مقالات کاربردی

چهار نکته برای داشتن یک خانه شیک، زیبا و مدرن

چهار نکته برای داشتن یک خانه شیک، زیبا و مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی در حال حاضر تبدیل به یک علم و هنر شده. افراد مختلفی در حوزه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی مشغول به کار هستند. اما شاید شما بخواهید که با سلیقه‌ی خودتان، بهترین دکوراسیون را داشته باشید. اینکه دکوراسیون داخلی منزل‌تان رنگ و بوی سلیقه‌ی شخصی شما را داشته باشد، بهترین اتفاق ممکن خواهد بود. در حقیقت شما باید با دکوراسیون داخلی منزل خود به دیگران نشان دهید که چه شخصیتی دارد و چه نوع آدمی هستید. در این مطلب قصد داریم تا چهار نکته برای داشتن یک خانه شیک، زیبا و مدرن را بررسی کنیم.

خانه شیک و مدرن

دکوراسیون داخلی منزل شما باید رنگ و بوی شما را بدهد و حاکی از شخصیت‌تان باشد. اما برای این کار نیاز به ایده دارید. گشتن به دنبال ایده‌ی مناسب در مجلات و اینترنت اصلا کار مناسبی نیست. زیرا طرح‌های آماده برای افراد خاص و موقعیت مکانی خاص هستند. شما باید طرح منحصر به فرد خود را داشته باشید و به آن بنازید. پس با ما همراه شوید تا نکات مهم داشتن یک خانه شیک، زیبا و مدرن را با هم بررسی کنیم.

یک رنگ مناسب انتخاب کنید

دکوراسیون داخلی رنگارنگ و نامنظم اصلا ظاهر خوشی ندارد. از این رو به جای انتخاب رنگ‌های مختلف و متعدد، یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید. سپس با کمک دایره رنگ‌ها و قوانین آن، رنگ‌های مناسب را انتخاب نمایید. باید همواره یک رنگ، رنگ اصلی دکوراسیون شما باشد و از چند رنگ مکمل نیز برای جان بخشیدن به فضای خود استفاده نمایید.

زمانی که قصد انتخاب رنگ دیوارها را دارید، بهتر است رنگ‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. رنگ‌های تیره به دکوراسیون داخلی خانه شما ظاهری شکیل می‌دهد و در عین حال می‌توانید با تون رنگ روشن، فضای خود را آرامش‌بخش‌تر کنید.

با الگوهای مختلف بازی کنید

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و شیک، باید با الگوهای مختلف در خانه خود بازی کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از کوسن‌های طرح‌دار یا فرش‌های متنوع استفاده کنید تا به فضای داخلی خود، ظاهری متفاوت ببخشید. طرح‌های هندسی، خال خال یا راه راه می‌توانند به ظاهر دکوراسیون داخلی شما جان دهند. از الگوهای متضاد استفاده کنید تا دکوراسیون خانه شما ظاهری آرام و در عین حال چشم نواز پیدا کند.

از تابلو دیواری بهره ببرید

اگر همیشه به دنبال استفاده از تابلوهای دیواری بوده‌اید، بهترین زمان ممکن برای استفاده از آن، همین لحظه است! یک تابلو دیواری به هر اتاقی می‌تواند شخصیت و ظاهری منحصر به فرد دهد. تابلو دیواری در هر صورت می‌تواند ظاهر خانه شما را بسیار شیک و زیبا کند. شما می‌توانید از تابلوهای ساده و یا خیلی فاخر برای زیباتر کردن خانه خود استفاده کنید. پس حتما در فضاهای اصلی خانه مثل اتاق نشیمن، از زیبایی تابلوهای دیواری بهره‌مند شوید.

از بافت‌های مختلف استفاده کنید

نگران نباشید! از بافت‌های مختلف آزادانه استفاده کنید! انتخاب بافت‌های متفاوت و متضاد در خانه می‌تواند ظاهری بسیار خاص و شکیل به منزل شما ببخشد. از بافت سنگ مرمر، چرم، چوب یا استیل در ترکیب با هم استفاده کنید. تقابل یک فرش پشمی با زمین مرمر و دیوارهای آجری واقعا یک تضاد بسیار زیبا را خلق می‌کند. پس از بافت‌های مختلف در دکوراسیون خود استفاده کنید تا یک دکوراسیون خلاقانه و جدید داشته باشید.

خب همراهان عزیز، به نظر شما کدام یک از این نکات بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شما کمک می‌کند؟ آیا تا به حال نتیجه استفاده از این نکات را به چشم دیده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

در همین زمینه بخوانید: چطور از سرویس بهداشتی به صورت اشتراکی استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *