مقالات کاربردی

راهنمای خرید توالت فرنگی + 9 نکته مهم در خرید انواع توالت فرنگی

معایب توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از آن دست تجهیزات ساختمانی هستند که وجودشان در هر واحد مسکونی یا تجاری ضروری است. از کاهش مصرف آب گرفته تا سلامت مفاصل زانو و … همگی از مزایای توالت فرنگی هستند. اما در این میان مواردی نیز وجود دارند که اگر هنگام خرید یا نصب آن نادیده گرفته‌شوند، ممکن است بیش‌تر از مزایا، معایبش در منزل شما نمایان گردد. از طرفی این محصولات انواع مختلفی دارند؛ که اگر با مزایا و معایب هرکدام آن‌ها آشنا نباشید، انتخاب برایتان دشوار می‌شود. به همین دلیل در این مقاله نکات مهم در خرید توالت فرنگی (ویژگی های توالت فرنگی خوب) مناسب منزل شما را ارائه داده‌ایم. فقط کافی‌ست هنگام مطالعه، شرایط سرویس بهداشتی و دکوراسیون آن، بودجه و دیگر عوامل تاثیرگذار در خرید را درنظر بگیرید؛ تا بتوانید راحت‌تر از دیگران تصمیم بگیرید.

انواع توالت فرنگی

پیش از آن‌که راهنمای خرید توالت فرنگی را مطالعه کنید، لازم است با انواع توالت‌های فرنگی آشنا شوید؛ تا بدانید کدام نوع مناسب منزل شماست. از طرفی با معرفی هر کدام مزایا و معایب‌شان را به طور مختصر توضیح داده‌ایم. هرچند که این محصولات را از نظر ابعاد می‌توان به سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه‌بندی کرد؛ ولی اگر بخواهیم این نوع توالت‌ها را گروه‌بندی کنیم، باید بگوییم که به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

⦁ توالت فرنگی زمینی

⦁ توالت فرنگی دیواری

البته هر ترکیب دو گروه بالا را می‌توان به سه دسته دیگر نیز تقسیم کرد:

⦁ ثابت (آن‌ها نیاز به انجام مراحل نصب دارند؛ مانند انواع توالت فرنگی سرامیکی از جمله وال‌هنگ و یورینال و …)

⦁ متحرک یا سیار (بدون نیاز به نصب و کاملا قابل حمل هستند؛ مثل انواع توالت فرنگی‌هایی که از جنس پلاستیک ساخته‌شده‌اند)

⦁ نیمه‌ثابت یا نیمه متحرک (این گروه نیاز به نصب روی دیوار سرویس بهداشتی دارند؛ اما می‌توان آن را برای زمان‌های بلااستفاده تا کرد و روی دیوار قرار داد)

  توالت فرنگی برای فضای کوچک + آیا توالت فرنگی در فضای مجزا مناسب است ؟

انواع توالت فرنگی زمینی

توالت فرنگی‌هایی هستند که هنگام استفاده عمود بر سطح زمین قرار می‌گیرند. اما همین توالت فرنگی زمینی هم به سه گروه بزرگ زیر تقسیم می‌شوند، که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند:

⦁ توالت فرنگی یک تکه

نوعی توالت فرنگی است که بخش مخزن فلاش‌تانک و بخش نشیمن آن به‌صورت قالبی یک‌پارچه طراحی واجرا شده‌است؛ که این نوع طراحی اغلب در توالت‌فرنگی‌های چینی و آمریکایی به چشم می‌خورد. از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁ نظافت آسان به دلیل عدم وجود درز در نقاط اتصال مخزن آب به نشیمن توالت فرنگی

⦁ نصب بسیار آسان

⦁ اشغال فضای بیش‌تر

معایب توالت فرنگی چیست

⦁ توالت فرنگی دو تکه

معمول‌ترین نوع توالت فرنگی زمینی، توالت دو تکه است که بخش کاسه و مخزن آن به‌صورت مجزا به زمین و دیوار متصل می‌شوند. این نوع طراحی در توالت فرنگی‌های اروپایی و آمریکایی رایج‌تر است. مانند انواع توالت فرنگی المپیا که ساخت کشور ایتالیا هستند. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها عبارت است از:

⦁ ظاهر شیک‌تر و مدرن‌تر نسبت به توالت فرنگی یک تکه

⦁ اشغال فضای کم‌تر

⦁ وزن سنگین توالت فرنگی

⦁ شستشوی سخت‌تر نسبت به نوع یک تکه

⦁ توالت فرنگی هوشمند

اگر راحت‌ترین و کاربردی‌ترین توالت را می‌خواهید، از توالت فرنگی‌های هوشمند غافل نشوید. از نشیمن‌های گرم گرفته تا شست‌وشوی اتوماتیک، تنها بخشی از مزایای توالت هوشمند است. از دیگر مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

⦁ نورپردازی حرکتی

⦁ شست‌وشوی بدون لمس

⦁ سیستم فلاش دو زمانه

⦁ سنسورهای تمیزکننده

⦁ خشک‌کن با هوای گرم

⦁ نشیمن‌های گندزدا

انواع توالت فرنگی دیواری

توالت‌های فرنگی دیواری، برخلاف نوع زمینی، روی دیوار نصب می‌شوند؛ و فضای زیر آن‌ها، یعنی حد فاصل بین توالت دیواری تا کف سرویس بهداشتی خالی می‌ماند. همین مزیت باعث می‌شود تا نظافت‌شان راحت‌تر از نوع زمینی باشد. معمولا توالت‌های فرنگی باید یکی از دو نوع زیر باشند:

⦁ توالت فرنگی وال هنگ

اگر فضای کافی برای نصب توالت‌های فرنگی معمولی ندارید، وال هنگ بهترین گزینه برای شماست. این نوع توالت به دیوار متصل می‌شود و دارای فلاش تانک توکار جهت شستشو و نصب وال‌هنگ است. وجود استراکچر فلاش تانک توکار منجربه استحکام، ثبات و تحمل وزن در وال هنگ‌ها می‌شود. هم‌چنین، به دلیل سایز مناسب این نوع توالت، طراحی آن با مدل‌های یک‌ تکه و دو تکه بسیار متفاوت است. از بهترین وال هنگ‌های موجود در گلزارهوم می‌توان محصولات برندهای زیر را نام برد:

⦁ برند المپیا (ساخت ایتالیا)

⦁ برند بوچی (ساخت ترکیه)

⦁ برند الپس (تحت لیسانس اسپانیا)

معایب توالت فرنگی دیواری

⦁ توالت فرنگی یورینال

انواع یورینال را می‌توان زیرمجموعه‌ای از توالت فرنگی دیواری یا همان وال هنگ دانست؛ که اغلب برای نصب نیاز به فلاش تانک توکار دارند. اما بعضی مدل‌ها هم هستند که بدون نیاز به خرید فلاش تانک نصب می‌شوند. مانند یورینال الپس که در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم عرضه می‌گردد.

معایب توالت فرنگی دیواری

انواع توالت فرنگی دیواری نیز مانند هر محصول دیگری، علاوه‌بر مزایای ویژه‌ای که دارد، معایبی هم دارد. مهم‌ترین معایب توالت فرنگی دیواری عبارت‌اند از:

⦁ قیمت بالای توالت فرنگی دیواری نسبت به توالت فرنگی زمینی

⦁ نصب دشوار

⦁ اجبار در نصب فلاش تانک توکار

⦁ تخریب بخش خاصی از دیوار سرویس بهداشتی برای نصب فلاش تانک توکار

⦁ نیاز به متخصص برای نصب و تعمیر

9 نکته راهنمای خرید توالت فرنگی

وقت آن رسیده که بهترین و مناسب‌ترین توالت فرنگی را برای منزل‌تان انتخاب کنید. بنابراین بهتر است چک لیستی از ویژگی‌های مد نظرتان را تهیه کنید تا تصمیم‌گیری راجع‌به این موضوع برایتان آسان‌تر شود. ما این چک لیست را از قبل برایتان آماده کرده و تحت عنوان «راهنمای خرید توالت فرنگی» در اختیارتان گذاشته‌ایم. پیشنهاد می شود درباره سیستم تخلیه توالت فرنگی بخوانید.

در نتیجه مهم‌ترین نکات خرید توالت فرنگی که باید به آن‌ها دقت کنید، عبارت‌اند از:

مهم‌ترین نکات خرید توالت فرنگی

نقد و بررسی آنلاین انواع توالت فرنگی دیواری و زمینی

این روزها یکی از اولین و مهم‌ترین گام‌ها برای تصمیم‌گیری برای انجام هر کاری، جست‌وجو در وب‌سایت‌های تخصصی است. شما می‌توانید این کار را هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی انجام دهید. اما مشکلی که وجود دارد، این است که با جست‌وجو با زبان انگلیسی ممکن است به توالت فرنگی خارجی برسید که اصلا در ایران وجود ندارند! راه حل این مشکل خرید محصول از فروشگاه‌هایی است که انواع توالت فرنگی دیواری خارجی یا مدل‌های زمینی آن را وارد کشور می‌کنند.

توجه به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش توالت فرنگی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خرید توالت فرنگی خارجی در ایران، عدم ارائه گارانتی و پشتیبانی معتبر توسط فروشنده است؛ که فروشگاه‌هایی نظیر فروشگاه اینترنتی گلزارهوم این چالش را به خوبی حل کرده‌است. به این‌صورت که انواع توالت فرنگی دیواری و زمینی موجود در گلزارهوم با پنج سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش ارائه می‌شود.

انواع توالت فرنگی دیواری و زمینی

بررسی سیستم تخلیه توالت فرنگی

به عقیده بسیاری از لوله‌کش‌ها و کارشناسان فنی، توالت‌های فرنگی با سیستم تخلیه Washdown در مقایسه با آن‌هایی که مجهز به سیستم تخلیه  Siphonic، بهره‌وری بیش‌تری در مصرف آب از خود نشان می‌دهند. از طرفی آن‌ها برخلاف سروصدای نسبتا بیش‌تر، سرعت بالاتری در تخلیه دارند. ناگفته نماند که توالت فرنگی‌های مجهز به سیستم تخلیه Washdown معمولا حدود صد دلار گران‌تر از دیگر محصولات مشابه هستند.

  روش تعویض درب توالت فرنگی | طریقه نصب درب توالت فرنگی

مدل‌ های مقرون به‌ صرفه را مد نظر داشته باشید

یک سوم از مصرف آب خانگی شما مربوط به مصرف آب در توالت است. توالت‌های با بازدهی بالا و مقرون به‌صرفه که از 1.28 گالن آب یا کم‌تر استفاده می‌کنند، دارای برچسب WaterSense EPA هستند. این توالت‌های فرنگی قادرند سالانه چهارهزار گالن آب به ازای هر نفر صرفه‌جویی داشته باشند. حتی برخی از تولیدکنندگان این توالت‌ها در اروپا و آمریکا، جهت تشویق مشتریان خود به استفاده از سیستم‌های دوست‌دار محیط زیست، پس از نصب، بخشی از هزینه آن را به مشتری بازمی‌گردانند.

نکات خرید توالت فرنگی

برای شست‌ وشوی راحت‌ تر از توالت فرنگی دیواری استفاده کنید

توالت فرنگی دیواری به دلیل قرار گرفتن بخشی از مکانیزمش در دیوار، راحت‌تر تمیز می‌شود؛ اما نسبت به نوع زمینی گران‌تر است. علاوه‌بر آن نصبش در مقایسه با توالت زمینی، کمی سخت‌تر است. با این حال اگر تمیزی سرویس بهداشتی و میزان مصرف آب برایتان مهم است، ما خرید وال هنگ یا همان توالت فرنگی دیواری را به شما توصیه می‌کنیم.

انتخاب توالت فرنگی برای سالخوردگان و قدبلندها

مطابق قانون آمریکا، توالت‌های فرنگی مخصوص افراد معلول، ارتفاع بیش‌تری دارند (17 تا 19 اینچ). این در حالی‌ست که توالت فرنگی‌های معمولی ارتفاعی در حدود 15 اینچ دارند. کاسه توالت بلندتر برای افراد قدبلند و سالخورده مناسب‌تر است؛ چرا که فشار کم‌تری را به زانو و کمر آن‌ها وارد می‌کند؛ اما استفاده از آن برای کودکان و افراد قد کوتاه سخت‌تر بوده و قیمت آن نیز 50 تا 100 دلار بیش‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر از ارتفاع مد نظر خود مطمئن نیستید، از نشستن روی توالت فرنگی داخل فروشگاه خجالت نکشید!

نکاتی درباره خرید توالت فرنگی

فاصله توالت فرنگی تا دیوار را مد نظر داشته باشید

فاصله دیوار تا مرکز توالت‌ فرنگی می‌تواند انتخاب‌های شما را محدود سازد. فاصله استاندارد فاضلاب تا دیوار25 سانتی‌متر است؛ اما اگر فضای کافی برای حفظ این فاصله را ندارید، توالت‌ فرنگی دیواری با آکس 15 یا 20 سانتی‌متری نیز در بازار برای سرویس بهداشتی شما موجوداست. اگر در حال بازسازی توالت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم فاصله توالت فرنگی خود با دیوار را همانند همان مدل پیشین در نظر بگیرید.

استفاده از کاسه توالت‌ های بزرگ‌ تر

عرض کاسه ‌توالت‌های کشیده در حدود 2 اینچ بیش‌تر است، و برای بسیاری از افراد راحت‌تر به حساب می‌آیند؛ اما پیش از آن‌که از این گزینه در خرید توالت فرنگی استفاده کنید، توجه داشته‌باشید که اندازه‌گیری‌ها را با دقت بیش‌تری انجام دهید. در بسیاری از موارد، استفاده از کاسه توالت‌های کشیده‌تر موجب معضلاتی در بازوبسته‌شدن درب سرویس بهداشتی می‌شود.

نکات خرید انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی با فلاش تانک دو زمانه

فلاش‌ تانک دو زمانه دارای یک نوع تخلیه 3 لیتری و یک تخلیه 6 لیتری برای استفاده در شرایط مختلف هستند؛ مصرف آب در آن‌ها نسبت به فلاش‌‌تانک‌های معمولی حدود 25 درصد کم‌تر است. به‌این‌ترتیب می‌توان آن‌ها را جزو محصولات دوست‌دار طبیعت دانست.

7 توالت فرنگی که نباید بخرید!

تا این‌جا از مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری و زمینی گفتیم و چک‌لیستی از مهم‌ترین نکات خرید توالت فرنگی را ارائه دادیم. اما انتخاب یک توالت فرنگی مناسب به این سادگی‌ها نیست! تقریبا همه آن‌ها در کنار امتیازات مثبت‌شان، معایبی هم دارند؛ که در این بخش با بررسی هر یک ازآن ها شما را آگاه‌تر می‌کنیم؛ تا اگر کنار آمدن با مورد خاصی از این معایب برایتان غیرممکن است، به راحتی سراغ توالت فرنگی دیگری بروید.

فلاشرهای پرسروصدا

اگرچه فلاشرهای با قابلیت تنظیم فشار از بازدهی مناسبی در مصرف آب برخوردارند و پروسه شست‌وشو را بسیار بهتر انجام می‌دهند؛ اما تمامی این مزایا با یک عیب بزرگ همراه است. صدایی گوش‌خراش! بسیاری از فلاشرها هنگام فشرده شدن دکمه، صدایی مانند صدای جت می‌دهند؛ که این موضوع برای افراد آزاردهنده است. البته، تولیدکنندگان برای کاهش این صدا در سال‌های اخیر نوآوری‌های چشم‌گیری داشته‌اند. بنابراین هنگام خرید توالت فرنگی حتما به میزان صدای فلاشر آن توجه داشته‌باشید.

نکات در خرید توالت فرنگی

توالت‌ فرنگی با ارگونومی عجیب و غریب!

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که هر چیزی را خارج از آن فرم سنتی خود می‌پسندند، به یاد داشته‌باشید که هرگونه تغییر در فرم معمول توالت ‌فرنگی می‌تواند معایب دیگری را نیز در پی داشته‌باشد! که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معضل تامین و تعویض لوازم در هنگام خرابی اشاره کرد.

درب هایی که با شدت بسته می‌ شوند

بسته شدن بی‌محابای درب فرنگی می‌تواند یکی از معایبی باشد که روزها باعث کلافگی‌تان شود و شب‌ها خواب‌تان را به کابوسی ناهنجار تبدیل کند! در نتیجه هنگام خرید توالت فرنگی به این نکته توجه داشته‌باشید که درب توالت باید به آرامی و با کم‌ترین صدا بسته شود. اصطلاحا به چنین درب‌هایی آرام بند می‌گویند.

انتخاب هر رنگ دیگری به جز سفید

انتخاب هر رنگ دیگری به جز سفید

رنگ‌های سبز و طلایی که روزگاری در آشپزخانه‌ها و لوازم خانگی دهه 60 و 70 استفاده می‌شد را به یاد دارید؟ این روزها دیگر خبری از آن‌ها نیست! این موضوع در مورد توالت‌های رنگی نیز کاملا صدق می‌کند. هرآن‌چه امروز به نظرتان جذاب و مدرن می‌آید، 4 یا 5 سال دیگر از مد افتاده و باعث دل‌زدگی‌تان می‌شود. اما رنگ سفید از آن دسته رنگ‌هاست که همواره جذابیت خود را حفظ کرده‌است.

نشیمن‌ گاه‌های مبله یا طرح‌ دار

در هنگام خرید توالت فرنگی از انتخاب نشیمنگاه‌ های طرح‌ دار به شدت پرهیز کنید! زیرا اگر این موضوع تعادل دکوراسیون سرویس بهداشتی‌تان را برهم نزند، قطعا تا چند سال آینده باعث دل‌زدگی خودتان می‌شود.

توالت‌ های فرنگی بسیار بلند

توالت‌هایی که این روزها به عنوان «توالت فرنگی راحت» یا «توالت با قد مناسب» به بازار عرضه شده‌اند، ارتفاعی در حدود 17 تا 19 اینچ دارند؛ که در مقایسه با فرنگی معمولی، 2 تا 4 اینچ تفاوت ارتفاع دارند. توالت‌های بلندتر فشار بسیار کم‌تری به کمر و پا وارد می‌کنند و برای افراد بلندقد و مسن بسیار مناسب است؛ اما ممکن است این راحتی برای همه افراد خوشایند نباشد!

توالت‌های فرنگی بسیار بلند

توالت فرنگی ارزان‌ قیمت

شما می‌توانید با هزینه‌ای کم‌تر از 100 دلار هم صاحب توالت فرنگی شوید! اما از آن‌جا که مجبورید سال‌ها با آن سر کنید، مطمئن باشید پولی که پس‌انداز کرده‌اید، در آینده‌ای نه‌چندان دور صرف هزینه تعمیرات و دردسرهای بسیار خواهد شد!

  10 تکنیک رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی

سخن پایانی

باتوجه به مطالب و نکاتی که در این مقاله پیرامون راهنمای خرید توالت فرنگی گفته‌شد، می‌توانید به راحتی تصمیم‌تان را بگیرید؛ و مناسب‌ترین توالت فرنگی را برای سرویس بهداشتی‌تان تهیه نمایید. اما اصلی‌ترین نکته راجع‌به خرید توالت فرنگی جست‌وجو و تحقیق زیاد است؛ که در این زمینه می‌توانید از کارشناسان فروش شرکت بازرگانی گلزار نیز کمک بگیرید. اگر تجربه‌ای در زمینه خرید توالت فرنگی دارید، حتما در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران سایت درمیان بگذارید.

برخی از سوالات متداول

نکات مهم در خرید توالت فرنگی کدامند؟

نقد و بررسی آنلاین انواع توالت فرنگی دیواری و زمینی - توجه به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش توالت فرنگی - بررسی سیستم تخلیه توالت فرنگی - انتخاب توالت فرنگی برای سالخوردگان و قدبلندها - استفاده از کاسه توالت‌های بزرگ‌تر و ...

انواع توالت فرنگی کدامند؟

این محصولات را از نظر ابعاد می‌توان به سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه‌بندی کرد؛ ولی اگر بخواهیم این نوع توالت‌ها را گروه‌بندی کنیم، باید بگوییم که به دو دسته فوق تقسیم می‌شوند: توالت فرنگی زمینی - توالت فرنگی دیواری.

2 thoughts on “راهنمای خرید توالت فرنگی + 9 نکته مهم در خرید انواع توالت فرنگی

  1. رضا گفت:

    سلام ممنون از اینکه معایب توالت فرنگی دیواری رو گفتید. مطلب خیلی خوبی بود.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *