مقالات کاربردی

مزایای استفاده از توالت فرنگی کدامند؟

مزایای استفاده از توالت فرنگی

چندین دهه است که استفاده از توالت فرنگی در میان ایرانیان نیز رواج پیدا کرده و در بسیاری از منازل و حتی محیط های کاری می بینیم که تمایل بیشتری به استفاده از توالت فرنگی به جای توالت سنتی ایرانی وجود دارد. شاید پیش از این تنها توالت فرنگی را برای افراد مسن که مشکلاتی در خصوص زانو یا کمر داشتند، مناسب می دیدیم، اما اکنون توالت فرنگی کودکان نیز جای خود را در بازار باز کرده و به نظر می رسد که خانواده ها از سنین کودکی نیز، مزایای استفاده از توالت فرنگی را شناخته و به سمت آن گرایش بیشتری دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم مزایای استفاده از توالت فرنگی چیست و چرا رفته رفته جای توالت ایرانی را گرفته است؟

مزایای استفاده از توالت فرنگی

از جمله فواید استفاده از توالت فرنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش دردهای مزمن کمر

همه ما کمابیش با دردهای مزمن کمر دست و پنجه نرم کرده ایم. در این شرایط استفاده از توالت های ایرانی می تواند به مشکلات کمر دامن زده و دردهای مربوط به آن ها را به مراتب بیشتر سازد. این در حالی است که استفاده از توالت فرنگی در چنین حالتی، می تواند به کاهش دردهای مزمن کمر کمک کرده و حتی از ایجاد دردهایی که قرار است در آینده به سراغ بیایند، جلوگیری موثری به عمل بیاورد.

بسیاری از ما این تجربه را داشته ایم که حین استفاده مکرر و در سال های طولانی پشت هم از توالت های معمولی، دچار دردهای آزاردهنده در بخش کمر و حتی زانوها شویم. این دردها با استفاده بیشتر از توالت ایرانی مزمن تر شده و احتمال بهبودی آن ها کاهش می یابد.

درست به همین دلیل است که پس از مراجعه به پزشک برای درمان دردهای کمر و زانو ناشی از این موارد، پزشک غالبا توصیه اکید به استفاده از توالت فرنگی می کند و حتی در صورتی که منشا دردهای زانو و کمر نیز به استفاده دراز مدت از توالت ایرانی مربوط نباشد و منشا دیگری داشته باشد، باز پزشک برای کنترل درد و حرکت به سمت روند بهبودی و رسیدن به تسکین، استفاده از توالت فرنگی را به بیمار پیشنهاد خواهد کرد.

وضعیت قرارگیری بدن حین استفاده از توالت فرنگی باعث می شود که هیچ فشاری به زانوها وارد نشده و کمر نیز در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. از این روی انتخاب توالت فرنگی حتی از کودکی می تواند از وارد آمدن آسیب به کمر و زانوها جلوگیری نماید.

زمانی که افراد دارای اضافه وزن بوده یا هر مشکل دیگری در خصوص  زانو یا ستون فقرات داشته باشند، چنین چیزی نمود بیشتری داشته و توصیه اکیدتری به استفاده از توالت فرنگی می شود. طریقه نصب درب توالت فرنگی را مطالعه کنید.

فواید استفاده از توالت فرنگی

کاهش مشکلات مربوط به زانو

وضعیت قرارگیری بدن حین استفاده از توالت ایرانی، به خودی خود به زانو فشار خواهد آورد و در شرایطی که فرد دچار یبوست بوده و یا به هر شکلی استفاده او از توالت طولانی تر شده و یا دفعات بیشتری در روز تکرار گردد، فشار به زانو نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. از این روی استفاده از توالت فرنگی، حتی در صورت طولانی شدن فرایند، کاملا زانوها را در وضعیت امن قرار خواهد داد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره نصب توالت فرنگی را مطالعه کنید.

روند دفع سریع تر و راحت تر

روند دفع در توالت فرنگی سریع تر و راحت تر اتفاق افتاده و فشار کمتری به لگن و اعصاب بخش روده وارد می شود. در صورتی که بخواهید کمترین آسیب را در این موضوع تجربه کنید، لازم است که از سنین کودکی، عادت استفاده از توالت فرنگی، اتفاق بیفتد.

ممکن است پس از قطع استفاده از توالت ایرانی و روی آوردن به استفاده از توالت فرنگی، ابتدا برای انجام عمل دفع کمی مشکل داشته و عادت عضلات لگن به استفاده از توالت ایرانی، برایتان مشکل ساز باشد. اما پس از مدتی نه چندان طولانی، به راحتی می توانید از توالت فرنگی استفاده کرده و مشکلی برای انجام عمل دفع کامل و سریع نداشته باشید.

نگهداری از اعصاب مثانه

همین طور استفاده از توالت فرنگی به نگهداری از اعصاب مثانه کمک خواهد کرد. این به ویژه در افرادی که دارای بیماری هایی در خصوص مثانه هستند، کاملا مشهود خواهد بود. این مورد در طول زمان اثر خود را نشان خواهد داد و در صورتی که استفاده از توالت های سنتی و ایرانی برای دراز مدت، به ویژه در سنین بالاتر ادامه پیدا کند، مشکلات مربوط به اعصاب مثانه رفته رفته مشخص خواهند شد.

بی اختیاری ادرار، اختلالات ادرار و سایر بیماری های مشابه، می توانند بر اثر استفاده دراز مدت از توالت های ایرانی و فشار به این بخش از بدن، اتفاق بیفتند. متاسفانه مشکلات به وجود آمده از این طریق، اثرگذاری بسیار منفی خواهند داشت و حتی پس از قطع استفاده از توالت های ایرانی، استفاده از توالت فرنگی نمی تواند تاثیر آن قدرها مناسبی داشته و نیاز به درمان های مداخلاتی خواهد بود.

کلام آخر

شما چه مزایای دیگری در خصوص استفاده از توالت فرنگی می دانید که در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ همین طور معایب استفاده از این سیستم را در صورت وجود، عنوان نمایید. منتظر نظرات شما در بخش نظرات وبلاگ گلزار هوم هستیم.

2 thoughts on “مزایای استفاده از توالت فرنگی کدامند؟

  1. محمود گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوب سایتتون
    بنظر من یکی از مهمترین مزایای استفاده از توالت فرنگی اینه که پاهای آدم خسته نمیشه.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *