده و از آن نیز لذت ببرید! باور داشته باشید که انجام دادن این کار به تنهایی سخت خواهد بود، اما اگر با دقت و مهارت از عهده آن بر بیایید، تجربه جالبی برای شما رقم خواهد خورد. به همین جهت در این مقاله به آموزش نصب روشویی کابینتی و ارتفاع استاندارد نصب روشویی کابینتی پرداخته‌ایم؛ تا بتوانید خودتان در منزل این مراحل را طی کنید و کابینت روشویی موردعلاقه‌تان را نصب کنید.

انواع روشویی کابینتی

کابینت‌های روشویی با توجه به نوع متریال سازنده و سبک طراحی‌شان، مدل‌های مختلفی دارند. در نتیجه دور از انتظار نیست که روش نصب‌شان هم متفاوت و متنوع باشد. اما به‌طور کلی می‌توان انواع کابینت روشویی را به سه گروه کلی زیر تقسیم کرد:

  1. روشویی کابینتی دیواری یا وال‌هنگی
  2. روشویی کابینتی ایستاده
  3. روشویی کابینتی پایه‌دار

که چه از نظر ظاهری و چه از نظر نحوه نصب، با یک‌دیگر متفاوت‌اند. در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم می‌توانید انواع و اقسام مدل‌های روشویی کابینتی کاسالورا را دنبال کرده و بهترین مدل مناسب سلیقه و محیط سرویس بهداشتی منزل یا محل کار خود را انتخاب کنید. در زیر مراحل نصب روشویی کابینتی را دنبال نمایید.

نحوه نصب روشویی کابینتی

استاندارد نصب روشویی کابینتی

ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی چقدر است؟ به‌طور کلی نصب هر وسیله‌ای در سرویس بهداشتی نیازمند رعایت یک‌سری اصول و قواعد است که به آن استاندارد نصب می‌گویند. به‌عنوان مثال استاندارد نصب روشویی کابینتی بین 85 تا 88 سانتی‌متر است.

معمولا این فاصله از لبه کاسه روشویی تا کف سرویس بهداشتی در نظر گرفته می‌شود. ممکن است در هر روشویی کابینتی از انواع کاسه روشویی توکار یا روکار استفاده شده باشد، که در این‌صورت برای آن‌هایی که کاسه روشویی روکار دارند باید این فاصله از لبه کاسه تا کف سرویس باشد؛

درغیراین‌صورت برای کابین‌هایی با کاسه روشویی توکار، باید سطح کانتر با کف سرویس بین 85 تا 88 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. هرچند که در طراحی انواع کابینت روشویی ایستاده و پایه‌دار، ارتفاع حدود 85 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود؛ و هنگام نصب نیازی به رعایت نکته خاصی ندارد.

  دلایل گرفتگی سینک ظرفشویی + تکنیک رفع گرفتگی خانگی

تجهیزات مورد نیاز نصب روشویی کابینتی

در این بخش به آموزش نصب روشویی کابینتی در انواع مختلف پرداخته‌ایم؛ اما پیش از آن باید بدانید که برای نصب این محصول به چه ابزار و تجهیزاتی نیاز دارید. پیش از هر کاری بهتر است ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای نصب روشویی کابینتی را آماده کنید. تجهیزات مورد نیاز شما شامل موارد زیر است:

  • دریل
  • پیچ‌گوشتی
  • پیچ
  • رول‌پلاک
  • تراز دستی یا شاقول
  • متر

آموزش نصب روشویی کابینتی

نحوه نصب روشویی کابینتی دیواری در 8 مرحله

پیش از شروع روش نصب روشویی کابینتی ، توصیه می‌کنیم برای نصب انواع روشویی کابینتی از کارشناسان مربوطه و متخصصان این حوزه کمک بگیرید؛ درغیراین‌صورت از آن‌جایی که نصب روشویی کابینتی تا حدودی سخت بوده و نیازمند دقت زیاد است، توصیه می کنیم که حتما در انجام هر مرحله کاملا دقیق بوده و هیچ یک از نکات زیر را از قلم نیندازید.

1. ابتدا انشعابات آب سرد و گرم را بررسی کرده و مطمئن شوید که لوله فاضلاب نیز در جای خود قرار داشته و از این جهت مشکلی نداشته باشید.

درصورتی‌که مشکلی از این بابت مشاهده کردید، لازم است که حتما نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید؛ و سپس به سراغ گام بعدی که اندازه‌گیری است، بروید. درغیراین‌صورت ریسک آن وجود دارد که مراحل بعدی به درستی پیش نرفته و در نهایت خروجی آب سرد یا گرم کامل و صحیح نباشد. پیشنهاد می شود مقاله بهترین روشویی سنگی را مطالعه کنید

2. در گام بعدی باید به سراغ اندازه‌گیری بروید.

درصورتی‌که اندازه‌گیری شما در این مرحله به درستی انجام نشود، در نهایت نصب موفقی نخواهید داشت. روشویی کابینتی باید درست و دقیق در جای خود قرار بگیرد. لازمه رسیدن به نصب حرفه‌ای، اندازه‌گیری دقیق و اصولی است. برای انجام این کار به درستی و با دقت تمام، طول و عرض روشویی کابینتی را انداره گرفته و محل سوراخ‌های دیوار برای پیچ و رول‌پلاک را نیز علامت‌گذاری کنید.

3. پس از آن ارتفاع روشویی را نیز مشخص کنید.

ارتفاع باید به شکلی تعیین گردد که برای استفاده از کاسه روشویی مشکلی وجود نداشته و قد افراد را به‌طور متوسط در نظر گرفته باشید. در‌صورتی‌که این ارتفاع به‌شکل استاندارد اندازه‌گیری و تعیین نشود، بعدا با مشکل کاربری روبه‌رو خواهیم بود.

4. در گام بعدی به سراغ تراز دستی روشویی می رویم.

دقت داشته باشید که لازم است روشویی کابینتی کاملا تراز باشد. این موضوع به لحاظ جلوه بصری و کارایی حائز اهمیت است.

5. اکنون در بخش پشتی بدنه روشویی، محل رد شدن اتصالات لوله فاضلاب و همین‌طور انشعابات آب سرد و گرم را سوراخ کرده و دقت لازم را در انجام آن به کار بگیرید.

دقت کنید درصورتی‌که روشویی کابینتی شما به شکلی است که جای این انشعابات در آن از پیش تعبیه شده باشد، نیازی به انجام این کار نخواهد بود.

6. پس از ایجاد اتصالات، کاسه روشویی روکار را در جای خود قرار دهید.

دقت داشته باشید که در این مرحله نیازمند دقت و مهارت کافی هستید تا کاسه روشویی به شکل کاملا مناسب و ثابت در جای خود قرار بگیرد و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد. اگر هم کاسه روشویی توکار باشد، برای نصب آن جای نگرانی نیست؛ چرا که در اکثر موارد نصب آن حین ساخت، توسط سازنده انجام شده است.

7. حالا نوبت به نصب سیفون فاضلاب می‌رسد.

برای این کار لوله 90 درجه و خرطومی مخصوص تهیه کرده و یک سر آن را به زیرآب کاسه روشویی، و سر دیگر را به ورودی فاضلاب وصل کنید؛ و با نوار تفلون آن را آب‌بندی کنید تا نشتی نداشته باشد.

8. در انتها نیز باید شیرآلات بهداشتی روشویی را نصب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این کار، با توجه به روکار یا توکار بودن شیرآلات، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید؛ یعنی مقاله نصب شیر روشویی توکار و یا تعویض شیر دستشویی (برای شیر روشویی روکار). نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد در رابطه با کاسه روشویی مورد نظر شماست.

باید بدانید درصورت توکار بودن کاسه روشویی، می‌توانید یکی از انواع شیرآلات توکار یا روکار پایه کوتاه را نصب کنید. اما اگر کاسه روشویی روکار بود، در اغلب موارد می‌توانید یکی از انواع شیرآلات روکار یا توکار پایه بلند را انتخاب نمایید؛

مگر آن‌که محل نصب شیر روشویی از قبل روی سطح کاسه تعبیه شده باشد. که در چنین شرایطی ملزم به استفاده از شیرآلات روشویی پایه کوتاه می‌شوید. از طرفی به دلیل کیفیت و تنوع بالا در متریال و طراحی شیرآلات توکار و روکار نوبیلی ایتالیا، پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب، این شیرالات را نیز مورد بررسی قرار دهید.

  بررسی 8 مورد از مزایا و معایب شیرآلات طلایی

 نصب روشویی کابینتی

مزایای استفاده از روشویی کابینتی دیواری

پیش‌‌تر گفتیم که نصب روشویی کابینتی در سرویس بهداشتی یا حمام، علاوه‌بر نظم‌دهی به محیط می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی دکوراسیون سرویس بهداشتی داشته باشد. از طرفی در همین مقاله شما را با انواع مختلف روشویی کابینتی آشنا کردیم؛ اما اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را به‌عنوان بهترین نوع معرفی کنیم، به دلایل زیر انواع روشویی کابینتی دیواری را پیشنهاد می‌دهیم:

  • اشغال فضای کم‌تر
  • نظافت و شستشوی آسان‌تر
  • ظاهری ساده و مدرن

آموزش نصب روشویی کابینتی ایستاده و پایه دار

برخلاف روشویی‌های دیواری، نصب انواع روشویی کابینتی پایه دار و ایستاده بسیار آسان‌تر است. چرا که تنها باید سیفون آن را درست نصب کنید. به همین سادگی! فراموش نکنید که درصورت وجود کشو، ابتدا باید آن را به‌طور کامل از جایش بیرون آورده و پس از نصب دقیق سیفون مجددا به جای خود برگردانید. پیشنهاد می شود مطلب راهنمای خرید روشویی  را مطالعه نمایید.

  0 تا 100 بررسی شیرآلات لاکچری + تصویر

سخن پایانی

در این مقاله با سه مدل اصلی انواع روشویی کابینتی آشنا شدید؛ و به خاطر مزایایی که گفته شد، مدل‌های دیواری را به شما توصیه کردیم. البته بهتر است سبک دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام را مبنای انتخاب چنین محصولی قرار دهید. هم‌چنین روش نصب هر سه مدل کابینت روشویی را آموزش دادیم؛ که ساده‌ترین آن‌ها مدل‌های ایستاده و پایه دار بودند. ارتفاع نصب روشویی کابینتی و طریقه نصب روشویی کابینتی را نیز گفتیم. امیدواریم که این مقاله آموزشی برایتان مفید بوده باشد. آیا شما هم تجربه نصب روشویی کابینتی را داشته‌اید؟ تجربه خود را درباره ارتفاع نصب روشویی دیواری، ارتفاع روشویی کابینتی از کف، نصب سیفون و موارد پیرامون این حوزه با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول

نحوه نصب روشویی کابینتی به چه صورت است؟

1. ابتدا انشعابات آب سرد و گرم را بررسی کرده و مطمئن شوید که لوله فاضلاب نیز در جای خود قرار داشته و از این جهت مشکلی نداشته باشید 2. در گام بعدی باید به سراغ اندازه‌گیری بروید 3. پس از آن ارتفاع روشویی را نیز مشخص کنید 4. در گام بعدی به سراغ تراز دستی روشویی می رویم.

استاندارد نصب روشویی کابینتی چگونه است؟

به‌طور کلی نصب هر وسیله‌ای در سرویس بهداشتی نیازمند رعایت یک‌سری اصول و قواعد است که به آن استاندارد نصب می‌گویند. به‌عنوان مثال استاندارد نصب روشویی کابینتی بین 85 تا 88 سانتی‌متر است.

2 thoughts on “0 تا 100 راهنمای نصب روشویی کابینتی + مراحل کامل نصب

  1. حمید گفت:

    سلام ممنون از نکاتی که درباره نصب روشویی کابینتی گفتید

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *