مقالات کاربردی

توالت فرنگی برای فضای کوچک + آیا توالت فرنگی در فضای مجزا مناسب است ؟

توالت فرنگی برای فضای کوچک

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد حین طراحی سرویس بهداشتی پیش بیاید، این است که آیا توالت فرنگی در فضای مجزا و کوچک خوب است؟ البته این تصمیم‌گیری زمانی اتفاق می‌افتد که فضای کافی برای قرار دادن توالت فرنگی در یک محوطه جداگانه وجود داشته باشد. درغیراین‌صورت امکانی برای تصمیم‌ گرفتن برای مجزا کردن فضای توالت وجود نخواهد داشت. وقتی که تصمیم می‌گیریم خانه خود را نوسازی و در آن تحولاتی ایجاد کنیم، طبیعتاً به سراغ طراحی‌های مدرن و به‌روز می‌رویم.

در فضای سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها، یکی از طرح‌های نوین ایجاد فضایی کوچک برای توالت فرنگی است. این مدل فضاسازی می‌تواند جلوه‌ای متفاوت و جدید به سرویس بهداشتی یا حمام خانه ببخشد. اما سوال اینجاست که آیا این نوع طراحی، انتخاب خوبی برای خانه ما می‌باشد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در کنار هم به بررسی این موضوع بپردازیم.

توالت فرنگی در فضای مجزا

در نظر گرفتن توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا

اگر برایتان سوال پیش آمده که منظور از مکان مجزا برای توالت فرنگی دقیقا چیست؟ باید بگوییم که این فضای کوچک یک اتاقک مجزا می‌باشد که بخش قرارگیری توالت را از سایر بخش‌های سرویس بهداشتی یا حمام جدا می‌کند. اما چگونه توالت فرنگی برای فضای کوچک به صورت مجزا در نظر بگیریم؟

اولین گام در نصب توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا

گام اول در قرار دادن توالت فرنگی در فضای مجزا، در نظر گرفتن فضای حمام یا فضای سرویس بهداشتی خانه می‌باشد. درصورتی‌که در سرویس بهداشتی منزل‌مان فضای لازم برای توالت فرنگی مجزا وجود داشته باشد، بهترین پیشنهاد قرار دادن توالت فرنگی در فضای کوچک و مجزا در آن می‌باشد. این موضوع حین برنامه‌ریزی کردن برای نوسازی خانه به راحتی قابل انجام است. درواقع می‌توانید خودتان با یک بررسی کلی و یا با کمک گرفتن از طراح داخلی به این نتیجه برسید؛ آیا سرویس بهداشتی یا سرویس حمام منزل‌تان فضای مناسبی برای ایجاد فضای توالت فرنگی در حمام یا سرویس بهداشتی دارد یا خیر!

اگر می خواهید در مورد راهنمای خرید دوش حمام  بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله انواع دوش حمام را مطالعه کنید.

  10 تکنیک رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی

قرار دادن توالت فرنگی در فضای کوچک و مجزا در حمام

زمانی‌که محیط حمام به اندازه کافی بزرگ باشد، علاوه‌بر داشتن فضایی مناسب برای تجهیزات حمام دارای فضای لازم برای توالت فرنگی نیز خواهد بود. درآن‌صورت می‌توان یک توالت فرنگی برای فضای کوچک در آن نیز در نظر گرفت. این موضوع در شرایطی که فاصله‌ای منطقی میان موقعیت توالت فرنگی و تجهیزات حمام وجود داشته باشد، عالی خواهد بود. اما، طراحی که برخی اوقات انجام شده و توالت فرنگی به شکلی چسبیده و بسیار نزدیک به دوش حمام جای می‌گیرد، به‌هیچ‌وجه جالب نیست. پیشنهاد می شود وال هنگ چیست را بخوانید.

فضای لازم برای توالت فرنگی

قرار دادن توالت فرنگی در فضای کوچک و مجزا در سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی ما نیز می‌توانیم توالت فرنگی در فضایی مجزا قرار دهیم. به‌این‌صورت می‌توانیم دو سرویس بهداشتی، یکی ایرانی و یکی فرنگی، در کنار هم داشته باشیم. درغیراین‌صورت نیز می‌توانیم یک توالت مجزا از قسمت روشویی تعبیه کنیم. اما برای قرار دادن توالتی مجزا، درست مانند محیط حمام، به بررسی فضای موجود در سرویس نیاز خواهیم داشت.

اگر محیط سرویس به‌گونه‌ای باشد که فضای کوچکی برای توالت فرنگی موجود باشد، در‌این‌صورت می توانیم از آن فضا برای قرار دادن توالتی مجزا استفاده کنیم! که از بهترین انواع توالت فرنگی خارجی می‌توان توالت فرنگی المپیا ساخت کشور ایتالیا را به شما معفی کنیم. این نوع توالت با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردش به همراه 5 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم موجود است.

6 مزایا داشتن توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا

1. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شدیدا عجله داشته باشید و بخواهید از کاسه روشویی استفاده کنید. ولی زمانی‌که می‌رسید، می‌بینید که کسی زودتر از شما سرویس را اشغال کرده است. به‌این‌ترتیب باید منتظر بمانید تا نفر قبلی کارش تمام شود و از سرویس بهداشتی بیرون بیاید. زمانی‌که در این میان از بین می‌رود ممکن است باعث دیر رسیدن به یک مصاحبه‌ کاری و یا کلاس درس مهم شود. اما درصورت وجود توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا بودن توالت‌ها از یک‌دیگر و از قسمت روشویی، دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.

2. مدیر یک شرکت طراحی سرویس بهداشتی گفته است که همیشه توالت فرنگی در اتاقکی مجزا را برای توالت فرنگی مستر پیشنهاد می‌دهد. در این نوع از طراحی به فردی که از توالت استفاده می‌کند، احساس راحتی بیش‌تری می‌دهد. درعین‌حال، همسر او نیز می‌تواند از بخش‌های دیگر سرویس مستر، مانند روشویی یا حمام استفاده کند. این موضوع درحالی‌ست که اگر این فضای کوچک برای توالت فرنگی وجود نداشت، ممکن بود طرفین در معذوریت قرار بگیرند. درآن‌صورت، نمی‌توانستند در مواقع ضروری هم‌زمان کارشان را انجام دهند. درواقع جداسازی که می‌توان با چنین فضای کوچکی انجام داد کمک شایانی در استفاده روزمره سرویس‌ها به ما خواهد کرد. پیشنهاد می شود درباره سیستم تخلیه توالت فرنگی بخوانید.

فضای مناسب برای نصب توالت فرنگی

3. حتی گاهی این امکان وجود دارد که هر سرویس بهداشتی دو اتاقک مجزا برای توالت‌ها داشته باشد. این دو اتاقک می‌توانند جدا از روشویی قرار گیرند. به این شکل دو فرد می‌توانند هم‌زمان در دستشویی، بدون ایجاد مزاحمت برای یک‌دیگر قرار بگیرند!

4. علاوه بر آسایش و راحتی که این فضای کوچک برای توالت فرنگی در سرویس‌ها ایجاد می‌کند، می‌تواند طراحی شیک‌تر و مدرن‌تری را به سرویس‌ها ببخشد. در نتیجه، در نوسازی خانه کمک بسیاری به ما خواهد کرد!

5. به گفته‌ طراحان سرویس‌های بهداشتی، توالت فرنگی برای فضای کوچک به‌صورت مجزا به آرامی تبدیل به مد خواهد شد. این سبک از طراحی درواقع برگرفته از سبک و سیاق اروپایی است که درحال همه‌گیر شدن می‌باشد. قسمت‌هایی مانند روشویی و یا دوش حمام دل‌بازتر می‌شوند؛ و قسمت‌های مربوط به کارهای خصوصی‌ بسته‌تر می‌شوند. درمورد طراحی سرویس بهداشتی لوکس بیشتر بدانید.

6. یکی دیگر از مزایای توالت فرنگی مجزا در سرویس‌ بهداشتی این است که فاصله‌ای بین توالت و بخش کمدهای روشویی کابینتی و مسواک‌ها به‌وجود می‌آورد. اما چرا این موضوع مهم است؟! به گفته‌ دکتر چارلز گربا – میکروب شناسی از دانشگاه آریزونا – نباید مسواک‌ها را نزدیک توالت نگاه داشت.

به‌دلیل آن‌که وقتی سیفون یا فلاش تانک کشیده می‌شود، مواد غیر بهداشتی در هوا پاشیده می‌شوند و ممکن است برروی مسواک‌ها و سایر لوازم پخش شوند! اگر توالت فرنگی در فضای کوچک و مجزایی قرار بگیرد، مسواک‌ها و دیگر لوازمی که در سرویس بهداشتی می‌گذارید، در فاصله‌ای ایمن از توالت خواهند بود. این موضوع در بهداشت و سلامتی نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

توالت فرنگی کوچک

2 معایب داشتن توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا

1. اتاقک کوچک توالت می‌تواند ترس از فضای بسته را برانگیزد. دراین‌جا سوال پیش می‌آید که فضای لازم برای توالت فرنگی چقدر است؟ به گفته‌ طراحان سرویس بهداشتی، فضای زیادی نمی‌گیرد و می‌توان توالت فرنگی را برای فضای کوچک استفاده کرد و نیاز به تعبیه فضایی بزرگ ندارد. اما اگر بیش از اندازه فضای آن کوچک باشد، ممکن است به آدم احساس ترس از فضای بسته بدهد.

هم‌چنین مشکل دیگر اتاقک توالت فرنگی این است که گاهی ممکن است فضای ارزشمندی را اشغال کند که می‌توانست برای کار دیگری استفاده شود. به همین جهت بهتر است به جای توالت فرنگی زمین از نوع دیواری آن استفاده کنید تا فضای کم‌تری اشغال شود. به نظر می‌رسد نصب انواع وال‌هنگ در سرویس بهداشتی بهترین گزینه باشد.

  روش تعویض درب توالت فرنگی | طریقه نصب درب توالت فرنگی

2. بعضی اوقات هم می‌شود از فضای اتاقک توالت فرنگی برای منظور بهتری استفاده کرد. برای همین دلیل در بعضی مواقع، اتاقک توالت از سرویس‌های بهداشتی مستر برداشته می‌شوند تا فضا بازتر شود. هم‌چنین، در برخی موارد ایجاد فضای کوچک برای توالت فرنگی مجزا می‌تواند فضای مهمی را اشغال ‌کند و حس گرفتگی به سرویس بهداشتی ‌دهد.

با وجود این موضوع، یک راه‌حل برای این نوع موقعیت‌ها وجود دارد. وقتی فضای سرویس بهداشتی اجازه نمی‌دهد اتاقکی مخصوص توالت فرنگی ایجاد کنید، می‌توانید از پارتیشن یا وسیله‌ای دیگر استفاده کنید و دید توالت را ببندید. به این ترتیب فردی که از توالت استفاده می‌کند فضای لازم را خواهد داشت. پیشنهاد می شود راهنمای خرید توالت فرنگی را بخوانید.

فضای اتاقک توالت فرنگی

3 نکته مهم درباره توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا

1. اتاقک توالت فرنگی مجزا می‌تواند بسته به نیاز، تمایل و امکانات شما کوچک یا بزرگ باشد. با وجود این، همیشه وقتی می‌‌خواهید فضای زیادی را به آن اختصاص دهید، به فکر ارزش آن در فروش هم باشید. خریداران خانه ممکن است علاقه‌ای به داشتن توالت فرنگی در فضای کوچک نداشته باشند، چرا که ممکن است فضای ارزشمندی را از سرویس بهداشتی اشغال کند.

2. درواقع در طراحی این فضا باید دقت کنیم که تا حد ممکن استفاده بهینه از محیط را ببریم و با استفاده از وسیله‌های مختلف آن را دلباز نگه داریم. همان‌طور که باید متوجه شده باشید، این اتاقک در واقع اتاقی کوچک در داخل اتاقی دیگر است، اما نباید در طراحی سرسری و بی‌دقت عمل کرد. انواع مختلف کاغذ دیواری‌های زیبا برای سرویس بهداشتی وجود دارد که می‌توانند جلوه‌ای زیبا و مدرن به سرویس بهداشتی بدهند.

در شیشه‌ای برفکی یک گزینه‌ دیگر برای جلوه بخشیدن به محیط توالت فرنگی در فضای مجزا می‌باشد. این گزینه باعث می‌شود که این محیط خیلی بسته، تاریک و گرفته به نظر نرسد. هم‌چنین دقت در استفاده از شیرآلات سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری را در دیزاین این بخش دارد.

3. سرویس بهداشتی به تنهایی روشنایی‌های خودش را خواهد داشت. اما دقت کنید که وقتی از توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا استفاده کنید، درب آن بسته خواهد شد و ممکن است نور کافی نداشته باشد! بنابراین در نظر داشته باشید که نور کافی در این محل تعبیه گردد. به‌علاوه، اگر مشکل فضا دارید، می‌توانید درب‌های کشویی به‌کار ببرید. هم‌چنین می‌توانید در این محیط از توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ نیز استفاده کنید که این امر نیز باعث اشغال فضای کم‌تر خواهد شد.

برای خرید وال هنگ و توالت فرنگی دیواری می‌توانید در صفحه چینی‌آلات بهداشتی گلزارهوم، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

توالت فرنگی مستر

مقاله در یک نگاه

اگر خانه‌ای داریم که مدت نسبتا زیادی است که در آن زندگی می‌کنیم، نوسازی آن به یکی از موضوعات مهم و قابل تامل تبدیل می‌شود. نکات مهمی که در نوسازی خانه معمولا قابل توجه است مواردی چون ایجاد جلوه‌ای نوین، اضافه کردن آسایش و استفاده حداکثری از فضا می‌باشد. دو مورد از محیط‌هایی که می‌توانیم تغییرات قابل توجهی را در آن‌ها ایجاد کنیم سرویس بهداشتی و حمام هستند.

  مزایای استفاده از توالت فرنگی کدامند؟

یکی از تغییراتی که می‌تواند باعث به‌روز شدن، آسایش بیش‌تر و استفاده بهینه از فضای آن‌ها شود، تعبیه اتاقک در آن‌هاست؛ می توان توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزای آن استفاده کرد. اما این فضای مجزا در کنار مزایایی که دارد، دارای معایب و نکات قابل توجهی نیز می‌باشد. از این‌رو، ما در این مقاله به آن‌ها پرداختیم تا به شما همراهان عزیز در تصمیم‌گیری کمک کند. علاوه‌بر این، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما در خصوص راهنمای نصب توالت فرنگی را مطالعه نمایید.

شما چه ایده‌ای در این خصوص دارید و کدام یک از الگوهای فوق را برای سرویس بهداشتی و حمام منزل خود ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ گلزارهوم در میان بگذارید. همین‌طور می‌توانید این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول

مزایای داشتن توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا چیست؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شدیدا عجله داشته باشید و بخواهید از کاسه روشویی استفاده کنید. ولی زمانی‌که می‌رسید، می‌بینید که کسی زودتر از شما سرویس را اشغال کرده است. به‌این‌ترتیب باید منتظر بمانید تا نفر قبلی کارش تمام شود و از سرویس بهداشتی بیرون بیاید. اما درصورت وجود توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا بودن توالت‌ها از یک‌دیگر و از قسمت روشویی، دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد و ....

معایب داشتن توالت فرنگی برای فضای کوچک و مجزا چیست؟

اتاقک کوچک توالت می‌تواند ترس از فضای بسته را برانگیزد - بعضی اوقات هم می‌شود از فضای اتاقک توالت فرنگی برای منظور بهتری استفاده کرد. برای همین دلیل در بعضی مواقع، اتاقک توالت از سرویس‌های بهداشتی مستر برداشته می‌شوند تا فضا بازتر شود.

2 thoughts on “توالت فرنگی برای فضای کوچک + آیا توالت فرنگی در فضای مجزا مناسب است ؟

  1. حسن گفت:

    اگر توالت فرنگی در فضای مجزا باشه و روشویی هم در یک فضای مجزا باشه خیلی عالیه

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *