مقالات کاربردی

10 ایده مهم طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن – گلزار هوم

طراحی سرویس بهداشتی

مقایسه طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن

بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی، اغلب بی‌دقت عمل می‌کنند. یکی از دلایل آن می‌تواند این باور باشد که طراحی داخلی سرویس بهداشتی اهمیت چندانی ندارد و نیازی به سبک خاصی نخواهد داشت. ممکن است به نظر شما هم استفاده از یک سبک خاص در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام کمی عجیب به نظر برسد! اما به‌هرحال، سرویس بهداشتی و حمام نیز از اجزای یک خانه به حساب می‌آیند و باید در طراحی داخلی آن‌ها نیز بادقت عمل کرد. این‌جاست که اهمیت داشتن دکوراسیون کلاسیک و مدرن مشخص می‌شود. داشتن سرویس بهداشتی مدرن، هم می‌تواند باعث زیبایی بیش‌تر منزل شود و هم می‌تواند بر قیمت فروش آن تاثیر به‌سزایی بگذارد.

این موضوع که دکوراسیون حمام خود را به هر شکلی که می‌خواهید طراحی کنید – بدون استفاده از الگوی خاصی – کاملا اشتباه است. شما باید یک سبک را برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. درادامه با ما همراه باشید تا با مقایسه سبک طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خانه‌ها، بیش‌تر آشنا شوید.

سرویس بهداشتی مدرن

سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک و مدرن چه تفاوتی با هم دارند؟

پیش از آن‌که بخواهیم به تفاوت سبک معماری سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک بپردازیم، بهتر است کمی با کلیات سبک طراحی مدرن و کلاسیک آشنا شویم.

سبک مدرن

پیش از هرچیز باید بدانید که طراحی دکوراسیون به سبک مدرن، دارای قدمتی تقریبا صد ساله است! پس اصلا نباید تصور کنید که الگوی طراحی دکوراسیون مدرن، به معنای طراحی دکوراسیون به سبک مد امروزی است. این سبک اولین بار در سال 1932 مطرح شد و در همان دوران طرف‌داران زیادی را به‌دست آورد. به همین خاطر نباید انتظار داشته باشید که سبک مدرن هم‌گام با مد و تغییرات آن پیش برود. سبک مدرن به خودی خود یک سبک بسیار فاخر و دارای چهارچوب مشخصی است. اما سبک مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

  0 تا 100 آموزش بهترین روش رسوب زدایی سردوش حمام

ویژگی‌ های سبک مدرن در معماری داخلی

  • عدم تقارن و تعادل در طراحی و نمای بصری
  • استفاده از متریال‌های جدید مانند پلاستیک و کامپوزیت
  • تبعیت از سبک مینیمالیسم و عدم شلوغی ظاهری
  • تمایل به استفاده از رنگ سفید و کرم
  • استفاده هرچه بیش‌تر از اشکال استوانه‌ای و مکعبی
  • استفاده از تزئینات ساده
  • استفاده زیاد از بتن
  • عدم استفاده از گچ‌بری

سبک کلاسیک

آگاهی نسبت سبک دکوراسیون کلاسیک نیز در طراحی سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک نیز تاثیرگذار است. برای درک سبک طراحی کلاسیک، باید قصر‌های قدیمی و متعلق به قرون 15 و 16 میلادی را در نظر بگیرید. در این سبک همه چیز پرزرق‌و‌برق و سلطنتی است. امروزه سبک کلاسیک همواره یک ترند محسوب می‌شود و طرفداران منحصربه‌فرد خود را دارد. اما ویژگی‌های آن در مقابل سبک مدرن چیست؟ پیشنهاد می شود درباره طراحی سرویس بهداشتی لوکس بخوانید.

سرویس بهداشتی کلاسیک

ویژگی‌ های سبک کلاسیک در معماری داخلی

  • تقارن و تعادل در طراحی و نمای بصری آن
  • استفاده از متریال‌های سنتی و طبیعی مثل سنگ‌های طبیعی و چوب
  • عدم تبعیت از سبک مینیمالیسم و شلوغی ظاهری
  • تمایل به استفاده از رنگ‌های کرم، طلایی و قهوه‌ای
  • استفاده از طرح‌های هندسی دو بعدی مانند مربع و مثلث
  • استفاده از تزئینات پرزرق‌وبرق
  • استفاده از طرح‌های گچ‌بری، پارکت و کاغذ دیواری

مقایسه سبک طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک

با شناخت ‌ویژگی‌های مهم سبک کلاسیک و مدرن در معماری داخلی، می‌توانید بهتر تفاوت طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن را درک کنید. اما با این حال، بهتر است کمی به‌صورت اختصاصی‌تر در مورد تفاوت بین طراحی سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک اطلاعات به دست بیاورید.

در ادامه نگاهی بر تفاوت برخی اجزای تشکیل‌دهنده سرویس‌های بهداشتی در سبک‌های کلاسیک و مدرن خواهیم کرد؛ این‌گونه می‌توانید تفاوت این دو را در طراحی داخلی سرویس بهداشتی بیش‌تر بشناسید. درنتیجه می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری و هم‌چنین بهترین عملکرد را در طراحی انواع دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خانه خود داشته باشید.

طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک

انتخاب روشویی براساس سبک کلاسیک یا مدرن

در طراحی داخلی سرویس‌های بهداشتی، انتخاب روشویی مدرن و کلاسیک نقش بسیار مهمی دارد. هم‌چنین در بسیاری از حمام‌ها نیز، روشویی‌ نقش تاثیرگذاری در کاربری و نمای آن‌ها دارند. از این رو انتخاب درست براساس سبک کلاسیک و مدرن در خرید روشویی نیز تاثیر به‌سزایی دارد. در ادامه به تفاوت روشویی مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.

  • روشویی کلاسیک

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، سبک کلاسیک، سبکی پرزرق‌وبرق و شلوغ می‌باشد. در این سبک اکثرا روشویی‌ها همراه با کابینت‌های روشویی هستند که برروی خود طراحی‌های شلوغ اما بسیار مجلل دارند. این نوع روشویی‌ها اکثرا متناسب با فضاهای بزرگ‌تر می‌باشند.

روشویی مدرن و کلاسیک

  • روشویی مدرن

برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن (طراحی دستشویی مدرن)، روشویی‌هایی با ساختار مینیمال که ظاهری شیک و ساده‌تری دارند مناسب است. درواقع در روشویی‌های مدرن می‌توان بدون استفاده از کابینت‌های روشویی نیز به‌تنهایی از مدل روشویی‌هایی مانند کاسه روشویی های دیواری و ایستاده استفاده کرد. در طراحی روشویی‌های مدرن معمولا از اشکال هندسی ساده و رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. بنابراین در انتخاب روشویی‌های سرویس یا حمام خود نیز دقت لازم را به خرج دهید. خرید روشویی کابینتی کاسالورا مدل BAXTER را به شما پیشنهاد می کنیم.

انتخاب شیرآلات براساس سبک مدرن یا کلاسیک

شیرآلات بهداشتی جزء مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شوند و تاثیر زیادی بر دکوراسیون آن‌ها دارند. زیرا در سایر بخش‌های خانه از شیرآلات استفاده زیادی نمی‌شود. بنابراین بیش‌ترین تاثیر را در طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام خواهد داشت. در ادامه به تفاوت شیرآلات در سبک‌های طراحی حمام و سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.

طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک

  • شیرآلات کلاسیک

در مورد شیرآلات کلاسیک باید گفت که آن‌ها دارای آب سرد و گرم درکنار هم نیستند. اگر به تصاویر قدیمی نگاه کنید، شیرها دارای دو لوله مجزای سرد یا گرم هستند (یک شیر مجزا برای هرکدام). درواقع برای تنظیم دمای آب، باید هریک را جداگانه باز یا بسته کرد. استفاده از شیر مخلوط در طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک اصلا مفهومی ندارد. برای این‌که ظاهر حمام شما هرچه بیش‌تر به سبک کلاسیک نزدیک شود، باید از شیرآلات لوکس و تجملی استفاده کنید. در گذشته به ندرت از شیرآلات کروم استفاده می‌شد. بیش‌تر شیرآلات در گذشته از جنس برنج، برنز یا سایر آلیاژ‌ها ساخته می‌شدند. به همین خاطر بهتر است هنگامی که می‌خواهید شیرآلات کلاسیک خریداری کنید به این مساله دقت کنید. پیشنهاد خرید شیرآلات کلاسیک ما به شما خرید شیر روشویی پایه کوتاه الپس مدل CLASSIC است. اگر میخواهید درمورد شیرالات لوکس اطلاعات بیشتری داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی شیرالات لاکچری را مطالعه کنید.

  ۱۰ تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ (بررسی مزایا + معایب)
  • شیرآلات مدرن

درعین‌حال اگر قصد طراحی حمام و سرویس بهداشتی مدرن را در خانه خود دارید، باید بیش‌تر از شیرآلات لوکس کروم استفاده کنید. در طراحی مدرن علاوه‌بر کارایی، زیبایی نیز بسیارمهم است. اما سادگی شیرآلات مدرن، یک زیبایی منحصر‌به‌فرد دارد. درست برعکس سبک کلاسیک که سبکی پرزرق‌وبرق و شلوغ است، سبک مدرن درعین لوکس بودن، سادگی خاصی دارد. به همین خاطر بهتر است برای داشتن طراحی داخلی مدرن، شیرآلاتی را انتخاب کنید که درعین لوکس بودن، زرق‌و‌برق کمی داشته باشند. خرید شیر روشویی پایه کوتاه نوبیلی مدل UP.

تفاوت سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن

انتخاب انواع دوش براساس سبک کلاسیک یا مدرن

مهم‌ترین جزء حمام‌ها دوش آن‌هاست. دوش و وان در کنار کارآیی اصلی که برای ما در حمام دارند، در طراحی داخلی آن نیز بسیار تاثیرگذار هستند! در ادامه به تفاوت استفاده از انواع دوش در دکوراسیون کلاسیک و مدرن می‌پردازیم.

  • حمام کلاسیک

در گذشته بیش‌تر از وان‌های ساده استفاده می‌شد. این نشان‌دهنده آن است که اگر قصد دارید از طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک استفاده کنید، باید تنها به داشتن یک وان ساده فکر کنید. اما گاهی برای کاربرد بیش‌تر، شما می‌توانید بالای وان خود یک دوش معمولی یا توکار نصب کنید.

این‌گونه هم از ظاهر کلاسیک حمام خود لذت می‌برید و هم این امکان برای شما فراهم است که داخل وان به‌راحتی با آن دوش حمام کنید. برای خرید دوش حمام کلاسیک پیشنهاد ما به شما دوش حمام الپس مدل CLASSIC است.

مقایسه سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن

  • حمام مدرن

اما در سبک طراحی حمام و سوریس بهداشتی مدرن امروزی، برای تفکیک فضا، اغلب از کابین دوش استفاده می‌شود. کابین‌های امروزی ظاهری کم زرق‌و‌برق و ساده پیدا کرده‌اند که این موضوع آن‌ها را بیش‌تر مطابق با سبک مدرن می‌کند. از این رو می‌توانید انواع کابین دوش مدرن را خریداری کنید که در آن‌ها خبری از مدل‌های دوش کلاسیک و سنتی نیست. در این نوع کابین‌ها، آب از همه جهات با فشار بالا به تن شما پاچیده شده و می‌تواند بدن شما را ماساژ نیز بدهد. حتی برخی مدل‌ها قادر‌ هستند تا بخار تولید کنند و فضایی همانند سونا را برای شما تداعی نمایند. دوش حمام ویسن تین مدل BIANCO.

انتخاب انواع اکسسوری بر اساس سبک مدرن یا کلاسیک

اکسسوری‌ها به‌عنوان تزئینات مکمل در محیط‌های سرویس بهداشتی و حمام هستند؛ یعنی درواقع دکوراسیون داخلی این دو محیط را در کنار سایر موارد اشاره شده تکمیل می‌کنند. در داشتن حمام و سرویس بهداشتی مدرن یا کلاسیک نیز انتخاب این اکسسوری‌ها باهم تفاوت دارند که در ادامه نگاهی بر آن‌ها خواهیم داشت.

مقایسه سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن چیست

  • اکسسوری کلاسیک

برای تکمیل کردن یک حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک (دستشویی کلاسیک)، باید از اکسسوری‌ها و تزئینات پرزرق‌و‌برق مثل یک آینه قدی با قابی کارشده و مجلل استفاده نمایید. ناگفته نماند استفاده از اکسسوری‌هایی مانند جاصابونی و جامسواکی با رنگ‌های برنز و طلایی بسیار تاثیرگذار است. آینه دکوری چوبی H-03.

  • اکسسوری مدرن

در سبک مدرن، اکسسوری حمام و اکسسوری سرویس بهداشتی مدرن باید بسیار ساده باشند. شما می‌توانید به عنوان مثال از یک مجسمه سفید و ساده به‌عنوان یک المان تزئینی در سرویس یا حمام خود استفاده کنید. یا می‌توانید از جاصابونی‌ها و جامسواکی‌هایی با طرح‌های مینیمال و ترجیحا رنگ‌های سفید و کرم استفاده نمایید. در نتیجه یک سرویس بهداشتی مدرن خواهید داشت!

خرید آینه چراغ دار گرد کد FK-212 مدرن را به شما پیشنهاد می کنیم.

اکسسوری مدرن حمام

  0 تا 100 آموزش نصب شیر حمام + نصب دوش حمام

 

مقاله در یک نگاه

طراحی دکوراسیون داخلی خانه در نظر اول ممکن است کمی ساده به‌نظر برسد. اما درحقیقت باید برروی آن فکر شود و با دنبال کردن الگوی خاصی تمامی اجزای آن را به‌صورت هماهنگ درآورد. در این میان باید در نظر داشته باشید که سرویس بهداشتی و حمام نیز جزئی از خانه هستند. بنابراین در مورد طراحی داخل سرویس بهداشتی نیز باید دقت عمل را به‌جا آوریم.این یعنی همان‌طور که شما نمی‌توانید مثلا اتاق خواب خود را به سبک کلاسیک طراحی کنید درحالی‌که فضای نشیمن دارای سبک مدرن است؛ پس سرویس بهداشتی را نیز باید هم‌گام با طراحی دکوراسیون خانه طراحی کنید.

 

ما در این مقاله با نگاهی بر تفاوت کلی دکوراسیون کلاسیک و مدرن به چگونگی طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی مدرن یا کلاسیک پرداختیم؛ امیدواریم که در خرید شما تاثیرگذار باشد. به نظر شما بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی چیست؟ شما سبک مدرن را ترجیح می‌دهید یا کلاسیک؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

برخی از سوالات رایج

سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن چه تفاوتی با هم دارند؟

سبک کلاسیک، سبکی پرزرق‌وبرق و شلوغ می‌باشد. در این سبک اکثرا روشویی‌ها همراه با کابینت‌های روشویی هستند که برروی خود طراحی‌های شلوغ اما بسیار مجلل دارند. در سرویس بهداشتی مدرن، روشویی‌هایی با ساختار مینیمال که ظاهری شیک و ساده‌تری دارند مناسب است.

اکسسوری سرویس بهداشتی مدرن و کلاسیک به چه صورت هستند؟

در سرویس بهداشتی کلاسیک از اکسسوری‌ها و تزئینات پرزرق‌و‌برق مثل یک آینه قدی با قابی کارشده و مجلل استفاده نمایید. ناگفته نماند استفاده از اکسسوری‌هایی مانند جاصابونی و جامسواکی با رنگ‌های برنز و طلایی بسیار تاثیرگذار است. در سبک مدرن، اکسسوری حمام و سرویس بهداشتی باید بسیار ساده باشند. شما می‌توانید به عنوان مثال از یک مجسمه سفید و ساده به‌عنوان یک المان تزئینی در سرویس یا حمام خود استفاده کنید. یا می‌توانید از جاصابونی‌ها و جامسواکی‌هایی با طرح‌های مینیمال و ترجیحا رنگ‌های سفید و کرم استفاده نمایید.

3 thoughts on “10 ایده مهم طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن – گلزار هوم

  1. آریامون گفت:

    لطفا در مورد ایده های جدید سرویس بهداشتی با عکس مطلب بزارید مرسی از زحماتتون، موفق و پیروز باشید

  2. نفیسه گفت:

    طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن هر دوتاشون خیلی زیبان . اما من سبک کلاسیک رو بیشتر مبپسندم.
    ممنون از مقاله خوبتون

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *