مقالات کاربردی

بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی و انواع آن

سیستم تخلیه توالت فرنگی

زمانی که قصد خرید توالت فرنگی جدید را داریم، یکی از فاکتورهایی که باید درنظر داشته باشیم، سیستم تخلیه توالت فرنگی است. درواقع سیستم‌های مختلف تخلیه به‌دلیل تفاوت‌هایی که دارند می‌توانند در انتخاب ما تاثیرگذار باشند. این موضوع باعث می‌شود آشنایی با انواع آن‌ها، از نکات قابل توجهی باشد که پیش از خرید توالت فرنگی باید به آن‌ توجه کنیم. اهمیت سیستم‌های تخلیه در کارایی توالت فرنگی و تنوع در آن‌ها، این موضوع را برای خریداران مهم می‌کند. بنابراین اگر شما هم برای سرویس بهداشتی‌های خانه خود و یا محل کار به دنبال خرید توالت فرنگی مناسب هستید در این مطلب با ما همراه شوید؛ چراکه در ادامه باهم با انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی (انواع تخلیه توالت فرنگی) به همراه مزایا و معایب هرکدام آشنا می‌شویم.

انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

همان‌طور که پیش‌تر خواندید، شناخت انواع سیستم‌های تخلیه یکی از مهم‌ترین نکات در خرید توالت فرنگی است؛ چراکه اطلاعات لازم از نحوه تخلیه دستشویی فرنگی و البته مصرف آب آن را به ما می‌دهد. درواقع نحوه تخلیه و سیفون توالت فرنگی دارای مدل‌های متفاوتی است که تفاوت آن‌ها در نحوه عملکردشان و البته میزان آب مصرفی آن‌ها می‌باشد. این موارد در مکان‌هایی که توالت فرنگی را قرار است استفاده کنیم – مانند سرویس مهمان، اتاق خواب و یا محل کار – بسیار حائز اهمیت هستند.

هم‌چنین برای مکان‌هایی که میزان مصرف آب پراهمیت است، این نکات نقش پررنگ‌تری خواهند داشت. درنتیجه دانستن تفاوت این سیستم‌ها به ما کمک می‌کند درست‌ترین انتخاب را برای سرویس بهداشتی مکان مورد نظر داشته باشیم. و اما انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی:

تخلیه توالت فرنگی

سیستم تخلیه توالت فرنگی: واترجت (Water Jet Flushing System)

اولین سیستم تخلیه‌ای که به آن می‌پردازیم یکی از سیستم‌های رایج در توالت فرنگی‌های امروزی است. این مدل تخلیه درواقع سیستمی ترکیبی است؛ ورودی ریزشی و تخلیه شوتینگ. نحوه عملکرد این واترجت به‌این‌صورت است که آب از کانالی در مخزن آب به شوتینگ تعبیه شده در عمق کاسه هدایت می‌شود.

به عبارتی دیگر در زیر نشیمن‌گاه توالت سوراخ‌هایی تعبیه شده است که آب به‌صورت ریزشی (یا آبشاری) به کاسه توالت ورود پیدا کرده و سطح آن را پاک می‌کند. در قسمت انواع خروجی توالت فرنگی نیز آب به‌صورت پرتاب شدن تخلیه می‌شود. بخش اول (ورودی آب) مانند سیستم تخلیه واش دان که در ادامه به آن می‌پردازیم است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره راهنمای نصب توالت فرنگی را بخوانید.

  توالت فرنگی برای فضای کوچک + آیا توالت فرنگی در فضای مجزا مناسب است ؟

4 مزایا سیستم تخلیه توالت فرنگی: واترجت

  1. تخلیه آب در زمان کوتاه
  2. استفاده از حجم آب نسبتا کم‌تر
  3. صدای نسبتا کم‌تر هنگام تخلیه
  4. سیستم دو زمانه (حجم آب کم و زیاد)

3 معایب سیستم تخلیه توالت فرنگی: واترجت

  1. خروجی نسبتا کوچک‌تر
  2. امکان گرفتگی نسبتا بالا
  3. بروز اختلال در عملکرد (درصورت تراز نبودن توالت)

انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

سیستم تخلیه توالت فرنگی: ریزشی (Wash Down Flushing System)

یکی دیگر از انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی، سیستم تخلیه واش دان یا ریزشی است. در این مدل تخلیه، آب در ابتدا از خروجی مخزن آب به سوراخ‌های لبه‌‌های داخلی کاسه توالت فرنگی هدایت می‌شود. سپس با فشار زیاد از سوراخ‌هایی که زیر لبه توالت با فاصله مشخص قرار گرفته‌اند خارج می‌شود. در این سیستم عمل شستشو از بالا به پایین به‌صورت آبشاری انجام می‌شود. سیستم تخلیه واش دان اکثرا در توالت‌ فرنگی‌های دوتکه استفاده می‌شود. استفاده از سیستم تخلیه واش دان در توالت فرنگی وال هنگ نیز بسیار رایج است.

برای خرید انواع توالت های فرنگی وال هنگ و شیرآلات بهداشتی باکیفیت، به فروشگاه اینترنتی گلزارهوم مراجعه کنید.

2 مزایا سیستم تخلیه توالت فرنگی: ریزشی

  1. تمامی سطح داخلی کاسه توالت را از بالا تا پایین پاک می‌کند
  2. احتمال گرفتگی در آن بسیار پایین است

2 معایب سیستم تخلیه توالت فرنگی: ریزشی

  1. مصرف آب بالا
  2. صدای بسیار بالا هنگام تخلیه

  نحوه نصب شیر روشویی توکار + فیلم آموزش نصب شیر روشویی توکار

سیستم تخلیه توالت فرنگی: توربوجت (Turbo Jet Flushing System)

نام این مدل سیستم تخلیه شاید شما را یاد مدل‌های واترجت بیاندازد! باید بگویم که این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی نیز از مکانیزم شوتینگ بهره‌مند است. این سیستم همانند سیستم واترجت برای تخلیه آب از مکانیزم شوتینگ استفاده می‌کند اما با این تفاوت که ورودی آب به داخل کاسه توالت نیز از این مکانیزم استفاده می‌کند. درواقع به‌جای آبریز معمولی که در تخلیه واش داون استفاده شده، دو کانال شست‌وشوی مجهز به عملکرد شوتینگ در زیر لبه‌های کاسه قرار دارند که به‌صورت هم‌زمان عمل می‌کنند. درنتیجه آب به‌صورت پرتابی وارد کاسه شده، درون آن را باسرعت تمیز کرده و به همان نحوه پرتابی از خروجی تخلیه می‌شود.

2 مزایا سیستم تخلیه توالت فرنگی: توربوجت

  1. تخلیه آب در زمانی بسیار کوتاه
  2. مصرف آب بسیار کم‌تر نسبت به سایر سیستم‌های تخلیه

2 معایب سیستم تخلیه توالت فرنگی: توربوجت

  1. امکان گرفتگی لوله نسبتا بالا
  2. امکان اختلال در عملکرد تخلیه درصورت درست نصب نشدن توالت

بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی

سیستم تخلیه توالت فرنگی: گردابی (Vortex Flushing System)

و اما آخرین مدل معرفی شده از انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی، سیستم تخلیه گردابی است. در این سیستم، آب از طریق مجرای ورودی آب که در زیر لبه‌های نشیمن‌گاه توالت قرار دارد به‌صورت متفاوتی از مخزن آب به درون کاسه وارد می‌شود. متفاوت بودن آن به‌دلیل عمل چرخشی است که در درون کاسه ایجاد می‌کند. درواقع آب به‌صورت گردابی در کاسه توالت می‌چرخد و عملیات شست‌وشو را انجام می‌دهد. سپس از طریق خروجی تعبیه شده تخلیه می‌شود. پیشنهاد می شود درباره راهنمای خرید توالت فرنگی بخوانید.

2 مزایا سیستم تخلیه توالت فرنگی: گردابی

  1. شست‌وشوی داخلی کاسه را نسبتا بهتر انجام می‌دهد
  2. صدای نسبتا کمی هنگام استفاده ایجاد می‌کند

3 معایب سیستم تخلیه توالت فرنگی: گردابی

  1. زمان تخلیه نسبتا بیش‌تر
  2. حجم آب مصرفی نسبتا بیش‌تر
  3. امکان گرفتگی بسیار بالا

پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره طرز استفاده از توالت فرنگی تاشو را بخوانید.

مزایا سیستم تخلیه توالت فرنگی

انتخاب بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی

درست مانند محصولات دیگر، انتخاب بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی کاملا به نظر، نیاز و بودجه شخصی شما مربوط است. اما با شناخت انواع مختلف آن و مزایا و معایبی که هرکدام دارند، می توانید بهتر در این مورد تصمیم‌گیری کنید. مواردی که در هنگام انتخاب میان آن‌ها باید در نظر بگیرید این است که آن توالت فرنگی را برای استفاده در چه مکانی در نظر گرفته‌اید؟ سرویس بهداشتی مهمان در خانه؟ سرویس بهداشتی مستر اتاق خواب؟ سرویس بهداشتی عادی برای استفاده کل خانواده در خانه؟ سرویس بهداشتی محل کار؟ و یا سایر موارد.

باید درنظر داشته باشید که برای مکان‌های پراستفاده – مانند سرویس مهمان – گرفتگی لوله، صدای کم‌تر و شست‌وشوی بهتر نکات قابل توجه‌تری در انتخاب هستند. اما درصورتی‌که برای مکان‌هایی با استفاده کم‌تر – مانند سرویس اتاق خواب – مواردی مانند صدای کم‌تر و یا گرفتگی لوله کم‌تر حائز اهمیت خواهند بود. در رأس تمام این موارد نیز بودجه شما قرار می‌گیرد. در مورد تعویض درب توالت فرنگی بیش‌تر بدانید.

  مزایای استفاده از توالت فرنگی کدامند؟

مقاله در یک نگاه

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در وب‌سایت یا فروشگاهی به توالت‌های فرنگی با انواع مختلف سیستم تخلیه برخورد کرده باشید. اما ممکن است تفاوت آن‌ها را به‌درستی ندانسته باشید و موفق به انتخاب مناسب نشده باشید. در مقابل با شناخت انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی به همراه مزایا و معایب آن‌ها، می‌توانید تفاوت میان آن‌ها را بهتر درک کرده و انتخاب مناسب‌ تری برای خرید داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم چهار مدل از رایج‌ترین سیستم‌های تخلیه را به همراه مزایا و معایبی که هرکدام دارند در دسترس شما قرار دهیم. به‌این‌صورت که بتوانید با شناخت آن‌ها انتخاب بهتری در خریدتان داشته باشید.

شما با درنظر گرفتن نکات بررسی شده به همراه بودجه موردنظر و مکانی که توالت را می‌خواهید برای آن تهیه کنید، می‌توانید ایده‌آل‌ترین انتخاب را داشته باشید. شما چه نظری دارید و کدام مدل را از میان این موارد بهتر می‌دانید؟ نظرات خود را درباره سیستم توالت فرنگی ، مکانیزم تخلیه توالت فرنگی با ما و دیگر کاربران وبلاگ در میان بگذارید. برای خرید توالت فرنگی‌های وال‌هنگ شکیل و با کیفیت به فروشگاه اینترنتی گلزارهوم مراجعه کنید.

برخی از سوالات متداول :

انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی کدام است؟

1. سیستم تخلیه واترجت (Water Jet Flushing System) 2. سیستم تخلیه توربوجت (Turbo Jet Flushing System) 3. سیستم تخلیه ریزشی (Wash Down Flushing System) 4. سیستم تخلیه گردابی (Vortex Flushing System)

بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی کدام است؟

درست مانند محصولات دیگر، انتخاب بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی کاملا به نظر، نیاز و بودجه شخصی مربوط می‌باشد. اما با شناخت انواع مختلف آن و مزایا و معایبی که هرکدام دارند، می‌توانید بهتر در این مورد تصمیم‌گیری کنید.

5 thoughts on “بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی و انواع آن

  1. آرش گفت:

    احسنت. تا الان مطلب شما صحیحترین مطلبی بوده که در مورد تقسیم بندی توالتهای فرنگی دیدم. اغلب توضیحات عجیب و غریب راجع به ایجاد خلا می دهند که غلط است.

    پیشنهاد می کنم تقسیم بندی دقیقتری داشته باشین مبنی بر اینکه تخلیه کاسه مستقلا انجام می شه یا کمکی داره. در تخلیه مستقل آب مستقیما از مخزن وارد کاسه می شه. اینکه چطور وارد می شه تقسیم بندی فرعی است. مثلا دور کاسه یک مجرای سوراخ دار وجود داره یا یک کانال سرتاسری یا لوله هایی که گرداب ایجاد کنن.
    در تخلیه کمکی، بخشی از آب مخزن از یک مجرای دیگر وارد سیفون می شه زیر کاسه می شه و در مسیر تقریبا مستقیم به راهش ادامه می ده. این جریان آب زمانی که از زیر کاسه عبور می کنه باعث ایجاد مکش در کاسه می شه. برای پایدار ماندن مکش، به کاسه هم آب تزریق می شه که باز می تونه به انواع روشها مشابه روش تخلیه مستقل انجام بشه. این آب حکم شستشوی کاسه رو هم داره.
    در مورد مقایسه مصرف آب روش تخلیه مستقل و کمکی، منابع مختلف نظرات بعضا متضادی دادن. به نظرم در ایران، با توجه به اینکه فلاش تانک یکسانی روی هر دو مدل توالت نصب می کنیم، عملا تفاوتی در مصرف آب نداشته باشیم.

  2. متین گفت:

    بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی سیستم گردابی هستش

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از نظر شما

  3. iqra aziz گفت:

    به خوبی سازماندهی شده، آموزنده، و راهنمای ایده. من آن را دوست دارم و از زحماتی که برای این پست وبلاگ انجام داده اید قدردانی می کنم. با تشکر از شما

    1. mahnaz.golzar@golzarhome.com گفت:

      از توجه شما سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *