مقالات کاربردی

شیر روگازی چیست و ارتفاع استاندارد نصب آن چقدر باید باشد؟

شیر روگازی چیست, شیر قابلمه پرکن چیست

شیر قابلمه پرکن یا همان شیر روگازی یکی از جدیدترین مدل‌های شیر آشپزخانه است که به مرور جای خود را در خانه‌های ایرانی و آشپزخانه‌های صنعتی باز کرده است. در این مطلب از گلزار هوم با ما هراه باشید تا بخوانید شیر روگازی چیست یا پات فیلر چیست و همچنین یاد بگیرید ارتفاع استاندارد نصب شیر روگازی چقدر باید باشد.

شیر روگازی چیست و ارتفاع استاندارد نصب آن چقدر باید باشد؟

شیر قابلمه پرکن چیست؟ اگر اهل آشپزی و پخت‌وپز باشید، به خوبی می‌دانید که جابه‌جا کردن قابلمه‌ها و کتری‌ها، بین سینک و اجاق گاز چه کار پردردسری است. مساله تنها زمانگیر بودن پر شدن ظروف نیست؛ بلکه بعد از پر شدن، این ظرف‌ها بسیار سنگین می‌شوند و جابه‌جا کردن آن دشوار است؛ حالا هرچقدر کتری یا قابلمه شما بزرگ‌تر باشد، سنگین‌تر می‌شود و دردسرتان نیز بیشتر خواهد شد. به عبارت بهتر میتوان گفت که شیر قابلمه پرکن (شیر آب بالای گاز) برای پایان دادن به این دردسر روزمره طراحی شده است.

شیر روگازی چیست

شیر قابلمه پرکن یا شیر روگازی چیست؟

شاید در نگاه ابتدایی، پرداختن به این مساله جزئی به نظر بی‌اهمیت برسد اما حقیقت آن است که کیفیت زندگی ما ارتباط مستقیمی با این جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت دارد. ریختن آب در ظروف و حمل آن تا اجاق گاز، شاید در ابتدا مساله‌ای جزئی و بی‌اهمیت به نظر برسد. اما شما این کار را بارها و بارها در طول روز انجام می‌دهید و همین کار ساده، بر روی انرژی شما و تجربه‌تان از کارهای روزمره در آشپزخانه، اثر به سزایی دارد. شیر قابلمه پرکن (شیر آب بالای گاز) یکی از انواع شیرآلات مدرن آشپزخانه است. شیر رو گازی در واقع شیر آب مخصوصی است که بالای اجاق گاز نصب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا همان‌جا ظروف خود را پر از آب کنید.

در واقع با نصب شیرالات روگازی، دیگر نیازی نیست کتری یا قابلمه‌های کوچک و بزرگ خود را درون سینک آشپزخانه جا دهید و آن‌ها را پر کرده و تا اجاق گاز حمل کنید. در نتیجه احتمال ریختن آب در مسیر بین سینک تا اجاق نیز به کلی از بین می‌رود. استفاده از شیر قابلمه پرکن (شیر بالای گاز) در کنار شیر ظرفشویی علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که در فضای آشپزخانه شما به وجود می‌آورد، باعث بالا رفتن سرعت عملکرد شما می‌شود. با انواع شیرآلات بهداشتی در مقاله اختصاصی آن آشنا شوید.

  نحوه نصب شیر روشویی توکار + فیلم آموزش نصب شیر روشویی توکار

 

طراحی شیر روگازی چگونه است؟

شیر روگازی از دو اهرم با اندازه‌های متفاوت تشکیل شده است. این اهرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تمام سطح اجاق گاز شما را به هر اندازه‌ای که باشد، پوشش بدهند. در واقع طراحی شیر بالای گاز به شکلی است که شما  می‌توانید ظرف خود را روی هر شعله اجاق گاز بگذارید و باز هم در هر زاویه‌ای، آن را به راحتی پر کنید. در واقع این شیرآلات مدرن، طراحی منعطفی دارند و برای هر اجاق و آشپزخانه‌ای مناسب هستند. همچنین این محصول با یک ورودی و به صورت تک حالته با آب گرم و یا سرد تعبیه می‌شود. شیر قابلمه پرکن نیاز به مغزی توکار ندارد و به شکل روکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول جلوه‌ای زیبا و مدرن به محیط آشپزخانه می‌بخشد.

مزایای شیر روگازی

ارتفاع استاندارد نصب شیر روگازی چقدر باید باشد؟

محل نصب این محصول تاثیر مستقیمی بر عملکرد آن دارد بنابراین شما باید ارتفاع استاندارد نصب شیر روگازی را با دقت رعایت کنید تا بتوانید مدت‌ها از این محصول استفاده کنید.ارتفاع نصب شیرآلات توکار چقدر است ؟ شیر روگازی در حد فاصل میان اجاق گاز و هود قرار می‌گیرد. به طور کلی فاصله استاندارد میان سطح اجاق گاز و هود آشپزخانه، 60 سانتی‌متر تا 80 سانتی‌متر است. در واقع شما باید شیر روگازی را در این فضا نصب کنید.شیر قابلمه پرکن باید در فاصله‌ای از گاز قرار بگیرد که بتواند کتری‌ها و قابلمه‌هایی با ارتفاع بلند را هم پر کند. از طرفی این فاصله نباید آن‌قدر زیاد باشد که در عملکرد شیر اختلالی ایجاد شود. به طور کلی و استاندارد، ارتفاع نصب شیر روگازی (شیر روی گاز) 30 الی 35 سانتی‌متر از سطح گاز است. در این فاصله ایده‌آل شما می‌توانید ظروف با ارتفاع گوناگون را روی گاز قرار دهید و بدون مشکل آن‌ها را پر کنید.

مزایا شیر قابلمه پرکن

استفاده از شیر قابلمه پرکن چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شیر روگازی، امکان باز و بسته کردن این شیر از دو نقطه است. همچنین این شیرآلات قابلیت جمع‌شوندگی از دو محور را دارند و با توجه به این قابلیت، برای انواع اجاق گازهای خانگی و صنعتی با ابعاد متفاوت، محصولی مناسب به شمار می‌روند و می‌توانند تمام سطح اجاق و زوایای مختلف را پوشش دهند.این شیرالات مدرن با بالا بردن سرعت عمل در آشپزخانه‌های صنعتی به راندمان نیز کمک به سزایی می‌کنند. طراحی نوآورانه و مدرن این محصولات، تجربه کاربری لذتبخشی را برای افراد رقم می‌زند.

  پرلاتور شیرآلات چیست + بررسی کاربرد پرلاتور شیرآلات

نکاتی درباره شیر روگازی

مهم‌ترین نکته درباره نصب شیر قابلمه پرکن (شیر آب بالای اجاق گاز) این است که شما باید از پیش، انشعاب لوله‌کشی آب را در دیوار پشت اجاق گاز انجام داده باشید؛ در غیر این صورت نصب این شیر ممکن نخواهد بود.قیمت شیر روگازی نیز به طور معمول در رده متوسط قرار می‌گیرد. اما هزینه نهایی این محصول با توجه به برند تولیدکننده ، مواد و متریال، طراحی و کیفیت ساخت آن ممکن است متفاوت باشد.این شیر در طول روز به دفعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمر مصرفی آن مساله‌ای قابل توجه است. بنابراین لازم است در هنگام خرید حتما از کیفیت کارتریج استفاده شده در این شیر و اهرم‌های متحرک آن مطمئن شوید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

معایب شیر قابلمه پرکن

خرید شیر روگازی در ایران

شیر قابلمه پر کن محصولی جدید است و کمپانی‌های کمی به طراحی و تولید این محصول کاربردی می‌پردازند. یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول، برند تخصصی ویسنتین است.شیر روگازی ویسن تین مطابق با استانداردهای روز اروپا تهیه و تولید شده است. طراحی مدرن و زیبا، آبکاری با کیفیت، کارتریج اتریشی و عدم نیاز به نصب مغزی از ویژگی‌های منحصر به فرد شیر آب بالای اجاق گاز این برند به شمار می‌رود.شرکت بازرگانی گلزار اتصال تنها نماینده انحصاری توزیع محصولات برند ویسن تین در ایران است. شما با خرید شیر روگازی از فروشگاه گلزار هوم، می‌توانید از گارانتی 5 ساله گلزار اتصال نیز بهره ببرید.

مزایا شیر روگازی

  راهنمای کامل نگهداری شیرآلات به بهترین روش + آموزش قدم به قدم

سخن پایانی

همانطور که خواندید، شیرآلات آشپزخانه دیگر تنها به شیر ظرفشویی محدود نمی‌شوند. شیر قابلمه پرکن محصولی جدید و نوآورانه است که علاوه بر کاربرد در زندگی روزمره، در زیبایی بصری آشپزخانه نیز تاثیرگذار است. شیر روگازی با پاسخ دادن به یک نیاز ساده اما همیشگی ما در آشپزخانه، می‌تواند تاثیر مثبتی در تجربه ما داشته باشد و کیفیت بهتری از زندگی مدرن را برای ما ایجاد کند.

برخی از سوالات متداول:

پات فیلر چیست؟

پات فیلر یا شیر قابلمه پرکن یکی از انواع شیرآلات مدرن آشپزخانه است. شیر روگازی در واقع شیر آب مخصوصی است که بالای اجاق گاز نصب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا همان‌جا ظروف خود را پر از آب کنید.

استفاده از شیر قابلمه پرکن چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شیر روگازی، امکان باز و بسته کردن این شیر از دو نقطه است. همچنین این شیرآلات قابلیت جمع‌شوندگی از دو محور را دارند و با توجه به این قابلیت، برای انواع اجاق گازهای خانگی و صنعتی با ابعاد متفاوت، محصولی مناسب به شمار می‌روند و می‌توانند تمام سطح اجاق و زوایای مختلف را پوشش دهند.

17 thoughts on “شیر روگازی چیست و ارتفاع استاندارد نصب آن چقدر باید باشد؟

  1. 9181630089 گفت:

    من از اين نوع شير خريد كردم و كاملا راضي هستم علاوه بر زيبايي خاصي كه به اشپزخونه داده مارو از عذاب جابجايي قابلمه و كتري راحت كرده
    ممنون از محصول خوبتون💐

    1. با تشکر از انتخاب شما – امیدواریم بتونیم خدمات مناسب و گارانتی خوبی رو هم بهتون ارائه بدیم

  2. 9177410815 گفت:

    با سلام- من این شیر رو در تخفیفات سه شنبه های شگفت انگیز گلزار هوم خریدم – بسیار شیر باکیفیت و زیبایی است و به کسانی که در حال ساخت خانه می باشند به شدت توصیه میشه

    1. ممنونم مبارکتون باشه و امیدوارم از خریدتون لذت ببرید

      1. ناظری گفت:

        یک مشکل

        1. ناظری گفت:

          یک مشکل که هیچ کس به آن اشاره نکرده و ما راهکاری برای آن پیدا نکردیم. از محل اتصال به دیوار کل شیر سنگینی می‌کند و حمل نقطه اتصال می‌چرخد.نباید یک بست برای فیکس کردن داشت؟

          1. سلام . در مورد نصب این شیر ‏در بسته بندی شیر روگازی ویسن تین یک بست هست که با چهار تا پیچ به دیوار فیکس میشه ‏و به هیچ وجه این شیر لق نمیزند

  3. دستگاه بسته بندی گفت:

    خیلی عالی بود.لایک داره

  4. میلاد گفت:

    سلام مشکلی برای تاییده گاز نداره؟!

    1. نه هیچ مشکلی نداره

  5. مسیحا گفت:

    ب مرور زمان چربی اجاق و حرارت باعث خرابی و زشت شدن ظاهر شیر میشه

  6. Mohsen گفت:

    با سلام الان یه ساختمون دارم کار میکنم صاحب ساختمون چنین چیزی رو پیشنهاد داده بقول یکی از دوستان که نظر خودمم همینه به مرو زمان حرات گاز چربی روغن این چیزا شیرو نابود میکنه بنظر شما چه راهکاری دارید که شیر خراب نشه
    شیری که هزینش بالای دارن این مدل شیرها

    1. mahnaz.golzar@golzarhome.com گفت:

      سلام دوست عزیز اگر از برند با کیفیت تهیه بشه و آبکاری مقاوم داشته باشه اتفاقی نمیوفته در ضمن شما ارتفاع نصب هم باید رعایت کنید و استاندارد باشه

  7. مرجان گفت:

    سلام شیر قابلمه پرکن واقعا ایده خوبی بوده دست هرکی ساخته درد نکنه

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از نظر شما

  8. مریم گفت:

    سلام امکان وصل شدن دستگاه تصفیه آب به شیر پات فیلر وجود دارد ؟ با توجه به اینکه شیر دستگاه تصفیه کوچک اس؟

    1. mahnaz.golzar@golzarhome.com گفت:

      سلام بله باید لوله کشی رو به دستگاه وصل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *