مقالات کاربردی

راهنمای خرید شیر ظرفشویی + نکات مهم در انتخاب بهترین شیر ظرفشویی

راهنمای خرید شیر ظرفشویی

بهترین شیر ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟ شاید باورتان نشود، اما شیر ظرفشویی بخش مهمی از آشپزخانه است. درست است که آشپزخانه پر از وسایل گوناگون و مختلفی است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند، با این حال وجود یک شیر ظرفشویی خوب علاوه‌بر زیباسازی فضای آشپزخانه، بار زیادی از دوش اعضای خانواده بر می‌دارد و فرآیند شست‌وشوی ظروف را آسان می‌کند.

چگونه بهترین شیر ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید کمی تغییرات در سرویس آشپزخانه خود ایجاد کنید، یکی از گزینه‌های اولیه‌ای که باید برای تغییرات در نظر بگیرید، شیر ظرفشویی است. با انتخاب شیر ظرفشویی جدید، می‌توانید ضمن بهبود کاربری ظرفشویی، زیبایی مضاعفی نیز به وجود آورید. با راهنمای خرید شیر ظرفشویی همراه ما باشید.

اما زمانی‌که قصد خرید یک شیر ظرفشویی جدید دارید، باید به نکات و اصولی توجه نمایید که شاید در ظاهر کم اهمیت باشند، اما درواقع در کاربری شیر، اثربخشی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. برای خرید بهترین شیر آشپزخانه، برندها و مدل‌های مختلفی هستند که هر یک از آن‌ها در نوع خود می‌توانند اقتصادی، میان‌رده یا لوکس باشند. حال بسته به این‌که چه مقدار بودجه برای خرید شیرآلات جدید آشپزخانه‌تان در نظر گرفته باشید، و تا چه اندازه به طراحی شیرآلات اهمیت بدهید، این انتخاب می‌تواند طیف گسترده‌تری داشته باشد. بدیهی است که در کنار کیفیت، یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در خرید باید مورد توجه قرار بگیرد، طراحی و رنگ آن است. در ادامه با وبلاگ گلزارهوم همراه باشید تا ببینیم نکات مهم در راهنمای خرید شیر ظرفشویی کدام‌اند.

بهترین شیر ظرفشویی

انواع شیر ظرفشویی

پیش از آن‌که با فاکتورهای موثر در خرید بهترین شيرآلات ظرفشویی آشنا شوید، بهتر است انواع شیرآلات ظرفشویی را بشناسید؛ که می‌توان آن‌ها را به دو گروه کلی تقسیم کرد:

  1. شیر ظرفشویی معمولی
  2. شیر ظرفشویی شاوری

شیر ظرفشویی معمولی همان شیرآلاتی هستند که از ابتدا در منازل وجود داشتند و به جز چرخیدن به سمت چپ و راست امکان دیگری در اختیار مصرف‌کنندگان نمی‌گذاشتند.

شیر شاوری، یا شیر شلنگدار، نسل جدیدی از شیرآلات ظرفشویی است که به واسطه طراحی خود دامنه حرکتی گسترده‌تری دارد. بخش آبریز شیرهای شاوری متحرک است و از جای خود در می‌آید. این ویژگی کمک می‌کند تا دامنه حرکتی آن بیشتر شود و امکان شست‌وشوی بهتر سینک و ظروف به دست آید. همچنین، هنگام پایان کار و با رها کردن آبریز، شلنگ به جای خود باز می‌گردد. بنابراین اگر در زمان جستجو برای بهترین شیر ظرفشویی نیاز به دامنه حرکتی بالاتری دارید، شاید شیرهای شاوری انتخاب بهتری برایتان باشند.

که بررسی ویژگی‌های هر دوی آن‌ها هنگام خرید شیرآلات بسیار مشابه یک‎‌دیگر است؛ در ادامه در این رابطه بیش‌تر مطالعه خواهید کرد.

  0 تا 100 تعویض شیر و علمک دستشویی + تعویض شیر ظرفشویی

راهنمای خرید شیر ظرفشویی

معمولا افراد دغدغه‌های متفاوتی برای خرید بهترین شیرآلات ظرفشویی دارند. همین موضوع باعث می‌شود هر کس ویژگی های شیر ظرفشویی مورد نظرش را از دیدگاه خودش بررسی کند؛ در نتیجه این‌طور به نظر می‌رسد که راهنمای جامعی برای خرید شیر ظرفشویی وجود ندارد! درصورتی‌که اگر از جایگاه فنی به این موضوع نگاه کنیم، به یک راهنمای خرید شیر ظرفشویی جامع و شفاف می‌رسیم. بنابراین نکات مهم در خرید به شرح زیر هستند:

ابعاد بهترین شیر ظرفشویی

تاثیر کارتریج در خرید بهترین شیرآلات ظرفشویی

کارتریج یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده در خرید بهترین مدل شیر ظرفشویی است. بسیاری از کارشناسان فنی معتقدند که مهم‌ترین بخش در انواع شیرآلات بهداشتی ساختمانی، بخش کارتریج آن‌هاست. در واقع، می‌توان گفت اگر قرار باشد شیر آبی از ناحیه‌ای دچار آسیب یا فرسایش شود، آن ناحیه کارتریج است.

از این مطلب می‌توان نتیجه گرفت در هنگام انتخاب شیر ظرفشویی، علاوه‌بر دیگر ویژگی‌‌ها باید کارتریج آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد. برای این کار ابتدا کارتریج شیر را بیرون بیاورید و به فردی متخصص نشان دهید چرا که یک فرد غیرمتخصص امکان تشخیص کیفیت کارتریج با چشم را ندارد. البته خوب است که با بهترین برندهای کارتریج خارجی آشنا شوید تا بتوانید با اعتماد به کاتالوگ و صحبت‌های فروشنده، بهترین علم شیر ظرفشویی را به همراه بهترین کارتریج خارجی انتخاب کنید.

دو برند معروف زیر کارتریج‌های بسیار باکیفیتی را طراحی و تولید کرده‌اند:

  • کارتریج نوبیلی ایتالیا
  • کارتریج کروکس اتریش

که در ساختار کارتریج‌های هردو برند نام‌برده از صفحات سرامیکی خاصی استفاده شده است؛ تا کم‌ترین میزان فرسایش را در طولانی مدت داشته باشند.

خرید بهترین شيرآلات ظرفشویی

  • ابعاد بهترین شیر ظرفشویی

از مهم‌ترین نکات در خرید بهترین شيرآلات ظرفشویی این است که باید شیر دارای ارتفاع مناسبی در قیاس با سینک ظرفشویی باشد. با این حساب بدون در نظر گرفتن سینک ظرفشویی و ابعاد آن، نمی‌توان انتخاب درستی در خصوص شیر ظرفشویی آشپزخانه داشت. به همین دلیل ما توصیه می کنیم که حتما پیش از انتخاب شیر ظرفشویی، وضعیت سینک را در نظر بگیرید.

  • جنس بدنه شیر ظرفشویی

با توجه به گستردگی مدل ها و انواع شیرهای ظرفشویی، شما می‌توانید بهترین جنس بدنه را انتخاب کنید. از آن‌جایی که هر روزه در آشپزخانه از شیر ظرفشویی استفاده می‌کنیم، اگر جنس بدنه شیر باکیفیت نباشد، نمی‌توان انتظار طول عمر بالایی به لحاظ کارکرد و زیبایی از آن داشته باشیم.

  0 تا 100 راهنمای نصب روشویی کابینتی + مراحل کامل نصب

از این جهت اگر می‌خواهید با خرید شیر ظرفشویی و تعویض آن، برای مدتی طولانی، از شیری با کارایی کامل و زیبایی کافی برخوردار باشید، حتما حین انتخاب شیر ظرفشویی، به سراغ مدل‌ها و برندهای معتبر بروید؛ و از اصالت کالا و دوام آن اطمینان پیدا کنید. در فروشگاه اینترنتی گلزارهوم، این امکان فراهم شده که بهترین شیرآلات ظرفشویی را از برندهای معتبر و مدرن جهانی خریداری کرده، و از کیفیت بالای آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید.

  • دامنه حرکت بهترین شیر ظرفشویی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید بهترین علم شیر ظرفشویی، دامنه حرکتی آن‌هاست. به شکلی بدیهی تمام شیرهای ظرفشویی دارای دامنه حرکت 360 درجه هستند؛ یعنی می‌توان شیر را به هر جهتی چرخاند. اما دقت داشته باشید که سردوش شیر ظرفشویی به خوبی حرکت کرده و بتوان آن را به هر سمتی که مایل هستید، جهت داد. گاهی اوقات نیاز داریم که بخش کفی سینک را به کمک شیر شستشو دهیم. در نتیجه در چنین موقعیتی حرکت درست شیر اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

دامنه حرکت بهترین شیر ظرفشویی

  • نقش اهرم ارگونومیک در خرید بهترین شیرآلات ظرفشویی

ارگونومیک بودن اهرم شیر نیز امتیاز به خصوصی است که باز و بسته کردن آن را برای شخصی که پیوسته با آن سروکار دارد، ساده‌تر می‌سازد. به‌این‌ترتیب در طولانی مدت فشار زیادی به مچ دست فرد وارد نمی‌شود. درحالی‌که این مشکل چندین سال پیش در خصوص شیرهای پیچی یا همان فلکه‌ای بسیار پررنگ‌تر بود؛ که با ظهور نسل شیرهای اهرمی، تا حد زیادی برطرف شد. به‌طوری‌که درحال حاضر بیش‌تر نیازمند ارگونومیک بودن و طراحی اصولی آن‌ها هستیم تا فشاری به مچ دست وارد نشود. بنابراین در هنگام جستجو برای خرید بهترین شیرآلات ظرفشویی توجه داشته باشید که اهرم آن حتما ارگونومیک باشد تا باز و بسته کردن مداوم آن به مچ‌هایتان آسیب نرساند. از شیر روگازی روکار دیدن نمایید.

بهترین شیر آشپزخانه مدرن

  • روش آبکاری بهترین شیر ظرفشویی

برای خرید بهترین علم شیر ظرفشویی بد نیست به نوع آبکاری آن دقت کنید. بهترین روش آبکاری شیرآلات ظرفشویی روش PVD است که ماندگاری و دوام بسیار بالاتری نسبت به روش آبکاری الکترواستاتیک دارد. از طرفی شیرآلاتی که به این روش آبکاری شده‌اند، قیمت بالاتری هم نسبت به دیگر شیرآلات ظرفشویی دارند.

4 نکته خرید بهترین شیر ظرفشویی خارجی

پس از خواندن مطالبی که تا این‌جا ارائه شد، ممکن است به این نتیجه برسید که بهترین کار، خرید شیرآلات ظرفشویی خارجی است. ما هم به شما توصیه می‌کنیم درصورت داشتن بودجه مناسب حتما به سراغ شیرآلات بهداشتی خارجی بروید؛ تا بتوانید تا مدت‌ها از زبیایی ظاهری و کیفیت و دوام‌شان لذت ببرید. اما علاوه‌بر موارد گفته شده، نکته مهمی که هنگام خرید بهترین شیر ظرفشویی خارجی وجود دارد، انتخاب درست و هوشمندانه آن است؛ چرا که ممکن است براثر عدم شناخت کافی برندهای خارجی، در خرید چنین محصولاتی دچار اشتباه شوید. بنابراین در ادامه راجع‌به این نکات بیش‌تر می‌خوانید. درواقع مهم‌ترین نکات در خرید بهترین شیر آب آشپزخانه خارجی عبارت است از:

1. برند سازنده

پیش از تصمیم‌گیری برای خرید جنس خارجی موردعلاقه‌تان راجع‌به برند سازنده آن به خوبی تحقیق کنید. قطعا خودتان بهتر می‌دانید که هرچقدر این برند در میان افراد مختلف شناخته شده‌تر باشد، یعنی محصولات باکیفیت‌تری هم دارد.

2. گارانتی ارائه شده توسط فروشنده

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام جستجوی بهترین شیر ظرفشویی به آن توجه کنید، گارانتی آن است. واضح است که تمام فروشنده‌ها مایل هستند تا به‌صورت شفاهی به بیش‌تر مشتریان‌شان اطمینان خاطر لازم برای انجام خرید را بدهند؛ اما این‌که چقدر گارانتی شفاهی قابل استناد است را برند یک محصول تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال شیرآلات برند نوبیلی ایتالیا دارای 5 سال گارانتی و10 سال خدمات پس از فروش رسمی هستند؛ علاوه‌برآن کارتریج‌های نوبیلی با 20 سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام‌العمر ارائه می‌شوند. که این موضوع تا حد زیادی باعث آسودگی خاطر افرادی که قصد خرید شیرآلات نوبیلی دارند را به همراه دارد. پیشنهاد می شود درباره دلایل گرفتگی راه آب ظرفشویی بیشتر بدانید.

ویژگی های شیر ظرفشویی

3. تضمین تامین قطعات مصرفی

با توجه به خارجی بودن شیرآلات ظرفشویی مد نظرتان باید دقت داشته باشید که فروشنده بتواند قطعات مصرفی آن مانند کارتریج را به راحتی تامین کرده، و در اختیار شما بگذارد. چرا که هرچقدر هم از کیفیت کالا و برند مطمئن باشیم، باز هم احتمال بروز مشکل در هر بخش وجود دارد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید از وضعیت تامین قطعات آن مطمئن شوید؛ تا در هنگام نیاز به مشکل برنخورید.

4. قیمت مناسب

در این‌جا منظورمان از شیر ظرفشویی قیمت مناسب به هیچ‌وجه قیمت پایین و ارزان نیست! بلکه منظورمان قیمتی معقول و منطقی برای شیرآلات خارجی است. یعنی همان‌قدر که قیمت بالا دلیل بر کیفیت بیش‌تر نیست، ممکن است قیمت بیش‌ازحد پایین هم دلیل بر بی‌کیفیتی و تقلبی بودن شیرآلات خارجی باشد. پیشنهاد می شود جهت خرید کاسه روشویی کلیک کنید.

  راهنمای خرید توالت فرنگی + 9 نکته مهم در خرید انواع توالت فرنگی

سخن پایانی

در این مقاله با ارائه ویژگی های شیر ظرفشویی ایده‌آل سعی کردیم راهنمای خرید شیر ظرفشویی جامعی را برای شما تدوین کنیم؛ تا هنگام انتخاب و خرید این محصول مهم و حیاتی، در کمال اطمینان و آرامش تصمیم بگیرید. شما برای خرید شیرآلات به سراغ کدام مدل‌ها و گزینه‌ها می‌روید و معمولا برای داشتن بهترین انتخاب چه فاکتورهایی را مورد توجه و اهمیت قرار می‌دهید؟ نظرات و ایده‌های خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وبلاگ در میان بگذارید. مطلب ما در خصوص بهترین برند شیرآلات را مطالعه کنید.

برخی از سوالات متداول

بهترین شیر ظرفشویی چه ویژگی هایی دارد؟

از مهم‌ترین نکات در خرید بهترین شيرآلات ظرفشویی موارد فوق است: جنس بدنه شیر ظرفشویی - ابعاد شیر ظرفشویی - دامنه حرکت شیر ظرفشویی - نقش اهرم ارگونومیک و ...

نکات مهم برای خرید بهترین شیر ظرفشویی کدامند؟

1. برند سازنده 2. گارانتی ارائه شده توسط فروشنده 3. تضمین تامین قطعات مصرفی 4. قیمت مناسب.

2 thoughts on “راهنمای خرید شیر ظرفشویی + نکات مهم در انتخاب بهترین شیر ظرفشویی

  1. رضا گفت:

    سلام ممنون از راهنمای خرید شیر ظرفشویی و معرفی ویژگی هاش. مطلب خیلی خوبی بود

    1. modiran seo گفت:

      سلام ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *