مقالات کاربردی

انواع روشویی | همه چیز در مورد روشویی سرویس بهداشتی

انواع روشویی

همه چیز در مورد روشویی سرویس بهداشتی! اگر به دنبال تهیه روشویی مناسب برای خانه در حال بازسازی و یا در حال ساخت خود هستید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. درواقع در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با انواع روشویی سرویس بهداشتی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. لازم به ذکر است، سبک‌های روشویی‌ دستشویی تنوع گیج کننده‌ای دارند که البته این موضوع مشکلی پیش نخواهد آورد. اگر شما هم حس ما را داشته باشید، از این تنوع خوشتان خواهد آمد و با اشتیاق انواع آن‌ها را دنبال خواهید کرد.

نکته قابل توجهی که در رابطه با روشویی‌ها وجود دارد این است که زمانی که روشویی خریداری می‌کنید، برای مدت زیادی در سرویس بهداشتی مهمان شما خواهد بود. ممکن است به راحتی توجه‌تان جلب انواع روشویی جدید شود که مد روز هستند؛ اما دقت کنید که مد همه چیز نیست! باید به ویژگی‌ها و کاربردی بودن آن نیز دقت کنید.

در ادامه نکاتی را برای درک سبک‌های مختلف روشویی و انواع نصب آن‌ها بیان می‌کنیم تا بتوانید از تفاوت‌ها و کاربردهای آن‌ها در خانه‌ خود آگاه شوید. جالب است بدانید نکاتی که بیان می‌کنیم، اکثرا نقل قول از طراحان عضو انجمن ملی آشپزخانه و سرویس بهداشتی (NKBA) است.

انواع روشویی

انواع روشویی

تنوعی که در روشویی‌های مختلف وجود دارد، می‌تواند خوب باشد یا بد. مزیتی که دارد این است که این اجازه را به ما می‌دهد که براساس سلیقه و محیط خانه مورد نظر بهترین گزینه را انتخاب کنیم. اما در مقابل، تنوع زیاد باعث می‌شود انتخاب‌مان سخت‌تر شود. ناگفته نماند که به‌دلیل تنوع در طراحی‌ها‌، مدل‌ها، کارایی‌ها و متریالی که روشویی‌های مختلف دارند، قیمت ها هم متفاوت خواهندبود. اما به هر شکل در ادامه این مطلب می‌توانید به خوبی با مدل‌های مختلف روشویی آشنا شوید و انتخابی درست در خرید خود داشته باشید!

  11 روش جرم گیری شیرآلات به بهترین شکل ممکن!

انواع روشویی کابینتی

یکی از انواع روشویی جدید و پرطرفدار، روشویی‌های کابینتی می‌باشند. درواقع، این نوع روشویی‌ها مانند میز کنسول هستند که مدل‌های مختلف کاسه روشویی برروی آن قرار می‌گیرند. این نوع روشویی‌ها گزینه‌ای جذاب و کاربردی برای حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی می‌باشند. از مزایا روشویی کابینتی می‌توان به داشتن فضایی آزاد برای قرار دادن لوازمی چون پمپ مایع دستشویی، جامسواکی و حوله اشاره کرد. طراحی این نوع روشویی‌ها به‌گونه‌ای است که محیط‌های کوچک نیز به نظرتان بزرگ خواهدآمد. این مدل روشویی‌ها در دو نوع زیر در بازار وجود دارند:

معایب روشویی

روشویی کابینتی پایه‌ دار

یکی از مدل‌های روشویی کابینتی، نوع پایه‌دار است. این مدل از روشویی‌ها به سرویس بهداشتی زیبایی منحصربه‌فردی می‌بخشند. این نوع روشو‌یی‌ها سینک‌های دست‌شویی متناسب با خود را دارند؛ اما بسته به سبک خود فضاهای متفاوتی برای جای‌گذاری لوازم دست‌شویی و حمام خواهند داشت. می‌توان گفت این نوع روشویی‌ها، انواع روشویی کوچک و بزرگ را در مدل‌های خود دارند که برای فضاهای مختلف بسیار مناسب هستند. ناگفته نماند که روشویی‌های پایه‌دار در سبک‌های متعددی موجود هستند، اما اغلب برای ایجاد ظاهری کلاسیک و سنتی به کار می‌روند.

روشویی کابینتی دیواری

نوع دیگری از روشویی‌های کابینتی، انواع روشویی دیواری می‌باشد. درواقع این مدل از روشویی‌های کابینتی بدون آن که با زمین تماس داشته باشند، برروی دیوار نصب می‌شوند. بسیاری از افراد روشویی‌های کابینتی دیواری را به خاطر طراحی مینیمال و مدرنی که دارند انتخاب می‌کنند. ظاهر این مدل روشویی‌ها از شلوغی و درهم‌ریختگی جلوگیری می‌کند؛ از این‌ رو هم مدرن شمرده می‌شوند و هم کاربردی. پیشنهاد می شود درباره راهنمای خرید روشویی بخوانید.

مزایا روشویی

استاندارد نصب روشویی کابینتی دیواری

در نصب روشویی کابینتی دیواری می‌بایست شیرآلات و سینک درست هم‌راستای هم باشند؛ تا همه چیز در مرکز، هماهنگ باهم قرار بگیرند. بنابراین توصیه می‌شود که برای نصب، حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. شیر آب باید حدود 25 سانتی‌متر بالاتر از روشویی باشد، به میزانی که بتوانید بدون ایجاد پاشش آب دست و صورت خود را بشویید.

مزایا روشویی کابینتی دیواری

1. روشویی‌ کابینتی دیواری یکی از انواع روشویی می‌باشد که میان افراد بسیار محبوب‌تر هستند. چون می‌توانید آن‌ها را در هر ارتفاعی که تمایل داشته باشید، نصب کنید.

2. از طرفی یکی دیگر از مزایا روشویی کابینتی دیواری را می‌شود صرفه‌جویی در فضا نام برد.

3. با توجه به مدل‌های مختلف روشویی دیواری می‌توان گفت که استفاده از شیر روشویی توکار به همراه روشویی دیواری، جذابیت بسیاری را به همراه خواهد داشت.

درصورتی که از هر نوع روشویی کابینتی بدون کاسه استفاده کنید، لازم است یک کاسه روشویی متناسب با طراحی کابین و دکوراسیون سرویس بهداشتی‌تان انتخاب کنید؛ که در ادامه بیش‌تر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

قیمت انواع روشویی

بهترین انواع روشویی کابینتی

از بهترین انواع روشویی کابینتی موجود در بازار می‌توان کابین روشویی کاسالورا را نام برد. روشویی کابینتی‌های کاسالورا که با استفاده از بهترین متریال خارجی و به دست مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و اجرا می‌شوند، در فروشگاه گلزارهوم موجودند. اگر میخواهید در مورد راهنمای خرید توالت فرنگی اطلاعات بیشتری داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله نکات خرید توالت فرنگی را مطالعه کنید.

  10 ایده مهم طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن - گلزار هوم

انواع کاسه روشویی

انواع کاسه روشویی نیز به اندازه‌ مدل‌های روشویی رایج هستند. کاسه روشویی دستشویی ممکن است در شکل‌های مختلفی طراحی شده باشد:

  • مربعی
  • دایره‌ای
  • مستطیلی
  • و …

جالب است بدانید در ساخت این نوع سینک‌های دستشویی، از مواد خاصی استفاده می‌شود؛ مانند:

  • سنگ
  • شیشه
  • چینی
  • مس
  • و …

انواع روشویی جدید

این مدل از سینک‌ها با توجه به سلیقه و کاربرد مورد نظر، برروی انواع روشویی کابینتی قرار می‌گیرد. کاسه روشویی‌ها انواع مختلفی دارند؛ که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته شده‌اند. به‌عنوان مثال انواع کاسه روشویی‌های موجود در فروشاه اینترنتی گلزارهوم متعلق به دو برند معتبر زیر هستند:

1. برند بوچی (تحت لیسانس ایتالیا و ساخت ترکیه) که از طراحی و رنگ‌بندی بسیار متنوعی برخوردار است.

2. برند الپس (تحت لیسانس اسپانیا) که طرح‌های مدرن و متنوعی دارد.

اما به‌طور کلی انواع کاسه روشویی را می‌توان به گروه‌های اصلی زیر تقسیم کرد:

انواع کاسه روشویی‌ توکار

از انواع روشویی‌‌ های جدید، روشویی‌های توکار هستند. بعضی از مدل‌های روشویی توکار به سادگی نصب می‌شوند. این سادگی به خاطر لبه یا حاشیه‌ای است که در بالای سطح کابینت روشویی قرار می‌گیرد. روشویی‌های توکار در جنس‌های استیل ضدزنگ، چینی یا گرانیت وجود دارند.

گاهی کاسه روشویی توکار صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها به دنبال دارد. در واقع یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت ها متعلق به این نوع روشویی‌ها می‌باشد. به همین دلیل، معمولاً استفاده از این روشویی‌ها در سرویس‌های بهداشتی مقرون به‌صرفه خواهد بود. اگر بخواهید بدون این‌که سطح پیشخوان را تغییر دهید ارتفاع روشویی را بالا بیاورید، می‌توانید این مدل روشویی را انتخاب کنید. روشویی توکار، نمایی جالب و نقطه‌ کانونی زیبایی به محل نصب خود می‌بخشد.

مزایا روشویی توکار یا زیرسنگی

  • در این نوع روشویی‌ها، لبه و حاشیه‌ای وجود ندارد و جریان آب از شیر مستقیما وارد سینک می‌شود.
  • تمیز کردن و تمیز نگه داشتن ساده و راحت آن
  • اشغال فضای کم‌تر نسبت به کاسه‌های روکار که روی انواع روشویی‌ های کابینتی قرار می‌گیرند
  • امکان استفاده حداکثری از فضای کانتر انواع رو شویی
  • نصب آسان

طراحی انواع روشویی زیرسنگی

طرح‌های انتخابی برای روشویی زیرسنگی، معمولاً به صورت مستطیل، دایره و بیضی است. از این‌رو یکی از معایب روشویی زیرسنگی را می‌توان تغییر سخت مدل‌های متناسب با آن دانست! درواقع وقتی که آن را نصب کنید، برداشتن آن برای تغییر مدل به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انواع روشویی کوچک

انواع کاسه روشویی ایستاده

روشویی‌های ایستاده درواقع یک نوع روشویی هستند که پایه آن به صورت یک‌سره از سینک دست‌شویی تا روی زمین می‌باشد. این نوع روشویی‌ها یک کاسه روشویی هستند که بدون نیاز به قرار گرفتن برروی کابین یا سطح دیگری، به‌صورت مستقل روی زمین قرار می‌گیرند. پایه‌های این نوع روشویی‌ها می‌توانند با خود روشویی هم‌جنس باشند یا جنس متفاوتی داشته باشند! درواقع می‌توان گفت که این مدل به نوعی می‌تواند در دسته کاسه‌های روشویی نیز قرار گیرد.

مزایا روشویی ایستاده

یکی از مزایا روشویی ایستاده این است که می‌توان به‌راحتی آن را در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار داد؛ در نتیجه می‌توانیم آن را در دسته انواع روشویی کوچک قرار دهیم.

روشویی ایستاده

انواع کاسه روشویی روکار

استفاده از روشویی روکار علاوه‌بر زیبایی منحصربه‌فردی که به محیط سرویس بهداشتی می‌دهد، امکان استفاده بهتر از شیرآلات توکار را نیز فراهم می‌کند. شیرآلات توکار به دلیل نصب در داخل دیوار و اشغال فضای بسیار کم، درصورت استفاده با کاسه روکار زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشند. البته درصورتی که نخواهید از شیرآلات توکار استفاده کنید، بهتر است شیر روکاری که برای این نوع کاسه روشویی در نظر می‌گیرید، یک شیر پایه بلند باشد.

انواع کاسه روشویی روکار

  بهترین عکس و مدل های سرویس بهداشتی لاکچری 2024

کلام آخر

در بازسازی خانه‌ها و یا ساخت خانه‌های جدید، سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها جزو مهم‌ترین فضاها هستند. چنین فضاهایی از لحاظ زیبایی و اندازه، بسیار حائز اهمیت‌اند؛ از طرفی زیبایی و کاربرد تجهیزات داخل آن‌ها نیز مواردی هستند که نیاز به توجه خاصی دارند. از آن‌جایی که انواع روشويي ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات در سرویس‌ها هستند، انتخاب مناسب از میان تنوع روشویی‌ها ممکن است کمی دشوار باشد. ما در این مقاله سعی کردیم موارد مهم و قابل توجه را در رابطه با انواع روشویی سرویس‌ها به شما ارائه دهیم؛ که امیدواریم در انتخاب روشویی به شما عزیزان کمک کند.

برخی از سوالات متداول

انواع روشویی کدامند؟

روشویی کابینتی که خود شامل دو مدل روشویی کابینتی پایه‌دار و دیواری می باشد - روشویی‌های ایستاده - روشویی‌های توکار و‌ روکار.

بهترین انواع روشویی کابینتی کدامند؟

از بهترین انواع روشویی کابینتی موجود در بازار می‌توان کابین روشویی کاسالورا را نام برد. روشویی کابینتی‌های کاسالورا با استفاده از بهترین متریال خارجی و به دست مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و اجرا می‌شوند.

2 thoughts on “انواع روشویی | همه چیز در مورد روشویی سرویس بهداشتی

  1. یزدی گفت:

    سلام خیلی عالی بود، ممنونم
    روشویی سرویس بهداشتی بهتره کابینتی باشه که یه سری چیزا رو بشه داخلش گذاشت.

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *